Kurere oppgraderingstrang?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.610
Jeg tror jeg har drept den. Du vet, den snikende følelsen man får av å titte på bruktbørsen etter ting man egentlig ikke trenger.

Jeg har handla "eldre" bruktutstyr (fra rundt 2000) til en så god (gal?) penge at å oppgradere\datere blir veldig lite bedre lyd pr. krone.

En ganske god følelse egentlig. Også synes jeg det låter fordømt bra og da, så;)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Kurere oppdateringstrang?

Oppgraderingstrangen er borte, dog ikke trangen til å skaffe mer utstyr :/

PK

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.228
HAHA!!

GLEM DET!

Denne sykdommen kan kureres midlertidig, men kommer alltid snikende tilbake.
Det eneste som stopper den er tom pengebok, eller at overkommandoen (les frua)
setter seg på bakbeina.

Mvh.

Leif

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
leifen skrev:
HAHA!!

GLEM DET!

setter seg på bakbeina.

Mvh.

Leif
Hei,

Enig at det er en kamp som er dømt til å mislykkes, og ihvertfall så har jeg sluttet å si at "nå er det nok".
Når det er sagt så er nå heldigvis ikke sommeren den verste tiden, men det er alltid noe man kunne tenkt seg å prøvd.

Mvh
Geir

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
574
Sted
Stockholm
emokid skrev:
Jeg tror jeg har drept den. Du vet, den snikende følelsen man får av å titte på bruktbørsen etter ting man egentlig ikke trenger.

Jeg har handla "eldre" bruktutstyr (fra rundt 2000) til en så god (gal?) penge at å oppgradere\datere blir veldig lite bedre lyd pr. krone.

En ganske god følelse egentlig. Også synes jeg det låter fordømt bra og da, så;)
Gratulere!! Er på en måte litt der jeg og, men stadig vekk tar jeg meg i å lengte etter å kjøpe noe, dette er værre enn narkotika. Kommer nok a l d r i til å klare å hoppe av karusellen, er jeg redd for..... ::)

C

Cyber

Gjest
Jeg har lært å slutte å si: "Dette kommer til å bli stående LENGE!" - for det viser seg jo at folk flest ikke synes 6-7 mnd er spesiel lenge.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.597
Torget vurderinger
13
Tips, 8)

Kjøp en Sim Audio Rigg Connecte den mot noen skikkelig kvalitetshøytalere å bli kurert...........

Eneste problemet er når samme merke kommer med nye serier :-\

MVH Johnny

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
1-2 ukes tur vekk fra lyttestolen (foreks. en ferie) kan spare en for de verste symptomene en stund.
Opplever at det låter topp hver gang jeg kommer hjem og setter på musikk :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
cybervision_ skrev:
Jeg har lært å slutte å si: "Dette kommer til å bli stående LENGE!" - for det viser seg jo at folk flest ikke synes 6-7 mnd er spesiel lenge.
Synes 6-7 er veldig lenge :)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
leifen skrev:
HAHA!!

GLEM DET!

setter seg på bakbeina.

Mvh.

Leif
Men er ikke det greit, da? I ungdomstiden røykte jeg 10-20 røyk om dagen (mer i helgen, når det var fest). Nå er jeg "røyker, men røyker ikke lenger", men har da tatt meg en røyk på guttetur og den obligatoriske nyttårssigaren.

Det jeg forsøker å si er at sterkt redusert hyppighet også er en vesentlig forbedring av lidelsen, selv om man ikke blir kvitt den helt. ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.997
Sted
Holmestrand
emokid skrev:

..fra rundt 2000 kr ....

Hva er det øvre beløpet her? Tror kanskje det sier mere om strategien? ;-D

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.610
xerxes skrev:
emokid skrev:

..fra rundt 2000 kr ....

Nja, fra rundt årtusenskiftet;) Poenget er at litt eldre bruktutstyr blir solgt ufattelig billig til tider, har vel knapt betalt en fjerdedel av nyverdi. Selv synes jeg ikke utstyr fra ca 2000 er særlig gammelt.

Dyreste jeg har i anlegget mitt er effektforsterker, kjøpt for 17k, nypris 55k.

J

Jurassic

Gjest
Har gått for ca samme filosofi som Emokid og jeg må si at en får utrolig mye lyd for pengene ved å følge den filosofien.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.997
Sted
Holmestrand
emokid skrev:
xerxes skrev:
emokid skrev:

..fra rundt 2000 kr ....

Nja, fra rundt årtusenskiftet;) Poenget er at litt eldre bruktutstyr blir solgt ufattelig billig til tider, har vel knapt betalt en fjerdedel av nyverdi. Selv synes jeg ikke utstyr fra ca 2000 er særlig gammelt.

Dyreste jeg har i anlegget mitt er effektforsterker, kjøpt for 17k, nypris 55k.
OKI.... jeg følger resonnementet. også enig i at brukte ting kan ha stor bruksverdi.

G

Gjestemedlem

Gjest
Gjør man gode kjøp på bruktbørsen kan man gjerne selge dem igjen senere uten noe særlig tap. Og i så fall kan jeg ikke se noe problemer overhodet, da blir disse kjøpene bare en form for sparing siden du sannsynligvis ville brukt de samme pengene opp på noe flyktig morro uansett.

Ser ikke noe å bekymre seg for her annet enn å betale for mye for et objekt, og følger man med på børsen ser man etterhvert hva som er lett å få solgt igjen siden og hva som blir liggende på loftet.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hei,

I dag "røk jeg igjen", og nå venter en ny oppgradering i surround oppsettet så nå blir SA1280 byttet ut med SA Ranger.
Trenger uansett et anlegg nummer to nå om sommeren som spiller bra på musikk, det andre blir altfor varmt nå og det er en ulempe sommertid.

Farlig å være offshore og ha god tid til å lese annonser.

Får ta det opp med "sjefen" etter at de er kommet på plass, de er vel ikke så ulike 1280.

Mvh
Geir

Topp Bunn