kjøp av surrondproccesor

totom

Fersking
Ble medlem
07.04.2008
Antall liker
0
trenger råd ved kjøp av ny proccesor til ca 25000, vurdere cary audio cinema 11. noen som har anbefalniger

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.406
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg ville ha sett litt på bruktbørsen, eventuellt sett på hva som kan skaffes fra USA. Gunstig dollar for tiden!

Ellers så har jeg hatt ganske mange opp gjennom tiden, men har aldri prøvd utstyr fra Cary, så jeg kan ikke komme med erfaringer derfra.

Mange prosessorer kan være OK lydmessig, men det er veldig få som er brukervennlig/lett å sette opp, men det er jo stort sett bare noe man gjør 1 gang, så dette er kanskje nedprioritert fra de fleste...

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Synes jeg så en fra Lexicon i bladet hjemmekino her en dag...
Lexicon er vel eksperter på hjemmekino med en mengde kanon tester for sine kino prosessorer.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
I disse HD lyd og bilde dager er det å kjøpe ny surroundprosessor ikke det enkleste.
Alle prosessorer som er på markedet idag uten om Denon AVP-A1HD er utdatert.
Jeg tipper at vi vil se et større utvalg av prosessorer som støtter hd lyd, har godt med HDMI inn og utganger i løpet av høsten 2008.
Jeg valgte å selge min Krell Showcase nå mens jeg enda kunne få noen kroner for den. Min midlertidige løsning er en Denon AVR 4308 reciver koblet sammen med en Theta Dreadnaught effektforsterker.
Classèer visstnok rett rundt hjørnet med sin HD prosessor, men prisen vil ligge ca. 3 ganger så høyt som ditt budsjett.
Det ryktes også at Denon i løpet av høsten vil komme med en enklere prosessor enn AVP-A1HD
Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet. Hvis du må bruke penger nå hadde jeg heller kjøpt en forsterker/reciver slik jeg gjorde og heller byttet ut til en dedikert prosessor når markedet blir mere modent.

N

nb

Gjest
Som wotg sier, kjøp en ok reciever som et "mellomstopp". Mye som finnes av prosessorer er håpløst utdatert. De funker sikkert utmerket, men noe uten godt med HDMI-kontakter og HD-støtte ville jeg ikke betalt noe for.

Jeg bruker en Yamaha VX1800 reciever. For ca 10k synes jeg det er god valuta for pengene. Alt av funksjoner, 4 HDMI inn. Dog uten kaffimaskin, men det er omtrent det eneste som mangler.

K

KindOfBlue

Gjest
Yes - alt er i en mellomfase nå. Dvs. den skulle vært over, men alle har problemer med implementering av HDMI 1.3, så gudene vet hvor lenge det varer.
Man får ganske gode deals på top-end prosessorer, som Rotel 1069 ovenfor, pga dette.

Selv har jeg bestemt meg for å fylle ventetiden med en meget rimelig Cambridge 540R, som faktisk er ekstremt god. (4.000 på HiFi-Klubben - jeg kjøpte den fordi jeg ikke ville vente lenger på en Classé-enhet som skal komme med HDMI 1.3. Da jeg sa jeg ikke ville vente lenger, og ville ta Cambridgen, sa ekspeditøren at det var som faen, for nå kom jeg til å bli fornøyd med noe som kostet 1/15).

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger
totom skrev:
trenger råd ved kjøp av ny proccesor til ca 25000, vurdere cary audio cinema 11. noen som har anbefalniger
Vær obs på at Cary Cinema 11 ikke dekoder DTS Master Audio eller Dolby True HD.
Cary Cinema 11a derimot gjør dette. 11a har HDMI pass-through (2 in, 1 ut).
Cary Cinema 11a og 11 kan begge kobles opp mot Cary Cinema 11V.

Jeg har hatt min 11a i bestilling siden jul.
Ser frem til å matche denne på lyd med hvilken som heslt annen AP - uansett prisklasse.
Marantz, Denon, Integra og Krell er utfordrerene.

Du får mange 11 på Audiogon til redusert pris.
Selgerene er forbannet på Cary grunnet en lovnad de ikke kunne holde.
Der er mer enn 60 sider om dette på AVforum.com.

Mer info på oppfordring.

H

hobby

Gjest
Anbefaler Cary på det varmeste!!!
Cary Cinema11a nærmer seg vel markedet snart og vil da være en av de mest komplette kvalitetsprosessorene på markedet.

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Primare kommer med sin SP32 om litt. Denne burde ha det du trenger og samtidig helt godkjent lyd. Primare er vel kjent for gode forforsterkere. Selv om de ikke er først ute med det siste.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger
Cappuccino skrev:
Anbefaler Cary på det varmeste!!!
Cary Cinema11a nærmer seg vel markedet snart og vil da være en av de mest komplette kvalitetsprosessorene på markedet.
Tror mange skal gå på en smell her, ja 8)
Dette blir skikkelig bang for the buck. Får bare håpe på en bug-fri enhet.
Kan være der kommer en bedre pre/pro (price no object) , men på ren lydkvalitet, så skal de jammen få slite.....

Når det gjelder Primare, så indikeres SKR 30.000,- på svenske forum, men 5-6000 USD på AVS forum (isåfall nesten dobbel så dyr som Cinema 11a).
Synes rett og slett at det er merkelig at folk ikke har fått med seg så mye rundt denne enheten (virker det som) ???

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
14
Andre alternativer men med større budget:

Krell EVO 707 med HDMI 1.3a, pris ca. 115.000 HKD. Ingen leverings dato enda!
Krell S1000 med HDMI 1.3a oppgradering, pris ca. 57.000 HKD. Ingen leverings dato enda!
Classe SSP-800 pris 62.400 HKD. Levering i August! Denne er uten support for TrueHD/DTS HD MA. Dette kortet blir levert senere "free of charge"!
Classe forhandleren tilbyr gratis lån av SSP-600 i mellomtiden. Det kaller jeg OK service. Pitty at denne ikke har HDMI!

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Milenko skrev:
Synes jeg så en fra Lexicon i bladet hjemmekino her en dag...
Lexicon er vel eksperter på hjemmekino med en mengde kanon tester for sine kino prosessorer.
Er ikke det en Harman Kardon i ny fancy drakt? Den i testen..

Topp Bunn