Kommentar til moderering i den etter hver velkjente tråden min

C

Cappuccino

Gjest
Da dette innlegget ble slettet i tråden ble jeg henvist av Mbare moderator til å legge det ut her.
-Høvdingen ville at jeg skulle utlevere hemmelighetene til han før jeg la det ut her på forumet, noe jeg egentlig ikke ville. Jeg forsøkte i stedet å forklare Høvdingen at jeg var seriøs oppi mye tilsynelatende tull og hadde en plan og forberedt en lengre og solid avslutning av tråden. Håpet at Høvdingen kunne utvise såpass tillit. Jeg trodde min tråd samt tidligere deltakelse på forumet viste at jeg ikke var en tullekopp. Jeg lovet Høvdingen sent på kvelden 1. april å være 100% seriøs fra 2. april. Jeg fikk som svar at dette fortsatt bare var tullball. og at det ikke skulle forekomme tull i tråder annet enn under Off Topic.
-Jeg opplyste også i innlegg som ble slettet her at jeg ville vurdere å opprette ny tråd under Mitt anlegg og bildetråder senere.
-Høvdingen fastslår etter dette at punktene til tkr sitt innlegg er fakta (link), noe jeg altså sa tidligere i dag i mitt innlegg nr 2 altså fastslår ikke er tilfelle.
-Høvdingen utviste slik jeg ser det liten respekt for tråden, dens initiativtaker samt alle dens deltakere, når han sender meg 4 meldinger sent på kvelden 1. april, som jeg i ordlyden oppfattet nokså provoserende hvor han ber meg slutte med alt tullet. Jeg sa da til Høvdingen at jeg ikke trodde det var en smart ide og at veldig mange ville bli skuffet da.
-Da Høvdingen ikke ville høre på dette, og like etter slettet mine 2 innlegg valgte jeg å trekke meg, litt i protest. Ikke for å bare flykte unna slik noen påstår. Det stemmer ikke, men ble vel såpass provosert av såpass liten takhøyde at jeg valgte å hoppe av, det innrømmer jeg.

Det meste var tull og innpakning, men ikke alt. Gåten, som jeg også forklarte for moderator noe om i går, var å finne spor til andre tråder som var flettet sammen med denne og som ville gi pekepinn på hva som var fleip og hva som var fakta. Jeg ga likevel ikke Høvdingen mer input enn dette. Jeg synes det er merkelig at han ikke opplyste om dette senere.

Capp.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Synes det er utvist lite takhøyde og slett skjønn i håndteringen av denne saken.
Forstår ikke hvorfor det skulle være problematisk å la tråden gå sin gang til glede for de av oss som så det underholdende i den.
De som ikke skjønte vitsen kunne vel like gjerne holde seg unna?

Hva med å be moderatorene flytte tråden til off topic, hvor tull og tøys er tillatt, og la den få sin tiltenkte avslutning der?

R

Roysen

Gjest
Cappuccino,

Jeg har over tid lært deg å kjenne som en oppegående og hyggelig fyr. Jeg er sikker på at mange andre også gjør det. Dessverre for din egen del tror jeg denne tråden går på din egen troverdighet løs om du ikke kommer til poenget snart i en eller annen tråd. Jeg skal la tvilen komme deg til gode og tro deg på at du hadde et seriøst poeng til slutt. Poenget burde du imidlertid komme med, om ikke annet enn i off topic, ellers vil mange her også se det slik Høvdingen gjorde eller enda værre at du forsøkte å føre alle bak lyset med løgn.

Et øyeblikk trodde jeg også hele tråden var et forsøk på å latterliggjøre meg motivert i den lille meningsutvekslingen vi hadde på et utenlandsk forum, men det velger jeg å tro ikke stemmer.

I beste mening med håp om en forsonende løsning.

Mvh
Roysen

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Gåten er fortsatt ubesvart. Altså har vi ikke fått avsluttningen vi alle venter på.
Så, hva er løsningen på påskenøtten?

C

Cappuccino

Gjest
Nå er du Off Topic ;)
Her diskuteres modereringen!
Jeg starter tråd under Off Topic.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ja den må jo da lages på OT, for andre steder kan en jo ikke ha det moro eller slå aprilsnarr skrøner :-\
Det jeg nå synes er litt rart er at den tråden gikk over noen dager, folk flest (som leste) skjønte vel at moroa eller poenget eller gåten ville ha sin endelikt før midnatt, ellers ville det jo ikke kunne tolkes som aprilsnarr, derfor skjønner ikke jeg hvorfor dette måtte få en avgjørelse/stopp bare timer før.
At hele greia var noe rotete lagt opp, og nærmest vanskelig å finne noen tråder i får så være sin sak.
Slik som det nå er gått, så er og blir jo hele greia poengløs, vi skriver starten på 3 april, det som Cappu mente skulle være poenget ble ødelagt, kanskje heldig for han om det var dårlig, uheldig for han og oss andre om det var godt.

Aviser skal jo heller ikke fare med løgn, men 1. april så er det lov til og med på forsiden.
Jeg synes ikke at HFS bør ha regel eller begrensning for hvilken side en aprilspøk bør og kan ligge, men det er nå bare min mening og trenger ikke å tas opp til votering ;D

Mvh.KW

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Veggen skrev:
Hva med å be moderatorene flytte tråden til off topic, hvor tull og tøys er tillatt, og la den få sin tiltenkte avslutning der?
Hva om Høvdingen, siden han syntes det ble for mye tøys, bare hadde flyttet tråden til "off topic" med den begrunnelsen? Det hadde vel vært vel så salomoisk. Tråden til Cappuccino hadde lenge både frivillig og ufrivillig komikk. Mot slutten ble det bare den ufrivillige igjen, men det er fint det.

Edit: Jeg hørte en gang en sikkert ikke sann historie om en fersk soldat som sto på vakt i en militærleir med skarpt våpen da den eldre, tunghørte sivilt ansatte vaskedamen kom syklende gjennom porten som hun alltid hadde gjort. Vår mann, som ikke kjente til damen, løftet hånden og sa "holdt". Damen vinket tilbake og syklet forbi. "Holdt, jeg skyter", fortsatt vår mann. Så skjøt han, men han var heldigvis ikke særlig treffsikker.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Cappuccino skrev:
Nå er du Off Topic ;)
Her diskuteres modereringen!
Jeg starter tråd under Off Topic.
LOL ;D ;D ;D
Ser ellers frem til fortsettelse under OT.

S

Stereo_Mono

Gjest
Jeg så ikke aprilsnarren pga at original tråden ble startet 24 mars. Ellers var den jo svært underholdene å lese.

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
For å være litt seriøs.

Det er svært beklagelig at Cappuccino ikke fikk gjennomføre sin ide fullt ut. Det er jo tross allt en perfekt oppbygget 1 april joke. Til og med dagspressen utfører pek som trosser god presseetikk på denne dag.
Sluttpoenget var forskjellen mellom suksess og fiasko i dette tilfellet.

Jeg syns det er synd noen trekker cappuccinos integritet under tvil pga av en åpenbar joke. Noen tar seg selv litt vel selvhøytidelig. Hvem pokker kunne tro at utsyret virkelig skulle flys med privatjet???

C

Cappuccino

Gjest
digiman skrev:
Jeg så ikke aprilsnarren pga at original tråden ble startet 24 mars. Ellers var den jo svært underholdene å lese.
Denne må jeg kommentere her (og vil også komme ytterligere inn på nettopp dette poenget du nevner her i Off Topic tråden når jeg kommer så langt at jeg får laget den).

Hele tråde min ble i utgangspunktet inspirert og trigget av en tilsvarende aprilsnar tråd i USA som startet i midten av mars! Jeg gjorde også Høvdingen oppmerksom på dette som ville korrigere meg og sa at en aprilsnar tråd kun skal være 1. april.

Det hadde vært umulig for meg slik jeg ser det å bygge opp en story som jeg gjorde bare på én dag, men så ble den ta til slutt kanskje ikke heller en helt ordinær aprilspøk...

R

Roysen

Gjest
Jeg ønsker bare å understreke Mutz at jeg ikke på noen måte ønsker å trekke Cappuccinos integritet i tvil. Derimot har jeg fått tilbakemeldinger fra flere som er overbevist om at dette ikke var ment som noen spøk og at Høvdingens inngripen ble benyttet som en måte å unnslippe på.

Av den grunn ble mitt innlegg skrevet i beste mening for å gi Cappuccino råd.

Mvh
Roysen

C

Cappuccino

Gjest
Roysen skrev:
Jeg ønsker bare å understreke Mutz at jeg ikke på noen måte ønsker å trekke Cappuccinos integritet i tvil. Derimot har jeg fått tilbakemeldinger fra flere som er overbevist om at dette ikke var ment som noen spøk og at Høvdingens inngripen ble benyttet som en måte å unnslippe på.

Mvh
Roysen
Bakgrunnen for min tråd var spøk, og litt trigget av at mange her på fora virker så overseriøse innimellom tenkte jeg det kunne være greit å live opp litt. Og som jeg sa i forrige innlegg har jeg hatt mye moro av slike tråder fra andre fora tidligere, også tidligere år. Jeg hadde ingen agenda mht. andre personer i tråden. Det har dere mitt ord på. Jeg holder nå på med å skrive Off Topic tråden, men det er sent så den poster jeg etter litt søvn...

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Cappuccino skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen
Bakgrunnen for min tråd var spøk, og litt trigget av at mange her på fora virker så overseriøse innimellom tenkte jeg det kunne være greit å live opp litt. Og som jeg sa i forrige innlegg har jeg hatt mye moro av slike tråder fra andre fora tidligere, også tidligere år. Jeg hadde ingen agenda mht. andre personer i tråden. Det har dere mitt ord på. Jeg holder nå på med å skrive Off Topic tråden, men det er sent så den poster jeg etter litt søvn...
Takk for info, da gleder jeg meg til å få lest den etter litt søvn ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg etterspurte en forklaring, og jeg fikk til svar om at det var en aprilspøk og en konkurranse, og det var det eneste jeg ble fortalt. Etter å ha lest tråden synes jeg ikke det var mye til svar, og jeg etterspurte enn nærmere forklaring, noe jeg ikke fikk. Slik jeg er vant med så skal en aprilspøk skje 1. april, og ikke bygges opp flere dager i forveien, men det er mulig jeg tar feil, og dette hadde vært enkelt å forklare. Jeg hadde ikke røpt noen hemmeligheter, og jeg hadde heller ingen intensjon om å røre noe i tråden, men jeg skrev at jeg vurderte å stenge tråden, og dette var selvfølgelig i mine tanker da jeg på tidspunktet synes tråden utviklet seg til å bli særdeles tullete, men jeg var mest interessert i en forklaring.

Når jeg så alle løgnene som kom frem og det faktum at brukerne i sterk grad begynte å tvile på Cappucino, så var første tanken min å beskytte vedkommende mot videre hets, og jeg lurte i mitt indre sinn om vedkommende faktisk var ved sine fulle fem. Jeg var selv litt kortfattet og muligens litt provoserende i PM til Cappucino ved at jeg skrev at jeg oppfattet hele tråden som tullball, men jeg synes ikke det var så rart med tanke på alle reaksjonene fra brukerne i tråden som lurte på hva som foregikk. Jeg var mildt sagt forvirret, og jeg var ikke alene. Jeg må også innrømme at jeg ikke tolket dette som noen aprilsnarr, og jeg skjønner fortsatt ikke hva som evnt. er spøken.

Jeg benyttet kun PM, og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Cappucino ikke kunne svart meg litt mer utfyllende på PM fremfor å starte en hel masse debatt om moderering o.l. på forumet. I tillegg ble jeg syndebukk i tråden. Det var jo ingenting som inntil da hadde blitt moderert og jeg hadde ikke skrevet så mye som et ord i tråden. Altfor ofte så oppfatter medlemmer en PM fra moderator som moderasjon, men jeg synes ofte det kan være greit å være føre var, og her hadde det bare vært for Cappucino å svare på et enkelt spørsmål. I dette tilfelle var min PM på sin plass, og jeg mottok kun et veldig kort svar uten noen form for redegjørelse, og når det nå kommer frem at jeg skal ha fått svar på det ene og det andre fra Cappucino så er jo ikke det tilfelle. Jeg har jo kopi av alle min PM, men jeg bryter ikke reglene ved å legge dem ut.

Uansett, hvis dette var en planlagt spøk så er det bare å forklare i vei, og hvis noen ønsker å legge skylda på meg for å ha ødelagt moroa så er jeg ikke helt enig, men det kan jeg leve med.

Nå har jeg holdt på med HFS3 i hele natt, og nå er det på tide å legge seg.

Dere får ha en fortsatt god påske.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Fryktelig synd at ikke sentralen skal ha takhøyde nok til å la en slik underholdende, om enn til tider noe absurd, tråd løpe til sitt annonserte klimaks. Jeg føler med Cappucino som fikk en tilsynelatende nøye planlagt idè spolert av det som forekommer meg å være en svært overdreven dose selvhøytidelighet.

Er det virkelig Høvdingens alvorlige mening at man skal måtte fortrekke til Off Topic om man planlegger å ha det litt gøy? I så fall må det vel betegnes som selvskudd.....

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Lille_Adam skrev:
Fryktelig synd at ikke sentralen skal ha takhøyde nok til å la en slik underholdende, om enn til tider noe absurd, tråd løpe til sitt annonserte klimaks.  Jeg føler med Cappucino som fikk en tilsynelatende nøye planlagt idè spolert av det som forekommer meg å være en svært overdreven dose selvhøytidelighet.

Er det virkelig Høvdingens alvorlige mening at man skal måtte fortrekke til Off Topic om man planlegger å ha det litt gøy?  I så fall må det vel betegnes som selvskudd.....
Jeg har ikke gjort noe som helst annet enn å sende en PM til Cappucino hvor jeg spurte hva han holdt på med? Alt annet har Cappucino selv blåst opp på bakgrunn av irritasjon over min forespørsel, og det var helt unødvendig. Hvis tråden var så nøye planlagt så må jeg jo lure på hans reaksjon på min PM. Hvis en planlegger å lure noen, og en vet at det vil skape spørsmål og forvirring, så burde ikke en slik PM komme som noen overraskelse.

Nå venter jeg i spenning på hva som er svaret på den store spøken.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Hvilken rolle spiller det hva formålet med tråden var? Uansett om den var "alvorlig" ment eller kun en ren fleip så var den underholdende for de fleste og gjorde ingen skade på noe eller noen, såvidt jeg kunne se i alle fall. Jeg har rimeligvis ingen formening om Cappucinos reaksjon på dine meldinger, men jeg finner det fullstendig uforståelig at tråden i det hele tatt fremprovoserte noen som helst respons, for ikke å snakke om absurditeten i at den ble besluttet stengt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Nå var det ikke jeg som stengte den, men den ble vel stengt pga. alt dette oppstyret som enkelt kunne vært unngått.

Som jeg har forsøkt å si så var det ingen som rørte tråden, men jeg var nyssgjerrig, og jeg ville vite hva som foregikk i tråden. Det er jeg som administerer forumet, og jeg har da all rett til å spørre om hensikten bak en tråd som var åpenlyst full av usannheter. Det var ingen grunn til at dette skulle bli en diskusjon eller ødelegge for tråden, og det har faktisk trådstarter selv sørget for.

Det er ikke ønskelig fra min side at folk skal starte tråder som inneholder usannheter og løgner, og det er vel ingen tjent med. Det var ikke akkurat enkelt å forstå at dette var en aprilsnarr når første usannhet ble skrevet 27 mars, og jeg venter fortsatt i spenning på den store forklaringen.

V

vredensgnag

Gjest
Det var en meget underholdende tråd, og man skulle være temmelig blåøyd for ikke å skjønne intensjonen meget tidlig, gjerne i første innlegg.
Den mangelen man oftest finner i lytterom er god takhøyde ...

Må tilstå at det ikke hadde vært meg imot om noen hadde klinket til så sinnsykt - og akkurat det å fly utstyret med privatfly er ikke uhørt. Vet om folk som flyr kjæledeggene sine rundt omkring i verden med privatjet, så hvorfor ikke dyr hifi? På Fiji satt det et lag nordmenn og fikk fløyet inn vin og biff fra Frankrike under forrige hausse, så akkurat den ringte ikke en varselklokke. Men elementer under vann ble litt drøyt. ;D

J

J.J

Gjest
Moderatorer/Høvdingen kunne i det minste ventet til utløpsfristen til C som han hadde satt.. i det minste, SÅ kunne en lagt dem klamme hendene sine om tråden....
Det var en veldig bra tråd og underholdningen var toppers ... innrømmer gladelig at jeg gikk fempå i starten.. selvom det var NOE merkelig ;)

Om det er noen som i det hele tatt gidder/tør å legge ut en spøk til neste år tviler jeg på... Og det er synd for oss alle.....

Takk for innsatsen din Cappuccino ;D

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Tråden ble stengt i natt, altså 3. april. Før det hadde ingen av oss som er moderatorer grepet direkte inn i tråden, så vidt jeg vet. At Høvdingen sendte en PM til Cappucino fordi han lurte på hva som skjedde, kan jeg overhodet ikke se noe problem med. Det må da være i hans fulle rett, som alle andre på forumet her også kan gjøre hvis de så ønsker? Ja, jeg skjønner at det kan bli tatt opp annerledes hvis det kommer fra oss som er moderatorer, men som Høvdingen er inne på: det at vi fatter interesse for noe, betyr ikke at vi er ute etter noen.

At jeg stengte tråden i natt handler kun om at tråden var (om mulig) enda mer på villspor og jeg klarte ikke å se at det var noen grunn til å holde den tråden i livet. Da mener jeg at det var en bedre løsning å ta denne diskusjonen i dette underforaet, hvor slike diskusjoner hører hjemme, og at en fortsettelse av den aktuelle tråden evt. ble gjort under off-topic.

Er det virkelig noen som har et stort problem med det? I så fall håpe jeg at dere kan begrunne det, da jeg sliter med å si hva jeg/vi har gjort galt.

V

vredensgnag

Gjest
Det er gøy å stenge og styre, ikke noe galt i det!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Hvilken tråd er det snakk om?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Thanks. Morsom tråd, hehe :)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Mbare skrev:
At jeg stengte tråden i natt handler kun om at tråden var (om mulig) enda mer på villspor og jeg klarte ikke å se at det var noen grunn til å holde den tråden i livet. Da mener jeg at det var en bedre løsning å ta denne diskusjonen i dette underforaet, hvor slike diskusjoner hører hjemme, og at en fortsettelse av den aktuelle tråden evt. ble gjort under off-topic.

Er det virkelig noen som har et stort problem med det? I så fall håpe jeg at dere kan begrunne det, da jeg sliter med å si hva jeg/vi har gjort galt.
Selv om ikke problemet er stort så kan jeg begrunne hvorfor stengingen oppfattes som noe pussig.

Den omtalte tråden vakte stor begeistring og hadde hele tiden mange medlemmer inne. Det var vel en grunn til å holde den i live? At du ikke så noen grunn til å ikke stenge den sier mye mer om deg enn om tråden. Jeg synes det er håpløst at man må rettferdiggjøre trådenes eksistens for tilfeldige moderatorer, utover at de er harmløse. Hadde Høvdingen flyttet tråden til OT hadde det i det minste vært forståelig, men denne stengingen din er meningsløs. Men festlig, på sin måte.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.356
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Leste den stengte tråden en gang til, og fikk en ubendig lyst til å se denne igjen:

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.095
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Synes ikke det var for galt av høvdingen å spørre om hensikten med tråden.

Det var vel her capp selv begynte å åpne for at det var kødd
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=45681.msg850166#msg850166

Sliter selv med å se den store humoren her, ikke minst siden vi selv har Roysen på forumet som gjør slikt "live". ;)
Et par av innleggene var kanskje litt ufine leggspark, eller ballespark, til Roysen. Selv om de kanskje var utilsiktet?

Sikkert moro med den tråden på det andre forumet, men i så fall ser det ut som capp slet med å kopiere stemningen hit....

Sentralen har blitt et treffpunkt for felles kjente og sosial omgang. Ikke noe galt i det.
Men jeg forstår om høvdingen fortsatt har en visjon om at dette skal være et hififorum som er relativt seriøst på hifidelene og mer moro på OT der vennene treffes.

I min verden - ja jeg er en enkel mann - så skjer også aprilspøkene 1.april.

R

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Hvis man kan velge når en 1. aprilspøk skal være blir det hele bare for dumt! Man begynner ikke en uke i forveien..... :eek:

Mvh.
SAL

C

Cappuccino

Gjest
RoDa skrev:
Et par av innleggene var kanskje litt ufine leggspark, eller ballespark, til Roysen. Selv om de kanskje var utilsiktet?
I min verden kalles dette IRONI, ikke legg- eller ballespark.
Jeg la forresten inn hyggelig tilbakemeldingskommentar i Roysens tråd mens min tråd pågikk og respekterer det han foretar seg i høyeste grad.

RoDa skrev:
Sikkert moro med den tråden på det andre forumet, men i så fall ser det ut som capp slet med å kopiere stemningen hit....
For å være ærlig, det var bedre stemning her. Når jeg leser dine kommentarer tror jeg faktisk du hadde fått virkelig store problemer på den andre tråden. Der var det ikke lite til mer ironiske sleivspark for å si det sånn, beskyldninger av ufine forhandlere osv også... Men det later til at vi har noe å lære av amerikanerne når det gjelder å skjønne ironi. Det var ingen der som grep inn og sa at noen nå måtte slutte med dette tullet, verken forum-medlemmer eller moderatorer, selv om det også var åpenlyst at flere til tider var nokså forvirret.

C

Cappuccino

Gjest
SAL skrev:
Hvis man kan velge når en 1. aprilspøk skal være blir det hele bare for dumt! Man begynner ikke en uke i forveien..... :eek:

Mvh.
SAL
Den går jeg ikke på. Begynner å mistenke at du har begynt den for 2011 allerede nå!! :eek: ;D
Men klarer du å toppe den jeg hadde? Neppe, så jeg skjønner at du trenge god tid...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.095
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Cappuccino skrev:
RoDa skrev:
For å være ærlig, det var bedre stemning her. Når jeg leser dine kommentarer tror jeg faktisk du hadde fått virkelig store problemer på den andre tråden. Der var det ikke lite til mer ironiske sleivspark for å si det sånn, beskyldninger av ufine forhandlere osv også... Men det later til at vi har noe å lære av amerikanerne når det gjelder å skjønne ironi. Det var ingen der som grep inn og sa at noen nå måtte slutte med dette tullet, verken forum-medlemmer eller moderatorer, selv om det også var åpenlyst at flere til tider var nokså forvirret.
Kanskje siden det ble en fiasko her og du ikke klarte å holde spøken gående?
Da begynte folket å harselere med dine innlegg og du måtte lage "konkurransen"...

R

C

Cappuccino

Gjest
RoDa skrev:
Cappuccino skrev:
RoDa skrev:
Kanskje siden det ble en fiasko her og du ikke klarte å holde spøken gående?
Da begynte folket å harselere med dine innlegg og du måtte lage "konkurransen"...

R
De som harsellerte med ironi i retur, likte jeg. De øvrige slike kommentarer hadde åpenbart ikke skjønt så mye av tråden og dens hensikt og er de som ble mest lurt i mine øyne. Konkurransen ble laget for å holde litt ekstra liv i det hele ja, og fordi det var påske regnet jeg med at man trengte noe ekstra for å holde liv i tråden så folk ikke tok helt ferie.

Men du har vel skjønt at jeg syntes at det var helt ok at folk mistenkte at det var tull før 1.4? Jeg håper inderlig for din del at du har skjønt det nå ;)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det var god underholdning Cappuccino og ser ingen grunn til at tråden skulle bli moderert. Litt uskyldig humor bør man tåle. Man starter, som du selv har sagt, ikke en tråd under off-topic hvis det skal være en april snarr.
Samtidig forstår jeg at Høvdingen kom i en vanskelig situasjon her og spørsmålene han stilte kunne kanskje blitt besvart på en annen måte og sett i et annet lys. Slik jeg ser det har både Høvdingen og Cappucino noe og lære fra dette.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Cappuccino skrev:
De som harsellerte med ironi i retur, likte jeg. De øvrige slike kommentarer hadde åpenbart ikke skjønt så mye av tråden og dens hensikt og er de som ble mest lurt i mine øyne.
Jeg vil bare beklage at tråden ble stengt, og at ektement drittslenging (benevnelser, ja nesten kallenavn) ble moderert bort. Slikt er alltid morsomt å se tilbake på når vi blir gamle i overimorgen. :)

Ironi er forøvrig en vanskelig sportsgren, og har lite med Ironman å gjøre. Forståelsen av ironi kan noenganger synes som omvendt proposjonal med graden av selvhøytidlighet.

Ja, ja for trekke inn i min egen tråd, med frykt for å bli moderert bort, siden jeg ikke er rettroende, bare en enkel sjel med føttene godt plantet i tastaturet. :-X Fortsatt god påskeaften, venner som uvenner. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det skrives at Høvdingen og Mbare har noe å lære her, men det spørs om ikke forumets medlemmer har like mye å lære. Om ikke mer. Et tusen tre hundre og fjorten ganger i året må moderatorer og administratorer på fora som dette årlig henvise til regelverket om hvor kommentarer til moderering skal legges.

De skal ikke under noen omstendighet kommenteres i den aktuelle tråden, men i dertil egnede tråder i dertil egnede underfora. Selv om skribenten selv i sin eksponeringstrang hevder at det er flere lesere under Generelt så holder det ikke det som grunnlag for å feilposte reaksjoner på moderering.

Skjerpings, folkens. Dere kjenner reglene sabla godt, men lider av kollektivt hukommelsestap når det passer dere. Jeg kan forstå at dere irriterer dere i den opprinnelige tråden, men selv om modereringen skulle vært foretatt på sviktende grunnlag så er reaksjonene langt forbi sviktende grunnlag. Totalt feilpostet ifølge reglene på så og si alle fora.

Edit: Dette er ikke en kommentar til denne tråden. Den er riktig plassert, og fullstendig etter regelboken. :)

Topp Bunn