Kjipeste burger ever..

K

kbwh

Gjest
Ukjip burger: Omkring årtusenskiftet var burgeren på Beach Club, Aker Brygge virkelig god. Er den like god ennå, Boffen?

En annen GOD burgeropplevelse var no-nonsense burger, løk og brød utenfor West Hams bane (beklager at jeg ikke husker hva den heter, den ligger i en stanerforstad vest i London) i januar i år. Servert på 23 sekunder og superb.

Kjip burger kan je få hvilken dag som helst på Jafs-hjørnet i bygda her.

Edit: Jeg forstår også Spiralis' eksistensielle høydepunkt. Er det ikke godt å være flere?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jafs-burgeren dunker da de fleste andre kjedeburgere (tenker spesielt på McDonalds, Burger King etc), men det er jo mulig det varierer noe mellom de enkelte Jafs-stedene.

K

kbwh

Gjest
Sammeliknet med den 23-sekunderssaken på fotballkamp i London er det iallefall triste saker vi får her.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.175
Herregud..jeg var på fest i går. Og bare jeg leser denne tråden så får jeg så sinnsykt lyst på en feit, saftig burger, eller en pizza, eller noe annet fett digg junkfood! Enda jeg spiste frokost for bare en time siden :eek:
Hvorfor er det sånn at man kan ete og ete dagen etter en heildundranes alkholholdig fest? og spesielt junkfood?

Og hvorfor får man så djevelsk stor lyst dagen derpå ? :D

Et biologisk vitenskapelig svar forventes! :)

Stereofix

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
609
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Spar førsteplassen til dere har smakt burgerne på "Blå-Rock" i Tromsø!!!  :-*.
Enig!! Min favoritt er Dead Kennedys, med mack øl også da!! :-*

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Herregud..jeg var på fest i går. Og bare jeg leser denne tråden så får jeg så sinnsykt lyst på en feit, saftig burger, eller en pizza, eller noe annet fett digg junkfood! Enda jeg spiste frokost for bare en time siden :eek:
Hvorfor er det sånn at man kan ete og ete dagen etter en heildundranes alkholholdig fest? og spesielt junkfood?

Og hvorfor får man så djevelsk stor lyst dagen derpå ? :D

Et biologisk vitenskapelig svar forventes!  :)
Dette fenomenet er meget godt kjent. Fra dem laveste skiktene til høyeste hold. Ingen slipper unna..

Kan det være at noen hjerneceller har falt tilbake på normal plass, mens andre fortsatt svever der ute i håp om mere morro? Dette er den desidert værste tilstanden som eksisterer og utilregnligheten er stor. Anbefales tvangstrøye, polstret celle og kjipe burgere fra mix kiosken utenfor Florø. Lysten vil kveles etter kort tid ;)

Sånn vitenskapelig setter jeg en tier på ubalanse i salt innholdet i kroppen. Husker jeg ikke helt feil styres bla nervesytemet av NaCl, som såvidt jeg husker er salt, (Na+ og Cl-), og dette tar en stund for å komme tilbake til gammelt og forhåpentligvis godt slag igjen..

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Ukjip burger: Omkring årtusenskiftet var burgeren på Beach Club, Aker Brygge virkelig god. Er den like god ennå, Boffen?
En stund siden jeg var der, men mistenker at kvaliteten har sunket, (eller er mer variabel nå).
Samme gjelder i mer eller mindre grad for Horgans (hegdehugsveien), og Broker (bogstadveien).

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.075
Torget vurderinger
4
Siden Boffen snakker om burgere i blårussland vil jeg minne om forne tider med byens beste burgere på Lorry, - et steinkast nedenfor Horgans. Lorry's burger, den gang med coleslaw, og en god engelsk ale, en Guinness, eller annet ølgodt...smakte nydelig etter å ha ventet altfor lenge på stedets legendarisk trege servering.

...og som det sies her; - Blå Rock har burgere med klasse! (også har de Nøgne Ø...mmmmmm)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Noen av de kjipeste burgerne står vel verdens største såkalte hamburgerkjede for . Tørt, smaksløst og jævlig.
I USA er vel Carls Jr. blant mine kjedefavoritter.
Big Boy ( www.bigboy.com) er heller ikke så ille. (spesielt ikke den i Burbank/LA)

Sesam i Trondheim er min store hjemmefavoritt. En institusjon like viktig som Samfundet.

Beach Club har brakt endel gode 3. dagen på'n søndagsburgere.

Er forøvrig ingen kjempefan av burgere, selv om det kan virke sånn.

I LA: dra til Canters (http://www.cantersdeli.com/) et gammelt 24/7 jødiskt spisested som har noen sinnsyke porsjoner, av all slags mulig drit. Digg er det ihvertfall.

I London: Vårruller på Tuffnell Park. Er en Tyrker sjappe rett ved Undergrounden der som har noen vanvittige vårruller til £1.50 . Hver gang jeg rangler i nabolaget, så ender det opp med 5-6 stykker (de er ganske store), og i kald tilstand dagen derpå, rocker de som fy!! ;D

Hjemme i Oslo foretrekker jeg helst en saftig spicy Kebab, supplert med en halvliter eller to med sjokomelk og Olsenbanden hjemme i sofa'n (da snakker vi 4-5 tida på natta altså)

Apropos lyst, ja det blir ganske mye pulings, ingen tvil om at dagen derpå er digg ;D ;D ;D ;D

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.870
Beklager, men dette kan du ikke en døyt om ;)
Intet vondt om sesam-burgeren. Men testmetodikken til Knut var ikke state-of-the art for å si det sånn. Alle burgere smaker godt på vei hjem fra byen ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Alle burgere smaker godt på vei hjem fra byen  ;D
Nei, det gjør de ikke, og slett ikke Zeki-burgeren under vinter-OL i 94.  Selv ikke en sveiseblind fyllik i fin form etter to flasker rødsprit hadde klart å sette til livs en hel slik uten å offentliggjøre sin middag i etterkant.

K

knutinh

Gjest
Intet vondt om sesam-burgeren. Men testmetodikken til Knut var ikke state-of-the art for å si det sånn.  Alle burgere smaker godt på vei hjem fra byen  ;D
Setter du i tvil mine opplevelser?

Hvem er du til å komme her og fortelle oss at det bare er oscilloscop som teller? Det neste blir vel at du sier at jeg ikke var ved mine fulle fem??

:-D

-k

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.175
Jepp, en av de bedre burgeropplevelsene mine, som sagt rundt år 2000. Men alle utesteder eies jo av "restaurantmafian", og hvor alt dreier seg om penger. Når en har bygd opp et rennome, så er det på tide å bygge kvaliteten nedover slik at det blir mere profitt. Og så kan man stenge, og re-brande om noen år. Dette ser man overalt.

Men "Fridays"på aker brygge har ok. burgere.

Jafs, Mc donalds, stabburgere, essoburgere, statoilburgere osv. skjønner ikke at folk syns den dritten er noe godt. Det er jo kun vomfyll. Og det er mere rent kjøtt i kattemat på boks.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
En ting er ihvertfall sikkert: Det blir en Joker'n nr. 1 på meg i dag! Umm.. :)
Uff, offf, nam, hjææææælp!!!

Jaja, bære 3 mnd til eg kan ete en sånn sjøl!
Fast takst!!

Fyyyyyy F...! Så god den er!

R

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.175
Uff, offf, nam, hjææææælp!!!

Jaja, bære 3 mnd til eg kan ete en sånn sjøl!
Fast takst!!

Fyyyyyy F...! Så god den er!

R
:) Men det som er å utsette er at det er litt variabel kvalitet, alt etter hvem som er på kjøkkenet.
Men det e jo fast takst at alle søringan som har vært her oppe i nord må en tur innom Jokern når de er her oppe.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.599
Torget vurderinger
4
Spar førsteplassen til dere har smakt burgerne på "Blå-Rock" i Tromsø!!! :-*.

Edit! Jada, har smakt sesamburgeren flere ganger. Den kommer på en hederlig andreplass, men et godt stykke bak blårockburgerne.
Red Hot Chilli Peppers med ei bøtte friterte poteter on the side på blårock er en fast del av det månedlige kostholdet her nordpå...

Topp Bunn