Slubbert skrev:
Spør du meg er det humbug og jeg ville hverken brukt penger på det eller rådet andre til å bruke penger på det, tvert om ville jeg frarådet det, hvilket jeg også ville gjort med klimakvoter.
Bøff, det spørs jo helt hva man tror han kjøper det.
Hvis man vil betale for å få lov til å være med på noe man tror på, som kan virke hvis inntektene blir brukt på riktig måte, som kan gi en image, staus i enkelte miljøer, grønn troverdighet, god samvittighet etc... så er vel ikke det bøff vel.
Kjøper du en buke som det står Levis på og en veldig lik bukse er å får kjøpt med stort Spar Kjøp merke på til halve prisen.. så er vel ikke Levis buksen bøff av den grunn?
Ser du kun på den rent fysisk materielle verdien går man glipp av mange aspekter ved verdisetting.
Og selv om det skulle være ren bøff, så gjør det jo samme nytten for dem som kjøper produktet uansett... så det er jo en vinn-vinn situasjon uansett.
Og jo mer slike frivillige ordninger blir utbredt jo mindre blir presset på å innføre offentlige skatter og avgifter i stedet.
Så prduktet er i aller høyeste grad kommet for å bli. Og jeg begynner å helle til tanken om at det er en positiv utvikling.