Kollektivekspertene

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.407
Torget vurderinger
1
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=174384

Det skal ikke mye til for å kalle seg ekspert i disse dager!

Hva i alle dager skal de reisende gjøre? De fleste av dem har vel en gitt arbeidstid.

Er vi så skrudd her i landet at høy pris er det eneste virkemiddelet vi har. I min verden vil dette ha motsatt effekt

Mvh Roald

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Antall liker
3
I min enkle verden trodde jeg at det skulle bli dyrere å bruke bilen inn til de store byene i rush-tida.
Målet trodde jeg videre var å få folk til å bruke kollektivtransport.
Nå skal disse også rammes av rushtidsavgift :eek:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kollektivtrafikken i Trondheim har jeg for lengst gitt opp. Hvis jeg tar buss hjem så må jeg for det første ta overgang, med de forsinkelser det medfører. For det andre er det så fullt på bussene i rushtiden at dersom man er heldig og får plass så står man som sild i tønne, gjerne klistret mot frontruta, for det tredje stopper den så ofte fra start til mål at det tar en evighet før den er fram. Summa summarum, det er et mareritt å ta buss i Trondheim i rushtida. Men økninger i bussbillettene endrer neppe arbeidstiden til folk og åpningstidene for barnehage/sfo, så det som vil skje er at flere begynner å kjøre bil, og det vil neppe hjelpe på noe som helst, heller tvert imot.

Jeg husker en episode hvor jeg sto med nesa presset mot frontruta og en fortvilet sjåfør måtte forlate mange passasjerer fordi det var fullt og vel så det, og han kaller opp sentralen og forteller om problenene. Sentralen svarer bare at nei, det er god dekning på denne ruten, så det skal ikke være noen problemer der. Akkurat, sier sjåføren, og kjører videre uten å ta på flere passasjerer.

P

Parelius

Gjest
Roald skrev:
Er vi så skrudd her i landet at høy pris er det eneste virkemiddelet vi har. I min verden vil dette ha motsatt effekt
Sannheten er vel så enkel at det (avgifter/prising) er det eneste virkemidlet som er slik laget, at en ikke trenger å gjøre noe som helst, samtidig som det gir en illusjon om at noe blir gjort. Så bare toer en sine hender, og håper at noe skjer der ute i virkeligheten. Det er politikkens "hokus pokus".

Topp Bunn