Låse øverste linjer i OpenOffice.org Calc

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Open Office' svar på MS EXCEL. Jeg vet det går an i MS Excel å låse x antall rader øverst, som inneholder f.eks. "stk", "pris", "vekt", "varenummer" etc. slik at når jeg scroller varelista, så står den øverste informasjonen stille så jeg slipper å scrolle opp igjen for å se betegnelsen i radene i varelista. Er det noen her som har en oppskrift på hvordan dette gjøres i OpenOffice.org Calc?

Vidar

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Low-Q skrev:
Open Office' svar på MS EXCEL. Jeg vet det går an i MS Excel å låse x antall rader øverst, som inneholder f.eks. "stk", "pris", "vekt", "varenummer" etc. slik at når jeg scroller varelista, så står den øverste informasjonen stille så jeg slipper å scrolle opp igjen for å se betegnelsen i radene i varelista. Er det noen her som har en oppskrift på hvordan dette gjøres i OpenOffice.org Calc?

Vidar
Je fant det ut. Fikk hjelp på et OpenOffice forum faktisk :)
Velg kolonnen som skal låses, og velg "Vindu" i filmenyen, og hake av "Frys". Funker som bare f...

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Ja Oo er genialt når man har vennet seg av med Microsoft GUI, noe som jo er svært enkelt når programvaren er utstyrt med ribbons.

Topp Bunn