Konfirmant...

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.662
Nå skal ikke jeg legge meg altfor masse opp i andres gjøren og laden, men jeg synes at en mobiltelefon er en altfor flyktig ting til å være en konfirmasjonsgave verdig.
Men nå er det 16 år siden jeg konfirmerte meg, så jeg er garantert 100% i utakt med hva som er gode ting av i dag.

EDIT: og dersom oppsedinga = oppdragelsen så applauderer jeg for bruk av et så flott ord !

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Roberten skrev:
1. Nå skal ikke jeg legge meg altfor masse opp i andres gjøren og laden, men jeg synes at en mobiltelefon er en altfor flyktig ting til å være en konfirmasjonsgave verdig.
Men nå er det 16 år siden jeg konfirmerte meg, så jeg er garantert 100% i utakt med hva som er gode ting av i dag.

2. EDIT: og dersom oppsedinga = oppdragelsen så applauderer jeg for bruk av et så flott ord !
1. Det var det eg var redd. Systra fekk (rett nok rimelege, men golvståande) høgtalarar. Broren ein integrert forsterkar (pent brukt, og av god kvalitet) Slikt er varige verdiar. Nokia assosierar eg eigentleg med gummistøvlar.

2. Takkar!

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.342
Sted
Nadadouro, Portugal
Synes det er veldig vanskeligt, det avhenger av konfirmandens mentalitet.
De fleste ønsker seg jo bare penger....
Merkelig, jeg husker veldig dårligt hva jeg egentlig fik i gave....jeg husker dog én ting. Av naboen fik jeg en bok om 2. verdenskrig, jeg syntes den var fantastisk. Jeg var veldig interessert i krigen, leste alt jeg kom over.
Men ellers husker jeg helt eksakt hvor mange (få) penger jeg fik, og hvordan de på veldig kort tid var borte...

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
En fin klokke er jo en klassisk gave, og finnes i alle prisklasser.
Er enig i at mobiltelefoner er blitt litt bruk-og-kast-produkter, og de blir fort utdatert.

yellow

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
440
Hmm...
En lykke-signalkabel? Varer lenge ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Nokia assosierar eg eigentleg med gummistøvlar.

Å takk Arve, den skal jeg lagre til framtidig bruk. Du har en egen evne til praktfulle formuleringer. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Jeg fikk en Tandberg TP-41 av mine brødre. Den har jeg ennå, mer enn 30 år senere.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Av min bestefar fikk jeg et Certina armbåndsur. Det var den høyeste form for utmerkelse min bestefar kjente, og han hadde spart til det i flere år. Jeg har det fortsatt, om enn ikke i bruk.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
Hva med en iPod 160Gb classic, med futural, docking, kabler og Koss PortaPro?
Her kan poden lagre enorme mengder musikk og filmer til avspilling både i heimen med docking, eller på reisefot med hodetelefoner.
Et AV-senter for mange år fremover.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det synes jeg er en god idé dersom det finnes en liten smule musikkinteresse i poden. Men ikke Koss PortaPro, da. Sennheiser PX100 er langt mer oppsedande i så måte. Musikkelskere kan ikke gi bort hodetelefoner som ikke spiller mellomtone. Snakker om oppdragelse!

En niese av meg fikk speilreflekskamera.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
Det synes jeg er en god idé dersom det finnes en liten smule musikkinteresse i poden. Men ikke Koss PortaPro, da. Sennheiser PX100 er langt mer oppsedande i så måte. Musikkelskere kan ikke gi bort hodetelefoner som ikke spiller mellomtone. Snakker om oppdragelse!

En niese av meg fikk speilreflekskamera.
Støttar dette med PX100 versus PortaPro. Eldstemann fekk PX 100, og sit no med eit svært så seriøst anlegg ut frå at han er 21 år og i militæret - dei utmerka JBL TL 260 kan såleis brukast i testsamanheng. Oppsedinga har tydelegvis vore ein suksess...

Men mobiltelefonen står øvst på ynskjelista, og er no innkjøpt. Vi får sjå korleis det går etter kvart.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
<> sit no med eit svært så seriøst anlegg ut frå at han er 21 år og i militæret - dei utmerka JBL TL 260 kan såleis brukast i testsamanheng. Oppsedinga har tydelegvis vore ein suksess...
Luringen.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Har eg bomma på oppsedinga denne gongen?
Ja!

Hva føler du om to-høyst tre år, når konfirmasjonsgaven er utdatert og ligger i pose på vei til destruksjon for elektrisk avfall :'(

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Torget vurderinger
0
Betre enn om det hadde vore kontantar, reknar eg med...ein i nabolaget greidde å brenne av heile gåvekontingenten på to timar. For fire år sidan. I dag har han ikkje ein einaste av dei tinga han kjøpte.
Gullklokka eg fekk av besteforeldra mine har eg om lag ikkje brukt.
Men teltet, ryggsekken og seinare stereoanlegget eg kjøpte for pengane, har vore til stor glede.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Husker selv noe av det jeg fikk til konfirmasjonen.. spesiellt pengene som jeg ble brukt til innkjøp av mitt første egeneide stereoanlegg. Philips rack.. Grøss og gru! Det var egentlig elendig lyd, men hadde husets første cd-spiller og jeg hadde egen platespiller på gutterommet. Hadde det helt frem til jeg var student, da røk det ut når jeg hadde bygget min første forsterker,og denne spillte fletta av Phillips anlegget. (Og dermed var hifi-interessen slått på.)

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
...Men ikke Koss PortaPro, da. Sennheiser PX100 er langt mer oppsedande i så måte. Musikkelskere kan ikke gi bort hodetelefoner som ikke spiller mellomtone...
Jeg blir varm om hjertet hver gang jeg ser et par "av de blå" på hodene til ungdommen som driver gatelangs. Det viser at de har vraket medfølgende øreplugger og kjøpt en skikkelig hodetelefon. At de faktisk hører forskjell og at bedre lydkvalitet betyr noe. Koss Porta Pro er sannsynligvis det viktigste rekrutteringskontoret for Vestens ungdom, ut av lo-fi og inn i hi-fi'ens rekker. Den mørke/fyldige klangbalansen kler perfekt moderne musikk og den tynne pinglelyden fra mange av disse bærbare mp3-spillerne, samt at den er meget lettdreven. Den åpne konstruksjonen gjør at man kan ferdes gatelangs uten å miste kontakt med trafikken og omgivelsene, og den smarte brettefunksjonen gjør den enkel å putte i bukselomma. Et fantastisk produkt for kr 398.- og for folk i farten. Min favoritt siden 1982, var det vel.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Torget vurderinger
0
Då er konfirmasjonen unnagjort. Det vart mobil og bunad frå foreldra, og stort sett kronasje frå resten av slekt og omgangskrins.
Siste konf. Ein vert tankefull, men endå fjåg.
No er det berre bryllup og gravferder att, er eg redd...
Kanskje ein barnedåp om nokre år?
jajaja.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
:)

Jeg kom plutselig på at min far fikk endel penger til konfirmasjonen. De brukte han til båndopptaker. Det var i 1955.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Då er konfirmasjonen unnagjort. Det vart mobil og bunad frå foreldra, og stort sett kronasje frå resten av slekt og omgangskrins.
Siste konf. Ein vert tankefull, men endå fjåg.
No er det berre bryllup og gravferder att, er eg redd...
Kanskje ein barnedåp om nokre år?
jajaja.
Å nei da Arve, er ikke ferdig med konfirmasjoner ennå vet du. Det kommer barnebarn, og da må nok besteforeldrene trå til igjen! ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Når du har vore bestefar i 15 år? Kven har steinkakesnurrarar då trur du? Teknisk museum? ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Når du har vore bestefar i 15 år? Kven har steinkakesnurrarar då trur du? Teknisk museum? ;D
Steinkake= 78 rpm. Interessant nok, men det var no vinyl eg tenkte på...
Med den utviklinga av vinylspelarar vi har sett dei siste fire åra, skal det noko til å utrydde dei på 20 års tid. Når alternativet er nedlasta, vert vinyl konkret og meir skikkeleg - noko handfast.

Topp Bunn