klagerett på Eiendomsmegler

corydoras

Medlem
Ble medlem
25.04.2010
Antall liker
0
Hei,
En stund tilbake solgte min samboer leiligheten sin i Sandefjord.
48 kvm ble solgt for 1.190 000 og totalprisen på salget ble på litt over 90000 kr.
Under møtet der kontrakten mellom min samboer og megler ble satt opp ble det spurt gjentatte ganger om ca totalpris på salget og megler oppgav da muntlig at det ikke skulle overstige 64000 kr
Når kontrakt var signert tok han denne med seg og sa han skulle ta en rett kopi av denne for å sende tilbake til min samboer, dette ble aldri gjort!
Vi ante jo da at noe kunne være galt når megler flere ganger sa han skulle sende den, vi lot tvilen komme megler til gode og fortsatte salget, dette var jo tross alt DNBnor som vi regnet med skulle oppføre seg proffesjonelt.
Vi ble uansett rimelig paffe når prisen på salget bikket 90000 for en så liten leilighet i Sandefjord.
Vi har såklart sendt klage til megler flere ganger via mail, men hele tiden fått unnskyldninger og unnvikende svar, før vi nå sist Fredag fikk ett arrogant svar som bunnet i at de anslå saken som avsluttet siden vi hadde fått ett oppslag i lokalavisa.

Noen som vet hvordan det kan være lurt å frem videre for å prøve å få saken igjennom?

Mvh morten

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.590
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2

corydoras

Medlem
Ble medlem
25.04.2010
Antall liker
0
Blir nok fort en runde med klagenemd det her ja.
Trodde de var rimelig proffe i ett så stort firma, men maken til arroganse har jeg aldri blitt møtt med dessverre.
At de i fullt alvor kan mene at det skal koste så mye å selge når vi har fått opplyst fra andre meglere i ettertid at det normale er mellom 50000 - 70000 for tilsvarende leilighet.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.590
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
I etterpåklokskapens klare lys: Den ringerunden burde du tatt på forhånd, og kontrakter skrives gjerne i to eksemplarer hvor partene beholder hvert sitt. Prisen bør like selvsagt stå skriftlig i avtalen.

Har du en skriftlig avtale om prisen på 64000, som du ikke har fått kopi av, eller var dette bare et muntlig "jeg tror vi skal kunne få til en bra pris"-utsagn fra megler?

Topp Bunn