Sitat fra Honkey-Chateau
Gitt at det du og svært mange av oss andre TROR om Krekar i hovedsak stemmer er vi fullt ut enige om dette. Men om jeg ikke tar helt feil, så kan vi ikke under noen omstendighet dømme noen for noe vi ikke kan føre rimelige bevis for eller nok indisier på. Og hva VG skriver kan vel neppe anses som indisier for noe som helst.
Det er tydeligvis fremkommet nok bevis/indiser til at han er erklært uønsket i Norge og er oppført på FNs terror liste.
I den grad dette stemmer, er vi igjen helt på linje. Men vi MÅ føre beviser, det holder ikke at "noen" sier at det er sånn!
Som over
Dette er jo interessant. Hvorfor er ikke Krekar bragt in for domstolen i Haag dersom situasjonen er så stygg som du hevder? Norge har INGEN motforestillinger mot å utlevere mistenkte krigsforbrytere dit, tvert om, faktisk. Men av en eller annen grunn er han ikke ettersøkt der. Hvorfor?
Først og fremst er det ikke jeg som hevder noe som helst, jeg refererer fritt etter hva jeg husker av det som har fremkommet og det er ikke eksklusivt VG.
Når det gjelder utlevering til Haag så kan ikke jeg svare på det, muligens er det et tungrodd byråkrati i Haag som har prioritert de mest profilerte sakene, eller så er det mangel på tid, noe som ikke er uforståelig når man ser hvor lenge enkelte kan trenere en sak selv om man blir dømt gang på gang.
Fritt etter hukommelsen oppholder det seg 20-25 personer her i landet som er ønsket av andre land i forbindelse med folkemord i Afrika og tidligere Jugoslavia. Nylig dukket det opp en Taliban minister som plutselig hadde 30 Taliban krigere å menge seg med
Slike personer burde sperres inne asap deretter returneres Taliban som krigsfanger til Afghanistan og resten til sitt opprinelige hjemsted eller Haag.
Det har blitt fremsatt kritikk på at Norge ikke gjør nok for å avsløre slike personer og mangel på handling når de er avslørt.
Men men, lett å være tolerang når det ikke er din landsby som er voldtatt og massakrert.
Tror nok gjerne det er dillemma for noen og en hver i valgkampen, ja, men HELDIGVIS(!!) endres ikke Norges ratifisering av internasjonalt bindende avtaler av at det er valgkamp! Dette har ikke noe med ryggrad å gjøre i annen form enn at denne ryggraden skal holde mot ignoranse mht internasjonale konvensjoner. ALLE land i EU ville måtte handle nøyaktig som Norge i denne saken. Følelser vi har basert på oppslagene i dagspressen kan ikke og skal ikke dømme noen!
Vel avtaler som i praksis gir mordere, terrorister, krigsforbrytere med mer et fristed er ikke verneverdig spør du meg.
Mvh Roald