Kjede-sms, på polsk?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
En liten advarsel: jeg aner ikke hva dette er, men det kan jo være en slags svindel. Fikk denne SMS'en i kveld, som tydelig er på polsk. Fikk den oversatt via Google translate, og det ser ut til å være polsk...

Nummeret er: +491705281757 -som selvsagt ikke lar seg spore.

Her er meldinga:

Wole wyslac, bo jesli dziala... W tym roku pazdziernik ma 5 piatkow, 5 sobot i niedziel. zdarza sie to raz na 823 lata. Jest on uwazany za miesiac do workow na pieniadze. Wyslij to do 8 dobrych osob, a pieniadze zaczna sie pojawiac. Wedlug chinskiego Feng Shui, kto to zatrzyma nie doswiadczy tego.

Google translate:

Beskjær sender, for hvis virker ... I år oktober har 5 fredager, 5 lørdager og søndager. Dette skjer en gang hvert 823 år. Det anses å være den måneden for pengesekkene. Send det til 8 gode mennesker, og pengene begynner å vises. Ifølge kinesiske Feng Shui, som er stoppet, vil ikke oppleve dette.

Mvh. Bjørn

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
431
Denne ville jeg ikke sendt videre. Tenk om noen kommer og beskjærer deg! Det kan da umulig være behagelig ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det skjer vel hvert neste gang i 2021, så da får du en ny sjanse. Jeg tror kalenderen til denne polakken er i stykker.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.871
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Den der surrer rundt på facern også, oversatt til norsk.

Johan-Kr

N

nb

Gjest
Helt utrolig at svært mange åpenbart tror å at det kun skjer om 823 år at 1. Oktober er på en fredag. Jeg har fått kun triviaet oversendt en del ganger (dvs at det er 823 år til at det skjer neste gang at det er fem fredager, lørdager og søndager i oktober) noe man umiddelbart bør skjønner er pølsevev.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ska det vær så svårt at fatta, at det er polsk matematikk... (sorry for svorsken, men den er ikke verre enn google-oversatt polsk).

Topp Bunn