Kjøpt ny oled tv (2021)

-Vintage-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2018
Innlegg
124
Antall liker
110
Hei,
Har kjøpt en Panasonic oled tv som jeg i utgangspunktet er ganske fornøyd med.
Men syns skjermen har en tendens til og bli for skarpt kontra plasma TV-en jeg hadde før. Det var også Panasonic.
Kan minnes litt som når du sitter og ser på en pc skjerm som er for sterk lys på.

på plasma TV-en skjedde ikke dette. Har prøvd flere innstillinger også men blir mye det samme.
Noen som har peiling på evt innstillinger jeg kan teste ?
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.713
Antall liker
5.907
Hei,
Har kjøpt en Panasonic oled tv som jeg i utgangspunktet er ganske fornøyd med.
Men syns skjermen har en tendens til og bli for skarpt kontra plasma TV-en jeg hadde før. Det var også Panasonic.
Kan minnes litt som når du sitter og ser på en pc skjerm som er for sterk lys på.

på plasma TV-en skjedde ikke dette. Har prøvd flere innstillinger også men blir mye det samme.
Noen som har peiling på evt innstillinger jeg kan teste ?
Juster ned oledlampe kan du prøve.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
454
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
På Panasonic oled tv'er finnes det en funksjon som heter MotionSmoother, finn den og skru den av. Da slipper man såpeopera effekten, at ting blir for skarpt.
 
P

parafinoksen

Gjest
Såpeoperaeffekten, ja. Helt grusomt. Du sitter og ser på en høykvalitets filmproduksjon, og så minner det om Mot i brøstet. Min mor bruker en sånn innstilling – og vil ha det sånn.
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Bytt til en av filmmodusene. Ikke bruk standard eller dynamisk. Filmmodus har som regel bevegelsesbehandling avslått. Du vil oppleve hakking i bildet, men det blir du vant til. Det er ikke tven sin feil.
 
Topp Bunn