Konvertere samling fra WAV til lossless

P

Parelius

Gjest
.Marcus skrev:
Parelius:

Man kan velge hvilke kolonner som vises. Prøv å høyreklikk på kolonnen (red.: Ja, der på toppen såklart ;D ) eller let litt rundt i programmet. Er på jobb så kan ikke vise screenshot :(
Takker. Jeg er klar over det. Det jeg tenkte på var muligheten til selv å definere hva kolonnene skulle hete.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Ja, det blir vel litt vanskeligere, med mindre du har mulighet til å gå inn i koden på programmet og tukle ;D

P

Parelius

Gjest
marsboer skrev:
Parelius skrev:
marsboer skrev:
Når det gjelder funksjonalitet så regner jeg med at itunes oppfyller ønskene til de som har enkle krav. (…) eller som så vidt jeg vet ikke har spesielt gode muligheter for bit-perfect avspilling.
Den hørtes ikke bra ut. Har du en link på dette, for da må kanskje jeg også begynne å revurdere.
Google: itunes bitperfect

Første treff: http://www.head-fi.org/forums/f46/bitperfect-itunes-227124/

Konklusjonen så vidt jeg kan se er at bitperfect ikke er mulig med itunes i Windows, men muligens med Mac (uten at jeg kunne se noen endelig konklusjon angående dette). Men her må jeg innrømme at jeg er på gyngende grunn siden jeg ikke har utforsket itunes muligheter når det gjelder bitperfect nøyere enn å ha lest om det på nettet.
Takker. Jeg fant dette, så jeg er beroliget.

http://www.benchmarkmedia.com/feedback/issues/122007.php#article2

Kortidshukommelsen er jo borte, men nå, etter en stund, så har vi jo denne også.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25143.0.html

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.718
.Marcus skrev:
noruego:

Man kan da sortere etter sjanger, låtenes lengde, artist, album, sangnavn, utgivelsesdato, antall ganger spilt, "stjernevurdering" og masse annet. I tillegg kan man lage såkalte Smart Playlists som automatisk fylles opp etter ett eller flere forhåndsbestemte kriterier etter hvert som du importerer mer musikk.

Var det det du siktet til eller leste jeg helt feil?

Parelius:

Man kan velge hvilke kolonner som vises. Prøv å høyreklikk på kolonnen eller let litt rundt i programmet. Er på jobb så kan ikke vise screenshot :(
Marcus,

Jeg er klar over de mulighetene du nevner, men det gir meg allikevel ikke de mulighetene jeg ønsker, f.eks til å selv å bestemme hvilken kolonne/kategori som kommer først.

I min verden ville det ideelle vært om jeg kunne fått definere noen kategorier, slik "Podcasts" er en i menyen til venstre. På denne måten kunne jeg enkelt trykke på en egendefinert "Klassisk" kategori, og dermed, vips, fått opp all min, og bare, klassisk musikk sortert etter Komponist-Verk-Sats-Utøver etc, eller en kategori for alle "Samlealbum" med oppsett som Uncut-Utgivelsesmåned (ÅÅ/MM)-Tittel/Tema-Artist-Sang mm

Forskjellig typer plater/musikk innviterer til ulike måter å organisere effektivt/funksjonelt på. Som seg hør og bør har jeg det meste Dylan noensinne har gitt ut. For meg gir the mening å organisere Dylan kronologisk, men for klassiske innspillinger har dette liten/mindre verdi.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
iTunes kan sortere musikk etter 37 forskjellige kriterier, både i stigende og synkende rekkefølge. man kan også sette sortering etter ett hovedkriterie og et underkriterie. Jeg sorterer alabetisk etter artist med de forskjellige albumene sortert etter utgivelsesår slik at når jeg velger artist kommer albumene opp i kronologisk rekkefølge. Dette holder lenge for meg, men enig med Parelius at det er merkelig at man ikke kan opprette egendefinerte kriterier.

Hva er egentlig problemet med iTunes sorteringsfunksjon (som kan skrus av)? Har selv brukt denne mange ganger for å rydde opp i uoversiktlige samlinger til bekjente.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
noruego skrev:
.Marcus skrev:
noruego:

Man kan da sortere etter sjanger, låtenes lengde, artist, album, sangnavn, utgivelsesdato, antall ganger spilt, "stjernevurdering" og masse annet. I tillegg kan man lage såkalte Smart Playlists som automatisk fylles opp etter ett eller flere forhåndsbestemte kriterier etter hvert som du importerer mer musikk.

Var det det du siktet til eller leste jeg helt feil?

Parelius:

Man kan velge hvilke kolonner som vises. Prøv å høyreklikk på kolonnen eller let litt rundt i programmet. Er på jobb så kan ikke vise screenshot :(
Marcus,

Jeg er klar over de mulighetene du nevner, men det gir meg allikevel ikke de mulighetene jeg ønsker, f.eks til å selv å bestemme hvilken kolonne/kategori som kommer først.
For meg virker det ikke særlig logisk å ikke ha sangnavn først, men enig i at det er utrolig merkelig at man kan forandre på alle andre kategorier uten den første. Hvorfor legge en slik begrensning?
I min verden ville det ideelle vært om jeg kunne fått definere noen kategorier, slik "Podcasts" er en i menyen til venstre.
En meget god ide faktisk! Kan jo håpe det kommer i en oppdatering.
På denne måten kunne jeg enkelt trykke på en egendefinert "Klassisk" kategori, og dermed, vips, fått opp all min, og bare, klassisk musikk sortert etter Komponist-Verk-Sats-Utøver etc, eller en kategori for alle "Samlealbum" med oppsett som Uncut-Utgivelsesmåned (ÅÅ/MM)-Tittel/Tema-Artist-Sang mm
Du bruker BLA-visning? Dette gir jo mulighetene unntatt å velge hvordan du skal vise denne klassiske kategorien (den vil bli vist på samme måte som biblioteket vises).

En løsning er å lage en smart spilleliste kun med klassisk. I denne kan du definere egne visningsalternativer og få det slik du ønsker.
Forskjellig typer plater/musikk innviterer til ulike måter å organisere effektivt/funksjonelt på. Som seg hør og bør har jeg det meste Dylan noensinne har gitt ut. For meg gir the mening å organisere Dylan kronologisk, men for klassiske innspillinger har dette liten/mindre verdi.
Samme løsning her med spilleliste og egne visningsvalg. :)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.718
Greven skrev:
For meg virker det ikke særlig logisk å ikke ha sangnavn først, men enig i at det er utrolig merkelig at man kan forandre på alle andre kategorier uten den første. Hvorfor legge en slik begrensning
Ganske enkelt fordi jeg fortsatt tenker artist og album, ikke låter, som var det digitale biblioteket like håndgripelig som CDene :)

Og mens vi først er inne på irritasjonsmoment ved iTunes. Hvorfor kunne ikke programmet hatt en snedig rullegardinsfunksjon for artistnavn, slik man har det i MS Outlook, og hvor man selv kunne velge "Etternavn, Fornavn" og "Substantiv, Artikkel" som visnings- og organiseringsformat?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Marsboer.

At Apple er geniale når det gjelder markedsføring og tilbereding av nye produkter bør være hevet over enhver tvil en kikk på salgstallene forteller det.
Jeg har vanskelig for å tro at ett av verdens ledende selskaper skaper såkalte horeprogrammer som du fremstiller som totalt ubrukelig i din hverdag , kanskje er det din analfabetisme som slår inn.? Er du forresten kjent med andre Apple produkter, ? Du uttaler deg som om du har brukt produktende over lang tid for komme med slike bastante konklusjoner.

http://mac1.no/artikkel/7031/apple-snart-rikere-enn-microsoft

For øvrig når det gjelder I-Phone og dens kvaliteter kan du jo lese litt til tror jeg…

http://ipod1.no/artikkel/2767/test-iphone-3g

Hvis I-Tunes forsøkte endre hele strukturen på musikkbibloteket ditt har du mest sannsynlig plukket på feil taster eller ikke skjønt obligatorisk bruk.Jeg har brukt I-Tunes i en god stund og jeg har aldri aldri hatt noen problemer med systemet, I den senere tid har jeg også begynt å bruke systemet mere aktivt i forhold til å streame musikken trådløst, fungerer som en drøm.
Oppdateringer, streaming, tilpassing av eksterne produkter, navigering og sist men ikke minst brukervennlig til tusen, alt i en pen pyntelig pakke.Akkurat slik vi analfabeter liker det.

Hvis du ikke har oppdaget det…

-Ikke alle jobber med datasystemer daglig det finnes faktisk noen som (ganske mange faktisk) ikke interreserer seg om open source, format og hvilke systemer det kjøres på.At du fremstiller disse som analfabeter og latterligjør dem sier atskillig mer om deg enn det gjør om dem.
At du provoserer og vil ha reaksjoner kan jeg skjønne men å kalle programmer for horete og relatere trådstarter mot en spesiell type gjeng er jo under fjortisstadiumet.

Post heller horeinnlegget ditt her kompis og følg det opp så skal jeg gladelig sitte på sidelinjen å se på…

Å poste slike innlegg du gjør og med tonen i ditt budskap tror jeg ikke tiltaler mange brukere av forumet, er det noe jeg har lært den korte stunden jeg har vært her er å holde en god tone og lære av de utrolig mange flinke personer som finnes her. (noe jeg også har gjort)
Besserwisserne holder jeg meg unna og stort sett klarer jeg å holde meg unna provoserende innlegg som dine også, men ikke alltid –(tydeligvis)

Marsmann, Hva gjør man når man er helt fornøyd? Kjøper B&W 805 ? (Tok Du den)

Johnny

M

marsboer

Gjest
Jeg tar tilbakemeldingen johnny. Jeg ser imidlertid ingen saklige argumenter i ditt inlegg, kun en som lukker øynene for de åpenbare fakta ved å prøve å ikke forstå.
Forøvrig er ikke min argumentasjon bygget opp om hva min data-religion tilsier, den er bygget opp om hva som erfaringsmessig lønner seg i lengden.
Den var fin den linken din: http://ipod1.no/artikkel/2767/test-iphone-3g
Den demonstrerte utmerket poenget mitt ved at de ikke en gang klarer å få til et vettugt produkt på forsøk nr to heller, selv om dette forsøket er betydelig bedre enn den første utgaven av iphone. Det er helt tydelig at Apple er på nyfødt stadiet når det gjelder mobiltelefoner.
Jeg holdt på å le meg ihjel når jeg så at den ikke en gang støttet MMS. Til og med min gamle Nokia med 16-fargers skjerm (eller var det 4, husker ikke) støttet dette. Men jeg skjønner jo at MMS bare er en dusteting som ingen bruker. Rart de ikke utelot SMS også.
Forøvrig er jo en test av iphone utført av en apple-fanboy side relativt ubrukelig, selv om testen var relativt ærlig.

"All synkronisering må skjer via iTunes og det er foreløpig ikke mulig å bruke noen annen programvare til å synkronisere iPhone." <--- My point exactly!

"I våre øyne er en av de største fordelene med iPhone nettopp iTunes" <-- for alle som ikke liker itunes: grøss og gru!

"Første generasjons iPhonen fikk kritikk på dårlig lydkvalitet og Apple har nå definitivt forbedret dette. Lyden er vesentlig klarere og talekvaliteten er forbedret. Det høres ikke lengre ut som vår samtalepartner prater gjennom en sokk, noe det ofte kunne gjøre med den første iPhonen. Vi kan nå ikke høre noe vesentlig forskjell mellom iPhonenes talekvalitet og konkurrerende telefoner, noe som er positivt."

Logisk at de sliter med lydkvaliteten på en telefon som er laget som en slags ipod erstatter - selv om lyden via ørepropper var grei.

De andre funksjonene er jo ikke så mye å skryte av:
"Kameraet som sitter i Apples iPhone 3G er minimalt større enn første generasjons iPhone, men kameraet har fortsatt bare 2,0 megapiksler og er langt ifra siste skrik. Til forskjell fra den forrige versjonen har Apple senket kameraet en milimeter eller to inn i designet, noe som gjør kameraet en smule mer beskyttet enn tidligere. Apple har fortsatt ikke noe kamera på forsiden av telefonen og iPhone 3G tilbyr dermed heller ikke videosamtaler som mange andre 3G-telefoner gjør.

Bildene mangler kontraster og er generelt av lav kvalitet."

"Selvsagt er ingenting perfekt og Apple har fortsatt gjort en del merkelige valg som vi ikke helt forstår. Hvorfor kan vi fortsatt ikke videresende meldinger? Hvor har det blitt av copy/paste? Hvorfor går det ikke å skrive mail i liggende modus? Hvorfor er det ikke mulig med trådløssynkronisering? Hvorfor kan vi ikke sende og motta kontakter over Bluetooth? Alt dette kan heldigvis endres via programvare." <-- haha, ikke skrive mail i liggende modus faktisk. Den var ny!

"Noe som derimot ikke kan endres via programvare er batteriet og kameraet. Apple har valgt å inkludere et svakere batteri enn i den tidligere iPhonen og dette kombinert med 3G og GPS gjør at telefonen har kortere batterilevetid. Vi må stort sett lade telefonen hver eneste dag og bruker vi 3G og GPS flittig har batteriet raskt gått tom."

Ja den nye iphone var virkelig en suksess!

Men konklusjonen kommer vel egentlig her:
"Oppdateringen handler ikke om 3G, GPS, megapiksler eller gigabyte. Oppdateringen Apple har levert i form av iPhone 3G handler om programvare, og hvordan denne programvaren vil utvikle iPhonen fra å bare være en hvilken som helst telefon til å bli en plattform for vårt mobile liv. Apple ønsker å redefinerer hva en mobiltelefon skal være og de gjør de faktisk veldig godt. Vi har brukt iPhone i over ett år og vi går aldri tilbake til en "vanlig" mobiltelefon igjen. Det handler ikke lengre om megapiksler og lagringskapasitet, det handler om brukervennlighet og programvare."

Her sier til og med fanboysene at de glatt ignorerer alle mangler fordi de prioriterer brukervennlighet og programvare (er ikke med på denne siden programvaren begrenser seg til apples egne programmer i alle ledd). Altså helt andre prioriteringer, noe jeg er fullstendig inneforstått med. Men kom ikke her å si at produktet selges fordi det er bra! De har kun prioritert det de trenger for å selge! Det vil si GUI og det brukeren faktisk ser - noe som lurer de fleste.

Og ja jeg tok den! Et intelligent knivstikk i siden. Slike ting gjør diskusjonen mer underholdende ;D
Men spisebordet står forøvrig der fremdeles... ;)

Topp Bunn