Kontaktspray for rør og sokler

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Skulle gjerne hørt hvilke produkter dere har best erfaring med for renhold av rør og sokler.

Viktig er både at effekten av dette har en viss varighet og at det ikke griser til ettersom jeg ønsker å bruke spray/vesken rett på sokler og ikke demontere.

Mvh Ole

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
29
Sted
Lillestrøm
For å rense rørpinner har jeg lest et forlag:
Skjær en sitron i to, og sett røret i denne en stund. Renggjør forsiktig med vann etterpå.

Ellers anbefales forsiktighet ved resning a rør slik at man ikke søler meed rensemiddel og fjerner teksten på røret.

Svein.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ser på n-forum at det er like mange spørsmål om hvordan fjerne rensemidler.. det er endel som sier at de opplevde reduskjon i lydkvalitet etter bruk av slike midler..
Dog ikke på rørsokler da.

Mvh Vidar P

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
OK, muligens bedre da å anta at reduksjon av kontakt/ledningsevne i vanlig "stue-klima" ikke er noe problem, og holde seg unna rensing....

mvh Ole

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
OK, muligens bedre da å anta at reduksjon av kontakt/ledningsevne i vanlig "stue-klima" ikke er noe problem, og holde seg unna rensing....

mvh Ole
Jeg skal ikke påstå det altså. Men noen sier at den beste måten er å ta kontaktene ut og inn noen ganger, og ikke bruke rensemiddel..

Selv har jeg brukt Kontak sin, men har ingen ide om det ble noe bedre eller ei..

Mvh Vidar P

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Hadde vært veldig forsiktig med å rense soklene, høy temperatur kan resultere i at rensevæsken "koagulerer" og da har du et problem. Audio Research advarer mot i det hele tatt å forsøke på noe slikt.

Når det gjelder rørpinnene, så er det smak og behag. Caig, Kontak eller lignende går greitt.

Topp Bunn