Siste albumet fra DeLillos er slettes ikke verst.
Den nye liveplaten fra Radiohead er helt super!
Nytt album fra bergenserne i Kristi Brud, veldig bra, og utrolig lekker farge pÄ vinylen. Jeg er litt svak for farget vinyl...
Tortois hÞrte jeg mye pÄ for 25 Är siden. For en tid tilbake "oppdaget" jeg dem pÄ nytt da jeg koblet opp minidiscspilleren siden jeg hadde kopiert albumene deres over pÄ minidisc da jeg var student. Og sÄ oppdaget jeg at de har gitt ut litt siden den gang, og nÄ et helt nytt album.
Det er ikke musikk for alle, og det krever kanskje litt tÄlmodighet, og at man faktisk lytter oppmerksomt til musikken, uten Ä distraheres av andre ting, hifisentralen, finn.no ol...
Disse rÞrene har jeg god erfaring med fra 25 Är tilbake i tid, Svetlana Winged C EL34.
Skal testes ut i Cayin ila helgen.
For de klokkeinteresserte... Den lokale Porscheklubben var i gÄr invitert til Urmaker Bjerke i Bergen.
Uten at jeg vet helt hvordan det skjedde stod jeg plutselig med en TagHeuer tourbillion pÄ lanken, og en haug med opphausere omkring. At fargen matcher lillebilen OG genseren var jo et helt utrolig sammentreff. Og sammen med den hjertelignende bevegelsen i den lille tourbillionen gjorde det at fornuftens motstandskraft ble alvorlig svekket.
45mm er nok i overkant av hva mine sexyslanke hÄndledd kan bedekke (sÄ lenge det ikke er en Garmin pulsklokke) og jeg klarte Ä rive den av meg og flykte ned i underetasjen hvor jeg fikk skru litt pÄ en Longines for Ä kjÞle meg ned, under kyndig veiledning av den lokale urmakeren.
Spennende Ä fÄ forklart, og fysisk demonstrert, hvordan en automatisk klokke virker, og alle faktorene som pÄvirker urverket og nÞyaktigheten.
Klokken pÄ bildene er for Þvrig en 2022 mod, produsert i kun 20 eksemplarer, keramisk kasse, ikke lagt ut for salg tidligere, og kan bli din for 150.000,-. Det er faktisk (mistenkelig?) lite for en limitert tourbillion fra et velrenomert merke. En tourbillion fra Breguet gir litt mer cred nÄr du kommer med oppbrettede skjorteermer pÄ Norwegian flyet til rivieraen, men da mÄ du ut med 7-sifret belÞp.
Men fy sÞren, det er helt fascinerende Ä se bevegelsen til tourbillionŽen. Det er nesten som om man har en levende organisme pÄ lanken.
Ellers...Voss Transportservice plukker opp en 40kg pakke et annet sted i landet, pÄ mandag. Den skal til EidsvÄgneset i Bergen.
Det brygger opp til duell...!