|
Hva mener du?JHolm skrev:Hvis RCA +- og --utgangene kan bruker samtidig kan du, for eksempel, kople effektforsterkeren til + og suben til -. Jeg anntar at suben har en bryter for å snu polaritet / fase på signalet.
Som du ser på dette bildet har EC 4,5 ett sett RCA merket - Out og ett merket + Out. Det er vel rimelig å gå ut i fra at + Out tilsvarer hot i den balanserte kontakten? I så fall tilsvarer - Out Cold.Dazed skrev:Hva mener du?JHolm skrev:Hvis RCA +- og --utgangene kan bruker samtidig kan du, for eksempel, kople effektforsterkeren til + og suben til -. Jeg anntar at suben har en bryter for å snu polaritet / fase på signalet.
Pussig. Jeg ser det, men det gir fremdeles ingen mening. Da skjønner jeg hva du mener, i alle fall. Kanskje den ene utgangen er fasevendt eller noe.JHolm skrev:Som du ser på dette bildet har EC 4,5 ett sett RCA merket - Out og ett merket + Out. Det er vel rimelig å gå ut i fra at + Out tilsvarer hot i den balanserte kontakten? I så fall tilsvarer - Out Cold.Dazed skrev:Hva mener du?JHolm skrev:Hvis RCA +- og --utgangene kan bruker samtidig kan du, for eksempel, kople effektforsterkeren til + og suben til -. Jeg anntar at suben har en bryter for å snu polaritet / fase på signalet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_audio
http://translate.google.no/translat...ollege.com/audio/balanced/cable-balanced.html
Det er vel ikke spesielt anbefalt å koble sammen L og R direkte med et Y-ledd??Michail skrev:Du vil sannsynligvis også trenge et y-ledd, de fleste moderne subber har kun mono rca inngang.
Og jeg trodde Y-ledd gjerne ble brukt på subber med vanlig stereoinngang fra forsterkere med mono sub-utgang. Andre veien (som er trygt), altså.marsboer skrev:Det er vel ikke spesielt anbefalt å koble sammen L og R direkte med et Y-ledd??Michail skrev:Du vil sannsynligvis også trenge et y-ledd, de fleste moderne subber har kun mono rca inngang.
Moderne sub'er slipper man gjerne dette på i dag. Enten er den ene inngangen avsatt for monobruk når den benyttes alene, eller så spiller det ingen rolle annet enn litt lavere gain som igjen kompenseres for ved å justere gain på sub.Dazed skrev:Og jeg trodde Y-ledd gjerne ble brukt på subber med vanlig stereoinngang fra forsterkere med mono sub-utgang. Andre veien (som er trygt), altså.marsboer skrev:Det er vel ikke spesielt anbefalt å koble sammen L og R direkte med et Y-ledd??Michail skrev:Du vil sannsynligvis også trenge et y-ledd, de fleste moderne subber har kun mono rca inngang.