Kva manglar her ?

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Ute etter nye gulvstående(trur eg), Mulig ender på stativ(?)...
SJÅ bildet, så ser ein kvifor eg ikkje oppnår det eg vil...:) JohnBlue JB3 er ein kjempeht, men fell litt gjennom på visse "ting"....

Først litt tørre facts:
Rom: Loftstove ca 15m2. Skråvegg der ht skal stå og bakvegg. Mur på andre sidene (lite gunstigt rom egentlig)

Musikksmak: Det meste utenom Tecno. Går eindel i Cash, Madrugada, BigBang, kvinnelige vokaldamer etc....

Elektronikk: For tiden Densen 200pre, densen310effekt, arcamcd33(muligens byttes til densen 410+, men usikker på om det er opp, eller nedgradering:)

Ønsker: LYDNIRVAVA(!) Neida , mest opptatt av mellomtone(bass), dynamisk og god "driv"(!)

Er og ute etter den litt "barnslige" punchen. Men denne stiller egentlig i rekke nr.2.

Prisklasse tja.... 10-15k eller rimeligere for den del. Brukt absolutt ingen ulempe....
Hjelpe meg?

Mvh
Oddemann

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
... hva med litt innredning? Bokhyller og ei god platesamling (vinyl) kan gjøre «underverker» med akustikk.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Hvor er kablene? ;D

holligong

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.12.2002
Antall liker
1
Noen lettplasserte fra audiovector hadde kanskje vært tingen, ville hvertfall unngått alt med bassrefleks bak i et såpass lite rom.

Holligong

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
holligong skrev:
Noen lettplasserte fra audiovector hadde kanskje vært tingen, ville hvertfall unngått alt med bassrefleks bak i et såpass lite rom.

Holligong
Enig! Jeg har nylig sett Mi3 Avantgarde, og to utgaver av den nyere S-serien fra Audiovector her på Bruktbørsen. S-serien har bassport ned mot gulv. Hadde det ikke vært for at jeg er så steike fornøyd med mine Audiovector Mi3 Signature, skulle jeg vurdert et par av disse sjøl. Avantgarde-utgavene er jo heilt råe - så får det heller være at enkelte ynder og kalle disse for "apekister"....

Audiovector er veldig god match til Densen-komponenter også.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Takker for alle tips.
Også tips om å skaffe meg kabler ;D

Endte opp med SF Concerto Domus. 2 vegs. Har egentlig hatt best resultat med litt mindre elementer(i antall) i dette rommet.

Har tidlegare hatt SF Cremona Montor i samme rom. Fungerte OK, men vart litt "missmatch" med min dåverande elektronikk. Håper dette vert bedre...

Igjen takk for tips(!)

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
P.O.M. skrev:
Ble det bedre med kabler? ;D
(Ser jo bra ut da!)
Må sei lyden vart bedre med kabler ja.
Trur grunnen at eg har slike dyre kabler:)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
Et par Studiomonitorer fra JBL hadde nok passet bra her...

Topp Bunn