Klør meg i skallen

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Sitter her og klør meg på min hårløse skalle og funderer ???
Har en SL1210mkII med en rimelig ny Denon DL-103, en flott kombinasjon egentlig.
Kjøpte for kort tid tilbake en rør-pre med en god MM-inngang, slik at en stepup er påkrevet. Vurderer å bygge en Lundahl stepup av LL1681, noe som vil komme på et par lappa. Spørsmålet mitt er om jeg skal gå for denne løsninga, eller om jeg skal selge pickupen og heller kjøpe en MM eller high output MC.
Hva tror dere?
Hvilke pickuper kunne passa den rimelig tunge Technics-arma?
Bør være en med tyngde, slik at jeg slipper ekstra lodd, fra 6,5g.
Pris opp til tre lappa.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Hvis du kjøper deg, eller lager en stepup, har du mye større fleksibilitet når det gjelder bytte av PU i fremtiden. Dessuten kan du beholde din Denon.

Så mitt råd er å skaffe deg en stepup eller head-amp (aktiv forsterking), se norcargo tråden s35.

Asbjørn

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Takk for svar. HAdde regna med at et sånt spørsmål skulle avstedkomme flere svar, men den gang ei. Har nå bestilt fra Japan en Denon AU-300LC Step-Up, så får jeg se hva denne kan prestere. Er jo spesielt laget for Denon sine MC'er.

Denon presents AU-300LC with LC-OFC linear Crystal Oxygen Free Coil.

Features
LC - OFC (linear crystal oxygen free copper) coil
High Signal-To-Noise Ratio
Perm-alloy cores

Specifications
Correspondence : 3-40? Cartridge
Cord: Code '0.4m
Boosting ratio: 1 : 10
Frequency response: 20Hz - 50kHz
Output impedance: 40 ohm: 4k ohm
Size: W 50× H 37× D 110mm
Weight: 0.25kg

Har fått ok tilbakemeldinger på nettet i forhold til bla DL103

P

Parelius

Gjest
Kjøp deg en skikkelig PU! Må da kunne få litt av hvert til 3.000.

Tillegg: Jeg var selvfølgelig for sent ute.

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
....tja, PU'en er rimelig grei slik jeg hører den.
Men hvis step upen ikke fungerer etter forventningene, må jeg nok se meg om etter en god MM-PU ja.

P

Parelius

Gjest
Haubokk, du har sikkert ikke gjort noe dumt. Vi er jo alle klar over at 103 er en vel ansett PU. Jeg har selv hatt en 103D. Tanken min var bare at det jo meldes om gode MM PUer der ute (og forsåvidt MC PUer som kan kjøres inn i MM inngangen). En step-up er jo en ekstra kostnad, som kanskje kunne vært bedre utnyttet i PU, enn i en ekstra komponent - når vi ligger i dette prisleiet.

Jeg har ikke sammenliknet 103 med f.eks. Clearaudio Virtuoso (wood) - A-A har kanskje noen ord å si her - men det kunne jo ha vært et alternativ, kanskje?

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
361
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Haubokk skrev:
Takk for svar. HAdde regna med at et sånt spørsmål skulle avstedkomme flere svar, men den gang ei. Har nå bestilt fra Japan en Denon AU-300LC Step-Up, så får jeg se hva denne kan prestere. Er jo spesielt laget for Denon sine MC'er.

Denon presents AU-300LC with LC-OFC linear Crystal Oxygen Free Coil.
Ser at du kan få denne hos Auiocubes2 for $109. Hva skal du betale for trafoen i Japan?

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
120 dollar, frakt inkludert. Naturligvis uten papirer som norsk tollvesen trenger å bry seg med ;D

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
361
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Haubokk skrev:
120 dollar, frakt inkludert. Naturligvis uten papirer som norsk tollvesen trenger å bry seg med ;D
Hmm. Dette var interessant!

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
361
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
johna skrev:
cox skrev:
Haubokk skrev:
Hmm. Dette var interessant!
Jobber du i tollvesenet? ;D
NEI, absolutt ikke, men tenkte bare at dette var en god handel. Tenker selv litt i de samme baner (har en DL103 selv), hvor i Japan er denne trafoen bestilt? Har funnet en del japanske nettsteder, men er ikke helt stø i det japanske skriftspråket ;)

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Skal gi en tilbakemelding så snart jeg har denne oppe og går.
Ingen vits i at flere pælmer penger ut av vinduet hvis den ikke er god :)

Topp Bunn