Juss og økonomi krav om dokumentasjon

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Har søkt om velferdspermisjon med lønn fra jobb i forbindelse med legebesøk ( nukleærlege )
Arbeidsgiver krever kopi av innkallelse.
Har de krav på det?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Uten å ha grunn til å tro at du ikke besøker lege som oppgitt, så ber man ikke om slik dokumentasjon, men ja de kan.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.330
Torget vurderinger
4
På den ene siden er det lite tillitskapende fra arbeidsgiver sin side, på den andre siden så står det vel ikke noe annet i innkallelsen enn at du har time hos vedkommede lege, altså ingen private helseopplysninger ? Sånn sett ser jeg ikke det helt store problemet, bortsett fra at det burde være unødvendig og det er irriterende.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det er en standard innkallelse som sykehuset sender ut med den infoen som trengs ja. Navn på lege, oppmøte tidspunkt, sted osv

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.861
Torget vurderinger
0
Enkelte arbeidsgivere her på berget har noe å lære av de mest suksessrike ute i den store verden.

Du kan overbringe denne til din arbeidsgiver, et sitat fra Richard Branson som klart har tatt poenget:

R. Branson.jpg

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Jo. De har ikke krav på å vite noe om innholdet i ditt besøk.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
38.599
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Trodde lege- og sykehusbesøk var å regne som sykefravær.
Jeg har alltid skrevet egenmeldinger for mine undersøkelser.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg vurderte egenmelding, men jeg gidder ikke å ha for mange av de. Det holder med de man leverer inn når sesongen trår til og manneinfluensaen rammer og ungene blir syke.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.019
Jeg vurderte egenmelding, men jeg gidder ikke å ha for mange av de. Det holder med de man leverer inn når sesongen trår til og manneinfluensaen rammer og ungene blir syke.
Du skal da ikke bruke din egenmelding på barns sykdom. De har egen "kvote". Hvis du har "for få" egenmeldingsdager ved årets slutt får du sykemelding ved behov.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det er det samme skjema, men med et annet kryss på. Har igrunn aldri brukt opp kvoten og ikke holder jeg tellingen heller.
Jeg får ta med meg innkallingen og kopiere den til sjefen. Mulig jeg tar noen ekstra og sender til soneleder, Helse og omsorgsjefen, Nav og Ordføreren. Så har de alle en i tilfelle.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Har søkt om velferdspermisjon med lønn fra jobb i forbindelse med legebesøk ( nukleærlege )
Arbeidsgiver krever kopi av innkallelse.
Har de krav på det?
Du søker om velferdspermisjon, og da er nok arbeidsgiverens behov for dokumentasjon et litt annet enn dersom dette et rent helserelatert sykmeldings tilfelle. Jeg antar at siden du velger å gjrøe det på denne måten, setter du også arbeidsgiverens system litt på prøve. I et slikt tilfelle har jeg en viss sympati med arbeidsgiverens behov for bakgrunn og dokumentasjon.
Du finner mer om regelverket her: 10.8 Permisjoner med og uten lønn - SPH

Honkey

Topp Bunn