Kontor-anlegget må oppgraderes!

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.774
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Da har en kollega vært innom og hentet min Rotel cd-spiller og Vincent hybridforsterker. Det ser ut til at det aldri kommer hjem igjen.. ???
Så da blir spørsmålet:
Hvilken kombinasjon av Cd-spiller og integrert forsterker kan anbefales til et totalbudsjett på ca 12-15 tusen?
Det skal benyttes stativhøyttalere med relativ god følsomhet, og skal spilles i et rom på ca 12 kvadratmeter.
Musikken vil i hovedsak være pop, blues og vokaljazz. Kanskje gammel Led Zeppelin i vanskelige stunder..

Creek? Brukt Naim? Kom igjen, hjelp meg! Det skal handles etter påske!

M

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Brukt Naim hørtes jo utvilsomt svært forlokkende ut :)

Kan det bli bedre enn en CD5i/Nait5i? Eg berre spør.

Selv bruker jeg en Meridian 200/263 cd-spiller, en Audiolab 8000S som pre, og Dynaudio MC15 aktive monitorer på kontoret. En skikkelig heving av livskvalitet. Jeg er ikke helt fortrolig med tørrheten og den manglende kraft og blomstring fra Dynaudio'ene; resten av systemet fungerte egentlig veldig mye bedre da jeg hadde KEF Reference 103/4 som høyttalere (dumme meg solgte de for mindre enn jeg betalte for MC15); det kan godt hende de blir solgt om litt, men jeg skal gi de noen måneder alliekevel.

Mvh Vidar P

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.774
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Er ute etter elektronikk som kan spille godt med engelske stativhøytt som f.eks Epos, MA, Rega osv.
Liker lyden over på den varme siden. Det skal ikke spilles høyt..

Noen må da ha noen fler gode forslag her?

M

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.037
Selv er jeg strålende fornød med mitt kontoranlegg bestående av Fatman iTube og Tannoy Sensys. Det ser bra ut (i henhold til egen og mine kollegers smak) og spiller også forbausende bra vil jeg hevde til min bruk av iPod og internettradio. Mitt hjørnekontoret er vel omtrent av samme størrelse som ditt, men da jeg har kolleger på to sider og kjører "åpen dør"-policy, så er det jo visse begrensninger til musikktype og lydnivå.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.357
Torget vurderinger
1
Sundkoien: Det jeg ville gjort da, er å kombinere en Audiolab 8200 CDQ med en 8200P...15000 på OHC. Fineste budsjettsett som er å få nå. Ellers er jo Creek og små Regaer i halvbredde svært gode byggesteiner i kontoranlegget..med engelske monitorer av den type du nevner. Se da også på Castle Richmond Anniversary..de er overraskende gode. Personlig syns jeg det høres lurt ut å ha solgt Rotel..disse andre tre leverer mye mer for penga..

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det 5 år gamle spørsmålet er sikkert besvart...

Topp Bunn