Klassisk kick-start?

Miami

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Antall liker
0
Heisann,

Fant denne under "Kommende" på CDON: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=781476

Jeg er ikke spesielt bevandret i klassisk musikk, men etter at jeg nylig oppgraderte anlegget har jeg funnet ut at jeg spiller det lille jeg har mer og mer, og at jeg har alt for lite utvalg i hylla. Derfor spør jeg: Er det noen av dere andre på forumet som kjenner dette selskapet og disse innspillingene? Artister, produksjoner og lydkvalitet?

Tenkte kanskje at dette kunne være en billig start med mye forskjellig klassisk slik at jeg kan utforske litt etter hvert hva jeg liker og fokusere på dette videre...

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.068
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sida/ produktet du linket til går rett til forsida hos cdon, så du må fortelle hva boksen var...

Bernt K

Miami

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Antall liker
0
Oooops, det var ikke meningen. Jeg er litt fersk her på forumet. Jeg trodde jeg kopierte inn linken til selve albumet, mulig det er en liten sleip edb-ting på CDON sine websider som hindrer det....

Various composers: The 50th Anniversary Box (30CD). Harmonia Mun. Katalognr: NAX-HMX -2908250.

Håper det hjelper...

Miami

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Antall liker
0
Oooops - for andre gang ::)
Burde selvfølgelig sjekket nedover i tidligere innlegg.

Takk for tipset.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.928
Sted
Trondheim
Ja - løp og kjøp.
I den tråden nevner Erato EMIs 30 CD Elgar boks. Det er også et løp-og-kjøp tilbud. Hørte nettopp fiolinsonaten med Mr. Bean (Hugh, ikke den andre) fra det settet, og det er bare strålende. I det har man Janet Baker i Sea Pictures, Hugh Bean i fiolinkonserten, Jacquelin du Pré i cellokonserten, Barbirolli i orkestermusikken osv, osv...
Kanskje litt overkill med 30 CDer Elgar hvis man ikke har mye annen klassisk musikk, men du så flott det er!

Topp Bunn