Kjøpe MDF plater......Sted og priser?

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Hei. Snart er det tid for å kjøpe inn MDF plater til mitt HT projekt. I følge tegningene til kabinettene jeg skal lage, så kreves det 15, 20 og 25mm plater. Er disse målene å få kjøpt i Norge?
Og er det noen som kjenner til en bra butikk med gode priser i Oslo så hadde det vært fint:)

mvh

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
www.thaugland.no på Storo har gode priser, og kapper på millimeteren for et minimalt tillegg i prisen. Tror at 16, 19 og 25 mm er det nærmeste du kommer. Jeg har ikke sett plater i 15 og 20 mm til salgs tidligere ihvertfall.

AndreasLie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
0
thaugland har også tynnere plater, så det kan være du kan lime sammen to og få riktig.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Der var det stive priser gitt!!

Forrige gang jeg kjøpte plater, ga jeg 300,- pr plate med 22 mm på Interwood i drammen.

Kjøpte riktignok en del plater da....

T

theStig

Gjest
m2 prisen inkl kapp for 19mm bør ikke ligger over 150 kr i hvertfall.

Standard MDF tykkelser er 4,6,8,10,12,16,19,22,25,30 mm. 40 og 50 finnes også.

Så har vi MDF High Density, som er litt vanskelig å tak på. Tykkelsene jeg har sett der er kun 12, 15.8 og 19 mm.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Ok, men hva er MDF high density?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.674
Torget vurderinger
3
Ok, men hva er MDF high density?
Er ikke det HDF- plater , rettogslett tettere og tyngre, og sannsynligvis bedre til HT-produksjon.

Vær forøvrig ikke altfor trygg på millimeterpresisjonen til platekapperne på Thaugland, det varierer litt med hvem det er som kapper og hvor stressa de er. Best å bestille.

Et annet tips er å spasere litt karslig inn til kassa og si at du har store planer og vil åpne konto, du skal ikke juge mye før du har fått -20%-avtale og all betaling via faktura i posten.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
[EDIT: 3djeparts-opplysninger om HDF slettet da de ikke viste seg å holde vann]

Går du for 16, 19 og 25 mm så blir det sikkert bra nok.  Du må kanskje justere enkelte mål deretter, men stivt nok burde det bli.

T

theStig

Gjest
HDF (MDF High Density) smuldrer som gips??? Ikke min erfaring i hvertfall! Det produktet jeg har vært ute for er hardt og stivt som bare det, og ekstremt kompakt og fast. Ikke som gips på noen som helst måte. Siden det er både stivere og dødere enn MDF tror jeg det er mer egnet.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
HDF (MDF High Density) smuldrer som gips??? Ikke min erfaring i hvertfall! Det produktet jeg har vært ute for er hardt og stivt som bare det, og ekstremt kompakt og fast. Ikke som gips på noen som helst måte. Siden det er både stivere og dødere enn MDF tror jeg det er mer egnet.
Siden det virker som du snakker av egen erfaring, så skal jeg gjerne trekke kommentarene mine. De er kun resultat av det jeg er blitt fortalt av andre...

Topp Bunn