Jeg er, som mange andre, på jakt etter nytt stereoanlegg.
På Hifi-center kjeden har jeg fått anbefalt følgende kombinasjon:
- Forsterker: Hegel H1 Mk4
- Cd-spiller: Hegel CDP2A
- Høytalere: Dynaudio Audience 72 SE
Hegel-kombinasjonen har fått mye skryt, og synes å være et trygt valg. Jeg har lite kjennskap til Dynaudio-høytalerne og har heller ikke funnet noen tester av disse. Hvis det er noen som har kjennskap til eller informasjon om disse, setter jeg stor pris både på generell vurdering av disse høytalerne, og hvordan Dynaudio fungerer sammen med Hegel-kombinasjonen.
De andre alternativene jeg vurderer for øyeblikket er:
- Denon PMA-2000 AE + Denon DCD-2000 AE + B&W CM7 eller B&W DM683
- Primare I21 + Primare CD21 + System Audio SA 1750
- Hegel H1 + Hegel CDP2A + B&W CM7
Hvis det er noen som har synspunkter på disse alternativene eller andre forslag, setter jeg stor pris på det.
Anlegget skal stå i en stue på ca 40 kvm og kommer til å bli benyttet til alt fra jazz til klassisk, men med hovedvekten på rock.
På Hifi-center kjeden har jeg fått anbefalt følgende kombinasjon:
- Forsterker: Hegel H1 Mk4
- Cd-spiller: Hegel CDP2A
- Høytalere: Dynaudio Audience 72 SE
Hegel-kombinasjonen har fått mye skryt, og synes å være et trygt valg. Jeg har lite kjennskap til Dynaudio-høytalerne og har heller ikke funnet noen tester av disse. Hvis det er noen som har kjennskap til eller informasjon om disse, setter jeg stor pris både på generell vurdering av disse høytalerne, og hvordan Dynaudio fungerer sammen med Hegel-kombinasjonen.
De andre alternativene jeg vurderer for øyeblikket er:
- Denon PMA-2000 AE + Denon DCD-2000 AE + B&W CM7 eller B&W DM683
- Primare I21 + Primare CD21 + System Audio SA 1750
- Hegel H1 + Hegel CDP2A + B&W CM7
Hvis det er noen som har synspunkter på disse alternativene eller andre forslag, setter jeg stor pris på det.
Anlegget skal stå i en stue på ca 40 kvm og kommer til å bli benyttet til alt fra jazz til klassisk, men med hovedvekten på rock.