Komunal effektivitet

Status
Stengt for ytterligere svar.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Et bilde sier mer enn tusen ord...

Sjekk han som står ved sykkelstativet ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Du kan se på deg selv før du kritiserer. Kommunal skrives med to m-er! Men her står jo tenkeevne og skriveferdighet i skjønn harmoni, så det er vel ikke så farlig. Det faller bare tilbake på deg selv.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hvilken rolle spiller det?
Teksten under bildet ble desverre ikke med ser jeg, men det stod noe sånt som at "kommunen jobber på spreng for å fikse lekasjen"
Synes bare det var et morsomt bilde, det er ingen grunn for deg for hale ut din enorme E-penis!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Du liker bildet fordi det bekrefter ditt syn på off sektor. Jeg synes at dine fordommer om off sektor er feil og jeg har jobbet både i privat og off sektor. De hardeste jobbene jeg har hatt var i off sektor, og det bekreftes dessuten av arbeidslivsforskingen. Det er mange som pådrar seg plager og skader pga press i off yrker. Du gjør det ikke bedre for disse menneskene.

Du kan heller harselere litt med finansfolkene i privat sektor. De har ført verden inn i en stor krise - igjen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Gjest skrev:
Du liker bildet fordi det bekrefter ditt syn på off sektor. Jeg synes at dine fordommer om off sektor er feil og jeg har jobbet både i privat og off sektor. De hardeste jobbene jeg har hatt var i off sektor, og det bekreftes dessuten av arbeidslivsforskingen. Det er mange som pådrar seg plager og skader pga press i off yrker. Du gjør det ikke bedre for disse menneskene.

Du kan heller harselere litt med finansfolkene i privat sektor. De har ført verden inn i en stor krise - igjen.
Du legger alt for mye i et skarve bilde.
Helt enig i at man godt kan gå litt hadere tilverks mot finansverden, men det får bli en annen tråd...

Animal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1
Skal ikke uttale meg om offentlig sektor er effektive eller ei, men må bruke dette bilde som eksempel blir helt feil.

Vet ikke hvor mye erfaring du har fra praktisk arbeid, wotg, det er ikke altid man har mulighet til å holde seg i sving 100% av tiden, uansett hvor flittig man er.
Slike bilder kan tas fra en hvilken som helst arbeidsplass.

Andreas

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Knutanimal skrev:
Skal ikke uttale meg om offentlig sektor er effektive eller ei, men må bruke dette bilde som eksempel blir helt feil.

Vet ikke hvor mye erfaring du har fra praktisk arbeid, wotg, det er ikke altid man har mulighet til å holde seg i sving 100% av tiden, uansett hvor flittig man er.
Slike bilder kan tas fra en hvilken som helst arbeidsplass.

Andreas
Jobber som bartender, det blir ikke noe særlig hands on enn det.
Synes fortsatt bildet var morsomt jeg da.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har jobbet litt i Begen kommune selv, i daværede Grønn Avdeling. Her var det fast rutine for noen arbeidere å komme på jobb kl 7:00 - forlate brakken 7:20, kjøre bilen opp til Montana og sitte i bilen og sove over rattet til kl 9:00, klippe gress til 10:30, kjøre rundt litt i bilen og handle lunsj, komme inn 10:50 til lunsj etc. Nøye innarbeidede rutiner som ble fulgt hver dag.

I dag er det helt anderledes dog, og det stilles helt andre krav til dem som jobber der. De har også en helt annen arbeidsmoral. Men det er ikke vanskelig å forstå hvordan bildet av den den stereotype sløve kommunearbeideren har oppstått. For tidligere var det gjerne slik.

Men man kan sikkert knipse bilder av rufsete bakfulle bartendere som henger over kafferakteren sjelvende og med en rullings i kjeften også hvis man ønsker.

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Jeg synes også det var et morsomt bilde.
At jeg jobber i kommunen betyr jo ingenting fra eller til, det er jo ingen grunn til å ikke smile av et slikt bilde i stedet for å ta det så alvorlig.
Morsomt bilde, ferdig.
Hvorfor legge så mye i det!?! ;)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.865
Torget vurderinger
4
Jeg synes også bildet er morsomt.
Men enkelte er jo så nærtagende og sur.......

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn