Kultur snobber redd for konkurranse

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
Hva f er det operaen holder på med, takke nei Tom Waits
Og med en Donald Duck unnskyldning, VEDLIKEHOLD…….. FFFFF.

Skulle ikke det huset være åpent for andre kvalitets artister ??? ???

Heldigvis var det mulig å få billetter andre steder ;D ;D ;D

Mvh Roald

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Tom Waits kan saktens trenge litt vedlikehold. For øvrig er jeg enig i at dette hørtes litt merkelig ut.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Noe jeg ikke har fått med meg her?? Har operaen takket NEI til Tom Waits? Det er jo rett og slett en skandale! Og la oss for all del håpe at vedlikeholdet ikke tar helt av på et såpass nytt bygg....

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Waits er offer for tyggisklyser og homseparade.

Vedlikeholdsbudsjettet til Operaen er sprengt på grunn av arbeid med å spyle marmoren for tyggisklyser og sminke fra homseparaden. Det var det første jeg sa til min kone når jeg så alle folkene spankulere på Operaen. Det vedlikeholdsbudsjettet varer ikke lenge. Det er nemlig slik at minst halvparten av befolkningen ikke aner hva en søppelkasse er. Jeg i min naivitet er fortsatt overrasket over at Opera ledelsen er overrasket over dette.

Jeg må si at det er en fin ting at det er åpent for publikum å gå der. Men som sagt, det vil koste å holde den flotte marmoren ren. Og de pengene tas sikkert fra budsjettet til det opera ledelsen mener ikke er så "viktige" artister. Nå har Opera ledelsen muligheten til å gjøre Operaen (til over 3 milliarder) til et samlingshus for all type musikk. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Dessverre.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er stygt redd for at Den Norske Opera & Balletts bygg er i ferd med å miste sin integritet.......

Dette bygget ble ikke bygget for å være et forsamlingshus/klubblokale/rockestadion? ::)
Hvor lenge varer dette byggets interiør og eksteriør om en har flere slike konserter/forestillinger som da Seigmenn inntok den staselige salen.....?

Nå flyter det bokstavelig ut der...ikke rart det allerede trengs "vedlikehold".

Topp Bunn