|
Derfor kan du bruke laptoppen som en "fjernkontroll" til Squeezboxen.McLaren skrev:Jeg har tenkt litt på squeeze men det blir forliten skjerm til ogbla rundt i alle albumene.
Det er bedre da med en liten laptop når det er flere tusen plater på disken, hvorav mange av disse har man aldri hørt.
Jeg overtar nok en liten Asus laptop vi har liggende på kontoret tenker jeg.
Maskinen jeg har bestilit kommer nok engang neste uke, så da blir julekvelden;-)
McLaren
Nei du må ikke, men hvis du bare har tenkt å spille av musik uten aktiv deling e.l så er det den klart enkleste måten å gjøre det på.McLaren skrev:okay. Så jeg må uansett skaffe meg en squeeze boks?
Mclaren
Vil ihvertfall fraråde PSP da denne ikke har touchscreen og dermed er klønete å bruke, ipod kan gå, men det er mye enklere å bare bruke Logitech sin egen fjernkontroll. Skjermene på PSP og iPod blir for liten hvis du skal gå via web browseren.KJ skrev:Come to think of it ... Et litt annet forslag til fjernkontroll i mere hendige formater (enn en liten laptop) kan være Apple iTuch eller Sony PSP - begge deler støtter etter det jeg forstår trådløse nettverk og har web-leser. EDIT dvs først og fremst som fjernkontroll til skvisboks o.l. Jeg har dog ikke noe særlig erfaring med noen av dem.
mvh
KJ
Har ikke bluetooth, men z-wave.Pengvim skrev:Tenkte du å bruke laptopen som fjernkontroll til hele anlegget eller bare til en skvisboks?
Hvis du skal bruke til hele anlegget finnes det jo noen IR-sendere med bluetooth grensesnitt, som kan brukes til oppgaven. Evt så skal det vel gå an å "hacke" en Logitech Harmony (for den ene utgaven har da bluetooth, har den ikke?), mener jeg hørte om noen som gjorde dette.![]()
Da er nok ikke Squeeze noe for deg, men den tablet-pc'n jeg linket til er genial, brett skjermen helt rundt slik at den blir "en enhet" og trykk rett på. Tror ikke jeg kommer til å trives med en tradisjonell laptop som avspiller, søker etter en større skjerm enn duet'ns uten taster i normal forstand, synes den wacom skjermen var fet, men for en pris a'gitt....McLaren skrev:Det jeg trenger er en liten laptop for og få op skjermbildet på disken som står i eget rom. dette henter jeg via trådløst nett, eller ett raskere kablet, kablet er ikke noe problem ettersom kabel ikke vil ligge i veien for noe og ligge i røranlegg i gulvet.
Jeg spiller av musikken via iTunes.
Jeg er lite bevandret innen for Sqeezeboks verdnen, men tusenvis av album lagt inn i iTunes som Applelossless fungerer kanskje best på iTunes.
Kan SB spille av LossLess?
Ipod/fjernkontroll/PSP blir alt forlite og kan ikke brukes til og få god nok oversikt over såp0ass mye musikk som jeg kommer til og ha liggende på maskinen min.
Jeg har en løsning klar, men jeg har ikke handler inn denne lile laptop'en enda. Tiden nå brukes til og legge musikk inn på maskinen min.
McLaren
clvn skrev:Netbooken jeg har sett meg ut er Touchbook fra Always Innovating, som har et avtagbart tastatur bl.a.
Så kjekk ut den ja, men er seff. ikke ferdig/klar for salg.....hifiguru skrev:clvn skrev:Netbooken jeg har sett meg ut er Touchbook fra Always Innovating, som har et avtagbart tastatur bl.a.
Ahh, genial pc, vil ha!!
usb kan ikke levere varene over max 5m og da funker optisk usb perfekt; som en bonus får du et galvanisk skille mellom pc og anleggetMcLaren skrev:LMC:
da har du det opplegget jeg har sett for meg selv.
Optisk USB?
Hva slags avspiller bruker du?
McLaren
iTunes og http://www.xxhighend.nl/ trodde jeg var 2 helt forskjellige verdener.....McLaren skrev:Nå har jeg lagt inn musikken min som lossless på iTunes. kan jeg da bruke XXX player?
Kunne du lagt ut en link til en slik optisk usbkabel?
En slik vil jeg også ha.
McLaren
http://industrialcomponent.com/opticis/optusbext.htmlMcLaren skrev:Nå har jeg lagt inn musikken min som lossless på iTunes. kan jeg da bruke XXX player?
Kunne du lagt ut en link til en slik optisk usbkabel?
En slik vil jeg også ha.
McLaren