Kjøpe ipod touch, hvor??

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.381
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er det noen fordel/bakdel å kjøpe ipod hos eplehuset eller apple nettbutikk.
Tenkte i forhold til Ekjøp elle Expert.

Håvard

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.390
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
apple nettbutikk leverer vel fra utlandet og da har du kortere garanti
mvh

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.273
Torget vurderinger
1
Apple gir 12måneders worldwide garanti på iPod. Jeg kjøpte en 160GB iPOD Classic i New York høsten 07. Fikk ny i Apple butikken i Operapassasjen våren 08. Det var noen galt med harddisken.

Men jeg vil råde deg til å kjøpe i Norge, hos den av kjedene som gir best garantivilkår. Det skjer realtivt ofte noe kødd med bærbart utstyr, og i Norge har vi 2års garanti og hele 5års klagerett.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.815
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Elkjøp er for eks. off. forhandler nå, og har denne uken 8GB utgaven av touch til 1575,- (mener jeg å huske)... og det er så lavt som jeg har sett den.. lyst på 16gb utgaven selv...

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.381
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Her på bygda er det viktig å handle lokalt.
Kjøpte på Expert Lena. 16GB, 2292 kroner.

Håvard

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Elkjip sine nettsider er ikke til å stole på. De har en internettpris, og en butikkpris (som er noe høyere)

Virker som de skal lure folk med at de sammenligner priser hjemme og finner ut at Elkjop er billigst..

Men det virker som om Lefdal er billigere, selv om det er samme eier.

Når det gjelder garanti, så er det vel 5 år garanti hvis objektet er ment for å vare lengre enn 5 år.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Norsk forbrukerkjøpslov gjelder ved kjøp fra Apple.no. Hadde jeg hatt Eplehuset i nærheten og prisforskjeller ikke var et tema ville jeg kjøpt der – de ordner garantireparasjoner uansett, men om det å kjøpe der kan gi litt ekstra goodwill er det kanskje ikke så dumt.

Mac Buyer's Guide på Macrumors har status «Don't Buy - Updates soon» så det er kanskje ikke dumt å vente litt med kjøp. iPhone OS 3 slippes også snart, for eiere av iPod Touch kommer denne oppgraderingen til å koste en hundrelapp eller to. (Men kommer definitivt til å bli verdt det – porten nederst på iPoden åpnes, dvs ingenting i veien for å lage et eksternt tastatur. Da er netbook bortimot overflødig for min del.)

Er for øvrig veldig fornøyd med min 32GB Touch.

Topp Bunn