Kokt hjerne?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
[video]V94shlqPlSI[/video]

Noen som har prøvd dette?
Ligger mange lignende filmer på youtube, ser litt betenkelig ut..
Men det er kanskje ikke farlig å stikke hodet inn i mikrobølgeovnen heller, kokt hjerne er kanskje bare bra for tankevirksomheten..?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Mnjaaa, du skal ha popcorn temmelig lenge i microen før det begynner å poppe. Mulig denne snutten er en liten bløff..

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Det er nok fake ja, men jeg lurer på hvordan dem får det til?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
toriamos skrev:
Komponenten skrev:
Var visst juks ja...
Du trodde til å begynne med at den var ekte?
Ja den var såpass amatøraktig at den virket ekte, eneste jeg reagerte på var at det gikk såpass raskt å poppe, men de kunne jo ha klippet litt i filmen.

Godt det var juks, men det trenger ikke bety at det ikke er noe i det.. jeg stoler ikke på at stråling fra mobiler og routere er helt ufarlig.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Komponenten skrev:
toriamos skrev:
Komponenten skrev:
Var visst juks ja...
Du trodde til å begynne med at den var ekte?
Ja den var såpass amatøraktig at den virket ekte, eneste jeg reagerte på var at det gikk såpass raskt å poppe, men de kunne jo ha klippet litt i filmen.

Godt det var juks, men det trenger ikke bety at det ikke er noe i det.. jeg stoler ikke på at stråling fra mobiler og routere er helt ufarlig.
Det er mange gode grunner til at mobiltelefoner ikke kan brukes som mikrobølgeovner. Den kanskje viktigste er frekvensen som brukes.

2.4GHz er den frekvensen mikrobølgeovner kjører på. Det er fordi denne frekvensen absorberes av vann. Dvs at vann suger energien til seg, og omdanner den til varme. Det er av samme grunn 2.4GHz er ubrukelig til annet enn kommunikasjon over korte distanser. Vannet i luften i form av vanndamp, regn osv suger ganske enkelt til seg radiobølgene og signalet blir borte etter få meter. Ubrukelig til mobilkommunikasjon der det er nødvendig med lave sendeeffekter p.g.a. batteridrift og gode forhold siden det kan være mange kilometer til nærmeste radiomast.

Du kan være svært trygg på at du ikke varmes opp i samme grad av mobiltelefoner. Du blir mye varmere av litt sollys.

Et annet element er effekten. En mobiltelefon har en sendeeffekt på maksimalt 2W. Det er peak effekt, og gjennomsnittlig effekt ligger godt under dette. Detter er også worst case, der det er langt til radiomasten. En mikrobølgeovn har en 'sendeeffekt' på 700W i gjennomsnitt. ;)

Ø

Øivind

Gjest
Lyst til å sløse en dollar?:

Hi hihi, digger detta ;D :

Er bare å gratulere han her med å ha satt noen grå hår i knotten til utallige medlemmer av "ipod generasjonen".

Topp Bunn