Kjeltringer? (Abonnement på magasin)

C

Cyber

Gjest
Jeg synes det er mye kjeltring-streker rundt om.

Jeg har abonnert på bilbladet Auto, Motor & Sport noen år, men interessen har falt så i fjort syntes jeg 549 var litt drøyt å betale for 1 år så jeg sa jeg ønsket å si opp abonnementet. Litt etter ble jeg oppringt og tilbudt 1 år for under 300 (husker ikke på krona, ca 270,-) og sa ja til det. Nå fikk jeg samme regning på 549 og skrev igjen at jeg ønsket å si opp og fikk nå tilbud om et år for 350,-. Kjekt det, men hva da med alle de trofaste abonnentene som blir "lurt" hvert år til å betale full pupp? Jeg skal ikke abonnere videre da de ikke blir lest spesielt mye, men synes det er en lite hyggelig måte å drive på.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Dette er ikke så uvenlig når det gjelder abonnementer.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Som en bekjent sa:
"Ekteskapet er det eneste kjente eksempelet på at det er billigere å kjøpe løsnummer enn å abonere!"

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Spiralis skrev:
BT skrev:
Som en bekjent sa:
"Ekteskapet er det eneste kjente eksempelet på at det er billigere å kjøpe løsnummer enn å abonere!"
;D ;D ;D ;D

Vet ikke om det duger som slagord for et blad jeg skriver i, men gudene skal vite at det er fristende å foreslå likevel....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
;D ;D ;D
Ikke rart de kalles ektefeller...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Et nytt lite sitat, denne gangen fra "Lucky Luke" kjent tegneseriefigur og "poor lonesome cowboy":

"Ekteskapet er en finurlig inretning som gjør at to mennesker sammen i fellesskap kan løse problemer de ikke ville ha hatt om de ikke var gift!"

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Det er et ord for dette i bransjen: Winback

Standard prosedyre hos mange tjenesteleverandører (forsikring, telefoni, osv) hvor man kan deale med priser for å beholde kunder som ønsker å avslutte kundeforholdet sitt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Tuxflux skrev:
Det er et ord for dette i bransjen: Winback

Standard prosedyre hos mange tjenesteleverandører (forsikring, telefoni, osv) hvor man kan deale med priser for å beholde kunder som ønsker å avslutte kundeforholdet sitt.
Ja når man er klar over dette så kan man absolutt bruke det til sin fordel. Ta en gjennomgang av forsikringene hvert år og se om noen andre har tilnærmet like prise, så bytter man og venter på en oppringing... samme gjelder telefoni og andre abonnementer. Si opp eller flytt med en gang den nåværende avtalen går ut. Mye å spare på slikt.

Topp Bunn