Jeg vet det er å banne i kirka...Men hadde det å lage en krok for spm og prob stillinger rundt dette med surround vært noe? Sikkert mange som pusler litt med dette også og har sikkert noe de vil dele med oss innbitte to-kanalere.. 
Ingen grunn til å hjemme seg bort i en krok... 8)HCS skrev:Jeg vet det er å banne i kirka...Men hadde det å lage en krok for spm og prob stillinger rundt dette med surround vært noe?
Hah - den som er ren i sjelen, trenger ingen ren stue! ;DHCS skrev:Sant nok...Men vet ikke om det er helt stue rent for de mest innbarka her...![]()
Helt klart !!!HCS skrev:Jeg vet det er å banne i kirka...Men hadde det å lage en krok for spm og prob stillinger rundt dette med surround vært noe? Sikkert mange som pusler litt med dette også og har sikkert noe de vil dele med oss innbitte to-kanalere..![]()
Ikke sikkert det blir så mye bedre med begrenset lyd fra 7.1 kanaler.......Flageborg skrev:Helt klart !!!HCS skrev:Jeg vet det er å banne i kirka...Men hadde det å lage en krok for spm og prob stillinger rundt dette med surround vært noe? Sikkert mange som pusler litt med dette også og har sikkert noe de vil dele med oss innbitte to-kanalere..![]()
For en audiofil - med livet foran seg - er det for dumt å begrense lydopplevelsen til KUN 2 høytalere.........
Det kan så være...Men jeg ser behovet for kunnskap større enn å være snobbete... Avforum er et forum en kan kikke på såklart,men hvorfor ikke ha mulighetn til å dekke enda mer her?? En blir ikke ekslusiv ved å EKSKLUDERE ting...Men Å INKLUDERE å ha ydmykhet og ønske om å forstå, det er mer EKSLUSIVT synes nå jeg...Aubi skrev:Hvorfor ikke få dekket dette behovet på andre forum som i utgangspunktet har dette perspektivet. Mange medlemmer her føler at prat om bilde og kringlyd tar bort noe av ekslusiviteten til dette forumet.
Du definerer deg rimelig langt utenfor rammen for en snobb med dette.HCS skrev:Det kan så være...Men jeg ser behovet for kunnskap større enn å være snobbete... Avforum er et forum en kan kikke på såklart,men hvorfor ikke ha mulighetn til å dekke enda mer her?? En blir ikke ekslusiv ved å EKSKLUDERE ting...Men Å INKLUDERE å ha ydmykhet og ønske om å forstå, det er mer EKSLUSIVT synes nå jeg...![]()
Spiker'n på hue.... ja takk begge deler som en viss brumm sa detOldBoy skrev:Hvis ser litt på ordenes betydning, er "Hifi" i "Hifisentralen" bare en annen måte å skrive "hi-fi" på, og dét er, som vi alle vet, en forkortelse for high-fidelity, som ut fra sammenhengen må forstås som "svært naturtro"...underforstått: gjengivelse av lyd. Det er ingenting i "hi-fi"-begrepet, meg bekjent, som krever at lydgjengivelsen skal begrenses til lyd i bare to kanaler. Begrepet oppsto riktignok i to-kanal-epoken, på en tid da to kanaler var en sensasjon, og tanken om ytterligere flere kanaler ikke var tenkt ennå.....og man kan sikkert hevde at to kanaler i forhold til én, er en større forbedring enn, for eksempel fem i forhold til to.
EKSKLUSIVT er ikke ordet jeg ville bruke om det å tviholde på en tokanalsverden, snarere "bakstreversk". Hvis man kan få maksimal naturtrohet ved hjelp av, la oss si 38 kanaler bare for å ha tenkt på et tall, ja så må det være i alle audiofiles og hi-fi-entusiasters interesse å få best mulig lyd ut av de kanalene og de kronene man er villig til å investere i godlyd.
Men jeg ser nok for meg et både og her. Topp lyd i to kanaler, kombinert med topp lyd i flere kanaler. Ikke noe enten eller her, nei....
Tillater meg å forandre litt på denne setningen slik at den blir litt mer "presis".pks skrev:Ser ingen grunn til å ha det her, når de som kan noe om dette for det meste holder seg på avforum.