Kjenskap til AudioNote

GJ

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2004
Antall liker
0
Hei

Er det noen som har kjenskap til Audio Notes forsterkere? Tenkte på Kit modellene.
Hørt sammenlikna med andre, prismessig...?

Kom med all info ::)

cobra

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2006
Antall liker
1
Jeg kjøpte Preamp Kit og Kit 4 for 8 år siden. De var relativt lette å bygge. Selv for meg som kun hadde produsert noen slagghauger tidligere på skolen. De låt veldig bra. Faktisk så har jeg enda ikke hørt noenting under 20-30 laken som låter så bra. Jeg fikk t.o.m. klart å omvende et par kollegaer av meg til å bygge seg Preamp Kit. Den ene fikk låne preampen min noen uker, og han var helt himmelfallen etter første dag. Han hadde da sittet oppe halve natten og hørt på musikk. Klarte ikke å løsrive seg fra den. Dagen etter kom en mail fram ham : "Himmel og hav! Rør er tingen!"
Men jeg var litt sloppy da jeg loddet RIAA-trinnet. Så det har vært litt ustabilt fra starten. Og i går sa det "kaZAKK!!!" og blåste sikringene i leiligheten min. Ser ut for at resten av forforsterkeren har overlevd. Det er vel en av fordelene med rør. De tåler et sjokk... ;D
Men ellers er det bare varme anbefalinger fra min side. Holder på å bygge meg en ny hybrid-forsterker for tiden. Og senere skal jeg bygge en forforsterker. Så da blir de begge (kanskje) pensjonert. Men det er avhengig av at jeg får bedre, eller i alle fall ikke dårligere, lyd fra mine egenkonstruerte saker.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Jeg får vel svare igjen da . Jeg jobber ikke for Audio Note selv om det kan se sånn ut av og til ;)
Eller har igrunnen ikke så mye annet å si enn at jeg koser meg voldsomt med musikken for tiden!
Har også et kit2 og phonokitet deres liggende,klart for byggings.
Kit1? Tror rett og slett det er den aller beste forsterker jeg noensinne har hørt når den som her får jobbe med høytalere som er konstruert til den.
Snakk om ren forsterkning!!

Ser foresten du har Klipschhorn.Jeg brukte kit1 på Klipschhorn en stund(helt feil og for lite rom til de høytalerene),og min erfaring er at 15"ere ofte trenger en god del krefter.Kit1 er også voicet frem med en annen type høytalere enn horn.Syns vel personlig at Klipschorn er litt vel horny,men samtidig da jeg hørte de hos Audiocompaniet så er vel det noe av det morsomste jeg noengang har hørt!(Da brukte de en Copland 150 watter på de)

Mvh
Rune

Topp Bunn