Alt til hus og bolig Kodelås ytterdør

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.143
Torget vurderinger
1
Lurer på om noen har en kodelås å anbefale? Den bør være solid da den blir mye brukt. Har en Yale Doorman fra før som jeg ikke er fornøyd med. Det er også ett krav som ikke er så lett å finne info om på nett: Det må være mulig å legge inn en kode som kun skal være aktiv et spesifikt tidsrom hver uke. Noen tips?

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.784
Sted
Ytterst i havgapet...
Yale har vel flere modeller.... så er det EasyAccess og en rekke andre... google???..
Så er det selvsagt proffmarkedet.. men det koster deretter

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.239
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Har Easy Access og den er ganske treg. Kjenner ikke til andre produsenter, så jeg vet ikke om det er vanlig. Skjer ofte at jeg er litt for fort med å trykke ned håndtaket når låsen holder på åpne seg og da åpner døra seg ikke. Da må en vente til låset går tilbake i nullstilling og låse opp på nytt.

Også har låsebolten en tendens til å springe ut igjen etter en åpner døren, så en må trykker ned det innvendige håndtaket skikkelig for å få bolten inn i låset sånn at en kan lukke igjen døra.

Småirriterende. Trodde at det var smidigere og mer bekvem enn nøkler, men det er det ikke.

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
433
Torget vurderinger
1
Har Easy Access og den er ganske treg. Kjenner ikke til andre produsenter, så jeg vet ikke om det er vanlig. Skjer ofte at jeg er litt for fort med å trykke ned håndtaket når låsen holder på åpne seg og da åpner døra seg ikke. Da må en vente til låset går tilbake i nullstilling og låse opp på nytt.

Også har låsebolten en tendens til å springe ut igjen etter en åpner døren, så en må trykker ned det innvendige håndtaket skikkelig for å få bolten inn i låset sånn at en kan lukke igjen døra.

Småirriterende. Trodde at det var smidigere og mer bekvem enn nøkler, men det er det ikke.
Jeg har også easy access og opplever ikke de problemene. Hvis jeg er for rask med å ta ned hendelen kan jeg bare gjøre det igjen så åpner døra seg, trenger ikke låse opp på nytt.

Har heller ikke problem med at låsebolten går ut igjen, men det har derimot en kamerat som har en yale lås.

Tviler ikke på at du har disse problemene altså, men det virker som det er individavhengig (låsen, ikke mennesket) og at flere merker har ymse problemer 😊

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.143
Torget vurderinger
1
Men går det an å legge inn en kode som kun er aktiv et bestemt tidsrom hver uke?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.543
Torget vurderinger
24
Er slike låser nå FG godkjent? Husker at det var noen issues rundt det da de kom på markedet.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er slike låser nå FG godkjent? Husker at det var noen issues rundt det da de kom på markedet.
Opptil flere som er FG godkjent nå, men du har rett, var endel uklarheter når disse låsene kom.

Bruker selv Yale Doorman fra Verisure, det fungerer greit.

Topp Bunn