kjøp av platespiller

Mernis

Medlem
Ble medlem
22.11.2006
Antall liker
0
heisann.har tenkt på innkjøp av ny platespiller.valget står vel mellom nad c555.goldring gr1.2 eller rega p1.hvilken spiller ville dere annbefalt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hipp som happ tror jeg. Om du ikke får hørt og sammenliknet, så blir det bingo uansett. De er alle helt fine til prisen.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Jeg ville heller kjøpt en pent brukt Rega P3. Den burde du få for omtrent den samme prisen....

Mernis

Medlem
Ble medlem
22.11.2006
Antall liker
0
hvilken kvalitet får jeg ut av en p3 iforhold til de nevnte overfor?er litt færsk når det gjelder platespillere.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hipp som happ tror jeg. Om du ikke får hørt og sammenliknet, så blir det bingo uansett. De er alle helt fine til prisen.

Mvh Vidar P
Er ikke du litt lei av å fortelle om at folk må høre på ting før de kjøper det, hele tiden? Du må jo føle at du står på repeat, sitter fast i sofaen og har mistet fjernkontrollen.. :p

B

bamsemann

Gjest
Er ikke du litt lei av å fortelle om at folk må høre på ting før de kjøper det, hele tiden? Du må jo føle at du står på repeat, sitter fast i sofaen og har mistet fjernkontrollen.. :p
Denne forsto jeg ikke helt AlexanderK.....

Nå skal/vill ikke jeg lage noe krangletråd her, men det er jo alltid en fordel å prøve ting hjemme hvis det er mulighet for det..

Ellers så pleier jeg å rote frem flest mulig omtaler på et produkt jeg er innteresert i , og se om omtalene sammenfaller, da er produktet innteresant.

Og tror som Vidar sier her, litt hipp som happ, de er nok alle greie spillere, men en kan helt sikkert gå en klasse eller to opp ved å kjøpe brukt.

Vet om en Project rpm 6 til salgs..

bamsemann.. :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mange synes det er lurt å høre på når man skal velge et produkt blant flere, dersom mulig. Du står selvsagt fritt til å mene det motsatte.
Bortsett fra det; som alle andre skjønte, så var poenget at det var hipp som happ fordi alle er helt fine spillere. Derfor, ingen grunn til å være nesevis bak tastaturet, lille mann.

Jeg tror de fleste som scanner igjennom mine siste innlegg vil se at jeg ikke forteller dette "hele tiden".

Mvh Vidar P

N

nb

Gjest
Kjøpte en Goldring GR1.2 til en kompis her forleden, den gjør det den skal, dvs spille plater. Helt ok spiller, den gir selvsagt ikke den samme "eiergleden" som tøffere saker og bærer litt preg av å være en billigspiller, men for all del: Det er en helt ok inngansbillet til vinylens verden, så kan man finne ut om det er noe man vil satse videre på.

K

kbwh

Gjest
Pro-Ject har jo mulighet for innebygd RIAA i modeller som skal konkurrere med de som er nevnt her.

Jeg har ikke hørt noen av disse grammofonene jeg heller, men nå kan du legge en fyrstikk til i hatten kanskje?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Vidar Ps uttalelse: "så blir det bingo uansett. De er alle helt fine til prisen." kan vel sies å gjøre ditt innlegg noe meningsløst, men for all del - føl deg fri.

... Akkurat nå så jeg at Vidar har svart på dette, noe som gjør MITT innlegg noe meningsløst....

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Mange synes det er lurt å høre på når man skal velge et produkt blant flere, dersom mulig. Du står selvsagt fritt til å mene det motsatte.
Bortsett fra det; som alle andre skjønte, så var poenget at det var hipp som happ fordi alle er helt fine spillere. Derfor, ingen grunn til å være nesevis bak tastaturet, lille mann.

Jeg tror de fleste som scanner igjennom mine siste innlegg vil se at jeg ikke forteller dette "hele tiden".

Mvh Vidar P
Hmm... Ja... Vet ikke helt hvor det der kom fra.. ??? Jeg var nok bare sur! :D

Beklager.

Mernis

Medlem
Ble medlem
22.11.2006
Antall liker
0
blir vel en nad spiller på meg.noen som har anbefaling på en god allrounder pickup til rundt 1000-1500kr?

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
er i samme erend som trådstarter og lurer på hva forskjellen er på mm/MC pick up. noen som kan hjelpe?

sikler litt på pro-ject rpm 9 eller en p3 i rød...

christian

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
blir vel en nad spiller på meg.noen som har anbefaling på en god allrounder pickup til rundt 1000-1500kr?

I Nad'en sitter det en Goldring som helt sikkert låter greit nok. :)

Ellers fører jo Hifiklubben både Denon og Ortofon som begge har pick uper i prisklassen du søker.

N

nb

Gjest
er i samme erend som trådstarter og lurer på hva forskjellen er på mm/MC pick up. noen som kan hjelpe?

sikler litt på pro-ject rpm 9 eller en p3 i rød...

christian
Uten å gå inn på de tekniske forskjellene, så er det to ulike måter å lage pickuper på. For deg i praksis må du passe på at forsterkeren du skal koble platespilleren til støtter MM/MC alt etter hva du velger. Generelt er de "rimelige" (si opp til et par tusen) pickupene MM, kan ikke huske å ha sett MC-pickuper til noen få hundrelapper, men mulig dette finnes.

For grundigere info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_coil

Topp Bunn