Hei,
Lurte på om noen hadde et godt tips til en sak vi har kommet opp i.
En av barna våre ble henvist til BUP av fastlege, men fikk avslag.
Vi valgte da å kjøpe en utredning fra en privat aktør, med tanke om at dersom denne utredningen avdekket noe, så ville dette kunne gi innpass i BUP systemet.
Nå klaget fastlegen på avslaget, så barnet ble tatt inn hos BUP. Men vi fullførte uansett utredningen
Det saken omhandler er at når BUP etterspurte å få testresultater og journalnotater fra utredningen så fikk de ikke det.
De purret flere ganger.
Så sendte de saken til Fylkeslegen - som også purret flere ganger.
Saken ble så send til Helsetilsynet.
Og Helsetilsynet avsluttet saken med sterk kritikk, men at det ikke foreligger brudd på helselovgivningen. (Det har da gått nesten 1,5 år siden utredningen var ferdig)
Konsekvensen for oss ble at barnet ble utredet på nytt av BUP, og at dette selvsagt ble en ekstra belastning for barnet.
Jeg synes dette var såpass dårlig behandling fra en privat aktør at jeg ønsker å kreve pengene tilbake.
Det har jeg sendt krav om til de som gjorde utredningen, men de har avslått det.
Så vidt jeg har skjønt er dette ikke en sak som forbrukerrådet behandler, pasientskadeordningen omhandler vel bare offentlige tjenester.
Så er en forliksklage veien å gå..?
Lurte på om noen hadde et godt tips til en sak vi har kommet opp i.
En av barna våre ble henvist til BUP av fastlege, men fikk avslag.
Vi valgte da å kjøpe en utredning fra en privat aktør, med tanke om at dersom denne utredningen avdekket noe, så ville dette kunne gi innpass i BUP systemet.
Nå klaget fastlegen på avslaget, så barnet ble tatt inn hos BUP. Men vi fullførte uansett utredningen
Det saken omhandler er at når BUP etterspurte å få testresultater og journalnotater fra utredningen så fikk de ikke det.
De purret flere ganger.
Så sendte de saken til Fylkeslegen - som også purret flere ganger.
Saken ble så send til Helsetilsynet.
Og Helsetilsynet avsluttet saken med sterk kritikk, men at det ikke foreligger brudd på helselovgivningen. (Det har da gått nesten 1,5 år siden utredningen var ferdig)
Konsekvensen for oss ble at barnet ble utredet på nytt av BUP, og at dette selvsagt ble en ekstra belastning for barnet.
Jeg synes dette var såpass dårlig behandling fra en privat aktør at jeg ønsker å kreve pengene tilbake.
Det har jeg sendt krav om til de som gjorde utredningen, men de har avslått det.
Så vidt jeg har skjønt er dette ikke en sak som forbrukerrådet behandler, pasientskadeordningen omhandler vel bare offentlige tjenester.
Så er en forliksklage veien å gå..?