Er det noen som kan fortelle meg hvordan lydsignaturen til Rosewood er?
Hvor kan man retippe en slik?
Og hvor mye koster det?
Hvor kan man retippe en slik?
Og hvor mye koster det?
Akkurat!tkr skrev:Jeg har hatt modellen under (black) og jeg har modellen over (urushi), men jeg har hørt Rosewood bare en gang, og det begynner å bli lenge siden.
Nå er det vel det å si at alle Koetsuene har en felles lydsignatur, og den heller litt mot det varme.
Urushien har et vell av detaljer, og i så måte overgår den black, som virker "punchy" og varm, men har mindre detaljer.
mvh
Det høres bra ut, kan få adressen hvis det blir aktuelt!impulse skrev:Har adressen til et firma i Italia som visstnok BARE retipper Koetsu. Det kommer på ca. 3500,-...
Ja, de likner litt på Benz, bare mye mer detaljert, imo. Jeg mener at nyprisen lå på rundt $ 2500. Hvis du kan få den retippet for en (relativt) billig penge, har du en jævlig god pu.Continuo skrev:Akkurat!
Ligner de litt på Benz i lyden?
Hva kosta /koster Rosewood?
Den sitter på en JVC QL-Y3F spiller med tilhørende arm, kanskje litt "overkill"?tkr skrev:Ja, de likner litt på Benz, bare mye mer detaljert, imo. Jeg mener at nyprisen lå på rundt $ 2500. Hvis du kan få den retippet for en (relativt) billig penge, har du en jævlig god pu.Continuo skrev:Akkurat!
Ligner de litt på Benz i lyden?
Hva kosta /koster Rosewood?
Hva slags arm er det den sitter på?
mvh
Overkill? JA!Continuo skrev:Den sitter på en JVC QL-Y3F spiller med tilhørende arm, kanskje litt "overkill"?
Ja, tror den hadde likt seg på min Cantus arm!tkr skrev:Overkill? JA!Continuo skrev:Den sitter på en JVC QL-Y3F spiller med tilhørende arm, kanskje litt "overkill"?
Himmel og hav, det var en selsom kombinasjon. Den Koetsuen fortjener en langt bedre skjebne enn det der!
mvh
Det tror jeg også. Go for it!Continuo skrev:Ja, tror den hadde likt seg på min Cantus3 arm!tkr skrev:Overkill? JA!Continuo skrev:Den sitter på en JVC QL-Y3F spiller med tilhørende arm, kanskje litt "overkill"?
Himmel og hav, det var en selsom kombinasjon. Den Koetsuen fortjener en langt bedre skjebne enn det der!
mvh![]()
Er det mulig å få gjort en original ombygging da?LMC skrev:Koetsuene har høy masse og lav compliance og krever RIGIDE armer med gode lagre.
Ikke unipivot eller slappe luftputer
Signaturen på de fleste Koetsuene er nokså like,men øker i oppløsning,rom og dynamikk,med prisnivå.
Best jeg har hørt er Urushi.
En rosewood går normalt for 4-6 brukt, en signature for noe mere.
Eneste ombygging JEG ville ha gjort er original,og ikke vdHul,Benz e.l da dette endrer signaturen på lyden til noe annet,og da er det ikke en Koetsu lengre!
IMO
Mvh
I følge Bo Hansson som lager armen så takler den alt av pickuper! ;Dtkr skrev:Det tror jeg også. Go for it!Continuo skrev:Ja, tror den hadde likt seg på min Cantus3 arm!tkr skrev:Overkill? JA!Continuo skrev:Den sitter på en JVC QL-Y3F spiller med tilhørende arm, kanskje litt "overkill"?
mvh![]()
mvh
Edit: Har googlet litt på den armen din: Det ser ut som om samlet vekt ligger på ca. 30 g, og det skulle være ok. Det er vel først og fremst et spørsmål om du har nok gain i RIAAen din, mener å huske at output er relativt lav også på Koetsu Rosewood.
Tusen takk for all veilledning!tkr skrev:Såvidt jeg vet er det Suganos sønner som har overtatt butikken, og de retipper og gjenoppbygger alle Koetsuer. Hva den fornøyelsen koster, vet jeg ikke.
mvh
Urushi..., amen broder! ;Dtkr skrev:jeg hører detaljer jeg aldri har hørt før! For ikke å snakke om dynamikk, tilstedeværelse, stoort lydbilde, osv.
Bør kanskje nevne at det er en Koetsu som står påmontert..... ;D
mvh
Sendte mail til Japan, fikk svar fra Melvin Ang, Koetsu S.E. Asia.Parelius skrev:Etter hva jeg har fått følelsen av, så er det bare en gjenoppbygging fra Koetsu selv som er saken. Har sett mange Koetsu til salgs, med som er retippet eller ordnet andre plasser; det virker som det ikke er så lett å få solgt slikt etterpå (om det skulle være interessant) til de ekte Koetsupriser.
Ville personlig aldri ha spydd ut kronasje på noe ikke-originalt her.
Den er faktisk "avkjørt" så nå er det ikke mye lyd fra den!Parelius skrev:Vel, det er jo omtrent 1.900 USD under nypris (og du har en "ny" PU)? Ikke mye tvil hadde det vært meg, gitt at du liker det du hører nå. Er den forresten nedkjørt?
(Ser at Audio Cubes II, som var så billige på Koetsu, nå ikke lengre har noen på nettsiden sin. Fa...!)