Krell kav-400 og rør-pre

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Jeg har kav-400 og liker den godt, men kunne tenkt meg og prøve en rør-pre med den.

Noen som har testa det ?

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Fordi jeg liker rør, og kunne godt tenke meg det ett sted i signal veien.

U

utgatt19288

Gjest
Hvis du må ha rør i signalveien sammen med din int. Krell så ville jeg forsøkt et rør-buffer mellom kilde/CD-spiller og forsterker.

Er ikke så¨stort utvalg av buffere, men denne kan skaffes brukt for en rimelig sum

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Har vært inne på tanken.
Har faktisk hatt den rør-bøfferen der. Funket ikke så bra med det oppsettet jeg hadde den gangen.
For det første var det lattelig liten forskjell med eller uten bøfferen. Det andre var at jeg følte at den la et extra slør over musikken.

U

utgatt19288

Gjest
Hvis du kan bygge selv, synes jeg dette kitet ser lovende ut.
Kan kon.fig til unity-gain altså som buffer og ville brukt den mellom kilde og forsterker.

FEATURES -
- Class-A tube amplification with single-ended (SE) mosfet output stage.
The mosfet output provides a very low impedance signal resulting in exceptional bass performance. Driving long interconnect cables is not a problem with this design.

- Servo circuit nulls all DC offset voltage.
This new circuit eliminates all dc offset so large coupling caps on the output (a major source of sonic degradation) aren't necessary.

- 3 selectable gain settings.
A linestage doesn't require much amplification these days so CATO has been optimized to operate between unity and 10dB of gain. A handy switch let's you choose between 3 different gain settings.

- Compact Low Noise Power Supply
CATO's power supply features encapsulated Toroidal transformers, Schottky diodes and AC filaments all mounted on an easy to assemble printed circuit board.

- Stylish Hardwood Chassis
Tigris hardwood chassis accented with Ebony corners that function as feet.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg gjorde tilsvarende med en Bladelius Amplifix, dvs rør pre rett inn i "Cinema Mode" eller hva de nå kaller det når inputen bypasser forforsterkeren.

Knapt hørbare forskjeller,men publikum ment det ble litt varmere klang+ litt rørsus (kun hørbart med musikk av og øre i høyttaler..)
Var i grunn godt fornøyd med at en hjemmebygget rørpre var minst like god som en vel ansett forsterker med digitalt styrt smd motstandsnett som volumkontroll +++

Fortsatte slik til jeg anskaffet rør som sluttrinn også..
Sleiven

PS ingen vits å bruke buffer slik som nevt over, en normal preamp holder den er en buffer i seg selv..
HAr selv en Musical fidelity X10-v3 som vist over, den gjør bare ugang mellom pre amp og sluttrinn ,men gjør en forbedrene jobb mellom RIAA og pre amp
Sleiven

Topp Bunn