"Kjøpes" kategorien funker ikke i det hele tatt på bruktbørsen.

peltzman

Medlem
Ble medlem
28.10.2006
Antall liker
0
Hei,

Det jo helt nødvendig at en bruktbørs gir brukerne like god mulighet for å kunne få kjøpt produkter som å få solgt produkter.
Etter en mengde innlegg under kategorien "kjøpes" på helt relevante produkter som det er mange av ute i markedet, har jeg aldri opplevd å få respons under denne kategorien, (som admin er meget streng med å håndheve kategorimessig).

Dette underbygges av de meget svake besøkstallene under kategorien "kjøpes".

Det er åpenbart at de som har noe å selge legger dette ut under "selges" og ikke sjekker innom "ønskes kjøpt" i det hele tatt.

Derimot er min erfaring med andre bruktbørser som audiophile.no og lydogbilde.no og lignende bruktbørser veldig gode når det gjelder å avertere etter produkter man ønsker å kjøpe.
Grunnen er jo så enkel at her tvinger man ikke kjøperne inn i en bestemt kategori som ikke leses allikevel, men lar både kjøpere og selgere få legge seg inn på samme annonseplass. Da får man mange lesere på annonsen sin.

Å være så ekstremt stringent inndelt gavner jo slett ikke brukerne og man burde kompromisse litt på dette. Å ikke prioritere kjøperne synes som en merkelig prioritering av eierne av databasen.Det er bare å fjerne kategorien "kjøpes" og det vil ikke medføre eierne kostnader.

Personlig har jeg tidligere klaget til admin på dette uten respons, så her må vi tilfelle være flere som nå står sammen.
De av oss som måtte ha samme erfaring som meg oppfordrer jeg til sende melding til admin med ønske om få fjernet kategorien "kjøpes" og at "kjøpes" og "selges" slås sammen til kun en kategori.

Hilsen Peltzman

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Hvis du ser på "siste 100 annonser" så gir dette en oversikt over de siste annonser uansett kategori, og i tillegg er det en kategorisk inndeling for de som ønsker det. Det kan nesten ikke bli mer oversiktlig enn det. Tidligere hadde vi også en inndeling under "siste 100 annonser", men dette ble endret på for 3 uker siden for å få "ønskes kjøpt" og "Salgsannonser for bransjen" tydeligere frem.

Personlig har jeg tidligere klaget til admin på dette uten respons
Jeg sendte deg respons tidligere, og dine klage blant flere, var årsaken til endringen som ble utført.

Hvis du trykker her så ser du oversikten over siste 100 annonser, og her ligger selges og kjøpes under samme oversikt.

Mvh
Høvdingen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Hvis det i tillegg er flertall for å fjerne "kjøpes" under den kategoriske oppdelingen så er ikke det noe problem, men tidligere debatter om temaet endte opp i sterke ønsker om en klar oppdeling.

Mvh
Høvdingen

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Hvis alle først må velge kjøp/salg, så neste valg; kategori, og til slutt fritekst, så kan alle kjøpes anonser merkes med Ø.K, e.l. Også finner man både kjøp å salg av gitte produkter som tilhører samme produktgruppe under samme kategori, men med tydelig merket om det er kjøp det gjelder. Dette fungerer i praksis absoltt best.

Pk

Topp Bunn