Koble mic til PC

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei

Har en mic hjemme og ønsker å koble denne til PC'en for å bruke dette til å måle frekvensgangen på HT'ene.

Forstår det slik at Mic'en trenger strøm og at en trenger en Phantom-forsterker eller noe slikt, og eventuelt en Mic-amp?

Noen som kan si hva jeg trenger og har en link til en butikk hvor jeg kan kjøpe det? Eventuelt/helst en butikk i Trondheim hvor jeg bare kan stikke innom og kjøpe det.

Setter stor pris på tilbakemelding.

mvh, TEK

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jupp, denne virker perfekt.
(kunne ønsket at nedre delefrekvens kunne vært justert ned til 5hz, men det er ikke farlig)

Så var det bare å få kjøpt den.
Forsøkte å kjøpe den fra NMD, men de var det bare "Ingen handel, kun informasjon om våre produkter. Kontakt din nærmeste musikkforhandler for å kjøpe våre produkter"

Fant den på http://www.multima.no, så da er den bestilt. Da er det vel bare å sette seg ned å vente på pakke i posten.

Takk for hjelpen (y)

Så de to siste innleggene etter at jeg hadde bestilt. Var tidligere i dag innom tre45, men de hadde bare et kort til 2000+ å komme med. Skal sjekke opp riff neste gang jeg skal ha noe. Hadde jeg visst om dem tidligere hadde jeg bare kjørt innom der og kjøpt den der. Uansett, takk for infoen.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Kjøpte en hos Tre45, kostet 250,-. 48V fantomspenning. Billig.

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
hrmf, var innom der og da påstod de at det eneste de hadde var et lydkort til 2000 ???
Ja, ja, samma f...

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Lå en på weben deres til 695,- men den hadde de ikke på lager. Ble positivt overrasket av den lave prisen på den jeg handlet. Micropower PS400.

Topp Bunn