Krell S300i VS. Stello IA500?

peltzman

Medlem
Ble medlem
28.10.2006
Antall liker
0
Noen som har vært så heldige å få lyttet til disse to forsterkerne allerede og har fått dannet seg et bilde av hvilken som kan lyde best?

Begge er interessante som nytt forsterkerkjøp hos meg men det er vanskelig med prøvelytting av flere produkter samtidig her jeg bor.

I 30K prisklassen virker ihvertfall disse to å være noe av det mest interessante i markedet akkurat nå.
Jeg favoriserer varm, oppløst lyd med høy grad av dynamikk og holografi.
Kilden som er en T+A spiller til 25K tar jeg da for gitt er god nok til å gjøre jobben fortsatt da Stelloen er utstyrt med integrert DAC.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
43.102
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Kan ikke si noe som helst om lyden ::)
Men av dine kandidater er iallfall Stelloen mest spennende ;)

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Hei

Er selv litt i samme båt som deg. Når det gjelder s300i er det flere som har skrevet at den låter litt tynt oppover. Dette skremmer meg litt da det ikke passer med mine preferanser. For min del har denne: http://www.perreaux.com/products/eloquence/150i_-_150w_stereo_integrated_amplifier/ kommet inn på listen den siste uken. Med dac-kort har man hele fem digitale innganger. Om noen mnd vil det også være mulig å kjøpe matchende drivverk. Etter det jeg har lest kan man også kjøpe phono-kort til forsterkerne hvis det er interessant.

Håper dere tåler noen bilder:

Storebroren på 250 watt ser slik ut:

H

hawenger

Gjest
Ser i hvertfall meget pen ut. Jeg har selv en Bladelius Thor 2 som jeg er meget fornøyd med.

peltzman

Medlem
Ble medlem
28.10.2006
Antall liker
0
Ja det er kommet veldig mye interessant nytt integrert i 30K prisklassen nå, mye grunnet at man mer og mer setter vekk produksjonen til Kina som feks Krell gjør.
Ser at Naim sin Supernait også er prissatt til 30K nå. Synes det bra at mange av disse kommer med integrert USB DAC slik at en ikke trenger å bytte signalkilde også ved hver oppgradering av ny forsterker.

Når det gjelder den nye Stello så har Lasse Svendsen lovet en snarlig test av den i Lyd og Bilde. Jeg vil tro gjerne i neste nr.

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
lyd&bilde test er jo veldig troverdig... har ikke sett en forsterker under karakter 9 der tror jeg

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
18
Hifi News har også en kjempe test av Krell S300i. Det beste vil være å prøve hjemme!
Skal det benyttes i-pod så har krellen egen inngang for denne med høy signal kvalitet.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
I denne prisklassen kan vel Pass INT150 også være aktuell kanskje?

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
75
hifiguru skrev:
I denne prisklassen kan vel Pass INT150 også være aktuell kanskje?
Jeg trodde Pass Labs INT 150 lå på drøye 60.000. Er prisen redusert ned på Stello/Krell-nivå?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
å, trodde ikke den var så dyr...

Har hørt Stello'n det er snakk om her men alt annet var også ukjent så det er håpløst å uttale seg spesifikt om denne. Men totalinntrykket i et dempet rom, brukt via digitale innganger og spillende på Respons Grand Artist var en smule søvndyssende, men pent!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Interresant tråd! Deltakerne trekker fra flere kandidater som også jeg har "under lupen" for tida. Nå er jo jeg Densen-tilhenger, men har ikke fått lytta til B-150 enda, heller ikke den nye B-150+ som visstnok skal være enda bedre - og slett ikke den langt dyrere B-175. Sistnevnte er prismessig overkill for mitt vedkommende. Men hva med B-150? Hvordan er den i forhold til Bladelius Thor II, Electrocompaniet ECI5 og de andre som nevnes her??

H

hawenger

Gjest
Før jeg kjøpte ny forsterker lånte jeg med flere hjem. I tillegg lyttet jeg til mye utstyr i butikkene.
Hørte på Hegel, Electrocompaniet, NAD, Primare, Astin Trew, Naim og Bladelius m. fl. Endte opp med Bladelius Thor 2. Kan vel ikke si at den nødvendigvis er bedre enn alle de andre, men passet mine lyttepreferanser best. Nøytral og kraftig uten å låte klinisk var det jeg likte godt. Hegel synes jeg ble hakket for skarp. Mens Astin Trew og Electrocompaniet var varmere og mykere. Men passer sikkert bra for noen.
Min erfaring var at utstyr på samme prisnivå ikke var så lett å skille når det gjelder "best" eller "dårlig". Det blir rett og slett snakk om egne lyttepreferanser.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Bladius leverer varene, og det virker som du har gjort et godt valg, men som du så rett påpeker, når man har svidd av en del millioner pesetas, og har kommet inn i High End (light), så er jo ikke forskjellene så store lenger!

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
75
Forsterkerne det diskuteres her er i mine øyne (ører?) veldig interessante. Det er absolutt gode forsterkere alle sammen og koster ikke en familiebil. Oppnåelige drømmer for de fleste av oss.

Selv har jeg en Krell kav400 og Hegel cdp2 som kilde. I fremtiden ønsker jeg enten en cdspiller med digitale innganger eller forsterker med dac (Stellos nye modeller har begge deler) slik at jeg kan koble til digital lyd fra pc eller lignende senere.

sydspissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2009
Antall liker
2
Jeg har noen gode gamle Sonus Faber Minima Amator, som i dag drives av en Hieraga Monster klasse A, på 8 watt. ( ...med kondiser på 360.000 mF ...spiller 3 minutter etter at jeg slår den av...)

Tror dere en Krell S-300i vil låte like varmt som min gamle "ovn" ?
( Hieraga'en brenner opp etter 5 t, så det gjelder å passe på litt )

..må få meg noe med høyrere "konefaktor" ... ;D

sydspissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2009
Antall liker
2
Hva med en god rørforsterker ?
Kan noen anbefale meg en ? ::)

...eller er ikke dette et hifi-forum likevel ? 8)

sydspissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2009
Antall liker
2
...da får jeg spasere over til Budda. Kanskje han kan lage noe... ::)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
sydspissen skrev:

Hva med å spørre i en mer passende tråd evt lage deg en ny tråd?

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.983
sydspissen skrev:

Hva med denne?

Prisen for Minueta er €2800

Kun 14watt men de har en større - Sonata med 35watt.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
salvatore skrev:
Hei

Er selv litt i samme båt som deg. Når det gjelder s300i er det flere som har skrevet at den låter litt tynt oppover. Dette skremmer meg litt da det ikke passer med mine preferanser. For min del har denne: http://www.perreaux.com/products/eloquence/150i_-_150w_stereo_integrated_amplifier/ kommet inn på listen den siste uken. Med dac-kort har man hele fem digitale innganger. Om noen mnd vil det også være mulig å kjøpe matchende drivverk. Etter det jeg har lest kan man også kjøpe phono-kort til forsterkerne hvis det er interessant.

Håper dere tåler noen bilder:

Storebroren på 250 watt ser slik ut:

Hmm mulig det, men det kommer vel som alltid an både på matching, tuning, kvaliteten på kildematerialet, og ikke minst subjektive lyttepreferanser ? ? ? En annen ting er vel at TS spør om hvordan Krell spiller / fungerer kontra Stello, mao IKKE om hvilke andre utstyrspreferanser folk måtte ha, mao kanskje det hadde vært på sin plass om folk heller hadde kommentert tråder der TS etterspør akkurat det, eller startet egen tråd om det ? ? ? Så jeg synes det blir litt OT jeg, men for all del det er godt mulig at jeg har misforstått noe her ? ? ?

Mvh Domentor

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Anonym skrev:
sydspissen skrev:

Hva med å spørre i en mer passende tråd evt lage deg en ny tråd?
Ikke sant, signerer på den.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.623
Torget vurderinger
2
Her ble det mye off-topic i forhold til tema. Hvis dere ønsker råd angående forsterker så er det kanskje greit å starte egen tråd. I denne tråden er Krell VS. Stello det som er ønskelig å diskutere fra trådstarter sin side.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn