Kvalitet Onkyo

sve

Fersking
Ble medlem
19.08.2007
Antall liker
0
Noen som har erfaring rundt kvaliteten på Onkyo produkter ?

Kjøpte en enhet produsert av Onkyo som ikke fungerte og hadde en slik feil at den helt tydelig aldri har vært testet på fabrikken og lurte på hvilken kvalitet man kan forvente fra denne leverandøren.

(Siden jeg har jobbet med elektronikk i mange år greide jeg ikke holde meg og løftet av dekslet og fant feilen så nå fungere alt helt fint) :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
sve skrev:
(Siden jeg har jobbet med elektronikk i mange år greide jeg ikke holde meg og løftet av dekslet og fant feilen så nå fungere alt helt fint) :)
Modig mann ;)
Har hatt ONKYO i veldig mange år uten problemer. Det var ikke noe problem å få servicemanual en gang. Det er det mange som ikke skjønner at kan være kjekt å ha.

sve

Fersking
Ble medlem
19.08.2007
Antall liker
0
Det er ikke produktet jeg tviler på, kansje mere kvalitetskontrollen, da dette klart var en enhet som ikke kunne ha virket på fabrikken en gang.

(Flatkabel mellom hovedenheten og betjeningspanelet var feil montert slik at ingen ting fungerte. Og feilen var slik at den ikke kan ha oppstått etter montering, dvs. enheten har aldri vært testet på fabrikken) :eek:

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Blir hver eneste enhet som ramler ut av samlebåndet på en fabrikk testet?

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Antall liker
2
absolutt ikke. det er vanlig å ta stikkprøver. med mindre man produserer 50enheter i måneden, som en del overprisede hifimerker muligens gjør..
leste jeg ikke forleden at den norske solpanel produsenten REC måtte tilbakekalle 40.000 paneler pga koblingsfeil ::)

Helge_G

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2006
Antall liker
1
Nå er det vel bare service- og butikkfolk som kan svare på spørsmålet (Onkyo-tuneren min har det aldri vært noe feil med, men det er jo ikke akkurat statistikk), men jeg hørte og så det iallfall påstått for 10-15 år sia at Onkyo var noe av det med minst feil på. Liten feilprosent, i en helt annen klasse enn f.eks. Sony. Åssen det er i dag, veit jeg ikke.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Vet ikke hvor relevant det er, men jeg har hatt et Onkyo lydkort som foretrukket digitalkilde i tre år, glimrende saker med utmerket lyd. Tape på deler og kobberskjerming viser at det er laget av folk som bryr seg om produktene sine.

Topp Bunn