Knikk knakk

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Etter 3 uker og ca 100 timer spilling på en ny Rega P25, så begynte jeg å høre noen høye knekkelyder(forsterket gjennom kjeden).
Koblet ut forsterkeriet og lot den spinne alene, og da hørtes det ut som det kom fra lageret / motor...uregelmessige ubehagelige knekkelyder.

Har jo levert inn spilleren selvsagt, men noen som har noen idéer om hva dette er?

O.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Etter 3 uker og ca 100 timer spilling på en ny Rega P25, så begynte jeg å høre noen høye knekkelyder(forsterket gjennom kjeden).
Koblet ut forsterkeriet og lot den spinne alene, og da hørtes det ut som det kom fra lageret / motor...uregelmessige ubehagelige knekkelyder.

Har jo levert inn spilleren selvsagt, men noen som har noen idéer om hva dette er?
Det høres unektlig ut som lageret er defekt hvis det er kneppe/knekkelyder, sjekk spilleren uten rem. Dette er høyst uvanlig på en såpass ny spiller, men kan selvsagt forekomme enten som et resultat av at f.eks et lite metallspon har blitt liggende igjen etter produksjonen eller at oljen hadde rent ut under transport. Det siste bør være enkelt å konstatere ved at området rundt lageret er griset til med olje.

Uansett er det relativt enkelt å få byttet et lager, men spilleren bør fortrinnsvis inn til importør eller forhandler med spesialverktøy og erfaring med dette.

CBA

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk, det ante meg. Den er levert til forhandler - får håpe det går fort! Hadde akkurat startet gjenoppdagelsen av alle skivene mine...men gleden ble brått revet bort. :(

O.

Topp Bunn