Kort rapport fra Shack Shakers, Bergen 29.6.10

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Så shakern'e for fjerde eller femte gang i går. Savnet av David Lee på gitar var påfallende. For all del, han nye kunne jo sakene sine, men manglet totalt karisma.

Finner det noe paradoksalt at et band som musikalsk blir "hardere og hardere" på plate og live, blir "tammere og tammere" hva live opptreden angår. Et merkelig skue rett og slett. Wilkes leverer for så vidt varene fortsatt, men savner den infantile gleden han utviste på de første konsertene på Stundesløse, hvor han blant annet rev av seg både brysthår og andre hår, og kastet på de aller mest dedikerte helt foran. Det var også en helt annen stemning blant publikum dengang.

Nå virker det som de har blitt "voksne" eller "stuerene" live, mens musikken bare blir røffere og røffere. Dette gjorde sitt til at konserten i går ble for monoton, for lite dynamikk og alt for ensforming i lengden. Best var låtene fra swampblood, og agony wagon satt greitt.

Kjedelig konsert denne gangen, ekstranummerene var bra.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Hmm... betyr dette at jeg likesågodt kan dra til vestlandet i morgen i stedet for å få med meg konserten ?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
For min del var dette nokså bortkastet denne gangen i alle fall. Det var alt for mye tut&kjør. Basstrommene gikk i reine immortal tempo more or less i halvannen time, så det ble ikjke det helt store.

Mindre tant og fjas på scenen var det også, alle tidligere livlige påfunn glimret med sitt fravær.

Var med en kompis som ikkje hadde sett de før, og som hadde skyhøye forventninger basert på ka eg hadde fortat om konsertene på stundesløse for en god del år siden. Han tok heller siste bussen hem framfor å få med seg siste tjue minutta. Det sier vel litt.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Immortal tempo og siste buss hjem sier mer enn nok. Synd. Og tant og fjas på scenen er jo noe av det som gjorde de så herlige. Hmm... da er det nok bedre å droppe det i morgen ja. Roky spiller forresten i morgen. Kanskje jeg heller skal få med meg ham. Selv om jeg er skitnervøs for å bli skuffet.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Immortal tempo og siste buss hjem sier mer enn nok. Synd. Og tant og fjas på scenen er jo noe av det som gjorde de så herlige. Hmm... da er det nok bedre å droppe det i morgen ja. Roky spiller forresten i morgen. Kanskje jeg heller skal få med meg ham. Selv om jeg er skitnervøs for å bli skuffet.
Eg var ...THIS close... til å bestille Oslo tur pga den, men shack shakers og sedvanlige logisitkk problemer på hemebane forhindret det.

Tror det kan bli bra ja, hadde tatt sjansen på å bli skuffa ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Er jo bare å sette seg i bilen/på toget, bestille fly nå det. Jeg har en passe ubehagelig sofa du kan sove på etter konserten.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Veldig fristende, men med en frue som jobber seinvakter over en lav sko for tiden, er det litt sånn smådodgy å la 4 åringen passe seg sjæl fra barnehageslutt til sånn ca 2300 kver kveld :D

Men tar en rain check på slæten softa når sadies dukker opp :) Eller Tom Waits :p

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Hehe, det er nok i friskeste laget ja :D

Gode ting, det høres ut som en bra plan. I særdeleshet om denne beslutningen fører til at Waits endelig tar til vettet og avlegger oss et besøk.

Topp Bunn