Klipsch+????

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Antall liker
22
Hei.. Har nå strevet med mitt oppsett et par måneder.
Veldig inntressert i meninger fra dere..

Har nå bel canto 500s,bel canto forforsterker og klipsch rf83.
Har også fått paradigm sub15 x2 i hus :D di skal sies at er helt råe!!!
Det som er feil her nå er for kald diskant, og for mye. Planen er å selge mine bel canto, kjøpe en sorund forsterker og di største blokkene fra parasound. Det får å få litt mere innstillingsmuligheter. Noen som har forslag til en riktig sorund forsterker? Å må eg da kjøpe dac utenom for å kjøre min sonos??
Veldig glad for svar fra folk som har prøvd litt sjølv :)

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
jan_is44 skrev:
Hei.. Har nå strevet med mitt oppsett et par måneder.
Veldig inntressert i meninger fra dere..

Har nå bel canto 500s,bel canto forforsterker og klipsch rf83.
Har også fått paradigm sub15 x2 i hus :D di skal sies at er helt råe!!!
Det som er feil her nå er for kald diskant, og for mye. Planen er å selge mine bel canto, kjøpe en sorund forsterker og di største blokkene fra parasound. Det får å få litt mere innstillingsmuligheter. Noen som har forslag til en riktig sorund forsterker? Å må eg da kjøpe dac utenom for å kjøre min sonos??
Veldig glad for svar fra folk som har prøvd litt sjølv :)
Skal du kjøpe deg surround reciver for at du skal lage kino, eller pga innstillingsmulighetene?

Om det er det siste som er grunnen, så hadde jeg ikke gått den veien. Fra Belcanto til surround for 2 kanaler er en nedgradering uansett hva du har på mellom reciver og HT.

Kald diskant, er rommet ditt akustisk behandlet? Høres ut som om du har et nakent rom. Hvordan står ht plasser i forhold til sidevegger? Hvor sitter du i forhold til bakvegg?

Retep

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Antall liker
22
Har prøvd med en Yamaha surroundforsterker sammen med parasound sin stereoeffektforsterker. Ble betydlig bedre, og eg fikk skrudd ned litt på diskanten. Rommet er laget meg 2lag gips,golvteppe og akustikkplater. Så det er ikke alltid det man tror skal låte best, låter best. Man må bare prøve seg fram..

Topp Bunn