Diverse Koble til FTP-server med Windows 7

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Hei,

Jeg skal koble meg til en ftp-server ftp://ftp.server.no for å laste over nettsider. Problemet er at Windows 7 bare sier at "Mappen du gikk inn i, ser ikke ut til å være gyldig. Velg en annen" når jeg skriver inn netverksadressen til serveren. Dette til tross for at under "Vis eksempler" viser ftp://ftp.microsoft.com. Så jeg skriver det i riktig format. I Windows XP er det ikke noe problem.

Hva må jeg gjøre for å koble meg til denne ftp-serveren?

Vidar

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.060
Sted
Holmestrand
Jeg bruker Filezilla som ftp-klient. Gratis og oversiktlig. Fikser det meste. Windowsklienten på kommandolinje er ikke best i byen.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Lasta ned Filezilla, men får ikke kontakt da heller. Jeg har 3 ulike ftp-servere men kommer ikke inn på en eneste en. Er posrtvalg veldig kritisk? Bruker port 21 i Filezilla.

Vidar

N

nb

Gjest
Lasta ned Filezilla, men får ikke kontakt da heller. Jeg har 3 ulike ftp-servere men kommer ikke inn på en eneste en. Er posrtvalg veldig kritisk? Bruker port 21 i Filezilla.

Vidar
Portvalg er kritisk dersom ftp-serveren kjører på en annen port enn 21 (som er standardporten for FTP).

Vill (eller egentlig ikke så vill...) gjetting: Du har har ikke åpnet for FTP-klienten i brannmuren din.

Topp Bunn