Knopfler-konsert til våren?

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Heisann!

Tenkte jeg ville høre om andre enn meg har sikret seg billetter til en av eller begge Mark Knopfler-konsertene i Oslo og Bergen til våren. Selv skal jeg se begge! 8) Konsertene går av stabelen 20. og 21.april i henholdsvis Spektrum og Vestlandshallen. Spektrum er utsolgt så vidt jeg vet, mens det fremdeles er billetter å få tak i til konserten i Bergen... Ingen dum måte å bruke en mandagskveld i april på hvis man ikke har andre planer... ;)

MVH Jarle

motem

Medlem
Ble medlem
08.04.2007
Antall liker
1
Jeg har sikret meg noen flotte plasser i spektrum, blir en kjempe opplevelse av denne fabelaktige gitaristen og låtskriveren. Håper han drar en del gamle låter fra Dire Straits tiden :)

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei igjen!

Flott å høre! :D Mark er kongen! Har vært på tre konserter tidligere. Han pleier å spille låter fra hele karriereren, så vi får garantert høre noen gode, gamle Dire Straits-låter! Bare til å glede seg!

Jarle

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Også er jo spørsmålet hvordan i H********* jeg har gått glipp av at Mark Knopfler skar ha konsert?? Bergen kommer jeg meg ikke til, men hvis noen har biletter til Oslo til overs, da hadde je blitt glad ;D

Som om noen har det :/

PK

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei igjen!

Da er Knopfler-turneen i gang. Første show gikk av stabelen i Amsterdam i kveld. Jeg følger spent med på nyheter fra den første konserten (ja, jeg er fan... ;) ). For de som er interessert vil Guy Fletcher, keyboardisten i bandet, ha en til-enhver-tid oppdatert turné-dagbok liggende på hjemmesiden sin med bilder og små historier fra hvert show. Følg med på:

http://www.guyfletcher.co.uk/diaries/KTGCtourdiary/index.php

MVH Jarle

R

Rolf_Da!

Gjest
Knopfler-konsert i DAG faktisk!!!!! ;D ;D ;D

Dette blir bra!
Fint at den kjærringa fra sist ikke er med, ho stjal for mye Dire Straits plass.
Ønsker for kvelden er herlige versjoner av "Telegraph Road" og eventuelt "Speedway at Nazareth", de pleier å ta av! 8)

God konsert til dere heldige med billetter, og synd for dere andre. :D

Mvh
Rolf

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Dette var jo en helt fabelaktig konsert!! Flotte versjoner av telegraph road og romeo and juliet bl.a! Han var i kanonform, dette vil jeg huske lenge!!

Hva mener dere som var der? :)

R

Rolf_Da!

Gjest
Ja, dette var bra!!

Har alltid håp om telegraph road og speedway at Nazareth, og begge kom.

Ikke like mye trøkk som jeg har hørt han før, men en meget bra gjennomført konsert!

R

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Spilleliste:
1) Cannibals (Golden Heart, 1996)
2) Why Aye Man (The Ragpicker’s Dream, 2002)
3) What It Is (Sailing To Philadelphia, 2000)
4) Sailing To Philadelphia (Sailing To Philadelphia, 2000)
5) True Love Will Never Fade (Kill To Get Crimson, 2007)
6) The Fish And The Bird (Kill To Get Crimson, 2007)
7) Hillfarmer’s Blues (The Ragpicker’s Dream, 2002)
8 Romeo & Juliet (Making Movies, 1980)
9) Sultans Of Swing (Dire Straits, 1978)
10) Marbletown (The Ragpicker’s Dream, 2002)
11) Daddy’s Gone To Knoxwille (The Ragpicker’s Dream, 2002)
12) Postcards From Paraguay (Shangri-La, 2004)
13) Speedway To Nazareth (Sailing To Philadelphia, 2000)
14) Telegraph Road (Love Over Gold, 1982)

Ekstralåter:
15) Brothers In Arms (Brothers In Arms, 1985)
16) Our Shangri-La (Shangri-La, 2004)
17) So Far Away (Brothers In Arms, 1985)
18) Going Home – Theme Of The Local Hero (Local Hero, 1983)

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei

Dette var to fantastiske konserter. Jeg så Mark i 2001, 2005 og 2006 også. Denne turneen er den beste så langt. Vokalen var bedre enn på lenge, og setlista var en meget fin sammensetning av nye og gamle låter. Gitarspillet var det heller ikke noe å si på! :) Stemninga i Oslo var veldig bra! Hyllesten etter "Sultans of swing" var ikke til å ta feil av! Mark stod rolig på scenen en lang stund etter kjenningslåta før han sa: "Thank you! You are very sweet!" forsiktig i mikrofonen.

Eneste problemet var vel strenge sikkerhetsvakter som ikke tillott at publikum reiste seg og klappet mellom/under sangene. Når Mark skulle kjøre i gang "Speedway at Nazareth" var det en på første rad som reiste seg og klappet. Da kom en overivrig ProSec-ansatt bort og ba han roe seg. Da hadde Mark tydeligvis fått nok. Han gikk vekk fra mikrofonen og frem til scenekanten mens han ropte til sikkerhetsvakta. Når vakta snudde seg vinka Mark han bort med armene til full jubel fra salen! :) Man kødder ikke med MK-fans! ;)

Under "So far away" virket ikke mikrofonen i begynnelsen, så Mark vinket med armene og ropte "Sing" til de som hadde samlet seg foran scenen. Det full ble allsang, mens Mark spilte gitar. Han ruslet etterhvert bort til mikrofonen til bassisten i bandet, og sang derfra... :)
Konserten i Oslo avsluttet med kanskje tidenes beste versjon av "Going home"... Kvelden var komplett!

Bergen-konserten var ikke ulik, men manglet "Daddy's gone to Knoxwille" og "Our Shangri-la". Knallbra show dette også med ca.8000 tilskuere.

MVH Jarle

motem

Medlem
Ble medlem
08.04.2007
Antall liker
1
En flott konsert, jeg var på Shangri-La turneen når han spilte i spektrum men synes det var en helt annen klasse på det han leverte på søndag. Flott konsert!! Jeg var spesiellt fornøyd med låtvalget, mye fra Dire Straits tiden+en del låter fra Sailing to Philadelphia.

Sultans of Swing hadde jeg aldri trodd han skulle spille, så ble glad når jeg hørte de første tonene til den og selvfølgelig Brothers in Arms skuffer aldri, er enig at han spilte en nydelig version av Going Home.

Et bilde skader vel ikke :)

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Og så en liten video jeg filmet i Oslo. Mark fremfører "Our Shangri-la". Veldig fin! :)

Jarle

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
JaLa skrev:
Og så en liten video jeg filmet i Oslo. Mark fremfører "Our Shangri-la". Veldig fin! :)

Jarle
Takk for alle godbitene. Selv fikk jeg filmet hele Telegraph Road, flotte saker :D

motem

Medlem
Ble medlem
08.04.2007
Antall liker
1
Flotte videoer, jeg filmet også en del, fikk med Done with boneparte, What it is, Telegraph road, Sultans of Swing, Brothers in Arms, + en del andre. Morsomt å høre på om en stund igjen. Er jo ikke sikkert han spiller her igjen, men vi får vel håpe :)

Topp Bunn