Kjøp av ny forsterker til ca 40000! Hvilken?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Hva heter den butikken med alt elektronikkstæsjet ? Som har web side?

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Udyret er temmet ;)
Apropos udyret.

Fanget nettopp opp på internett at Bryston hadde utstilt 28B SST på en messe, antakelig på Las vegas messa nå i januar.

Tokanals udyr! :eek:

De første er klare for levering i slutten av januar ;D ;D

O

om.s

Gjest
Bare en liten utenforstående tanke, men dette "lukter" ikke 100% fornøydhet?.....
Rythme, drive osv , fornøyd om 2 mnd?

edit: kunne og burde like gjerne vært postet pr CJ> Krell osv osv......osv..

mvh

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Apropos udyret.

Fanget nettopp opp på internett at Bryston hadde utstilt 28B SST på en messe, antakelig på Las vegas messa nå i januar.

Tokanals udyr!  :eek:

De første er klare for levering i slutten av januar  ;D ;D
Hva for et udyr er det da?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Bare en liten utenforstående tanke, men dette "lukter" ikke 100% fornøydhet?.....
Rythme, drive osv , fornøyd om 2 mnd?

edit: kunne og burde like gjerne vært postet pr CJ> Krell osv osv......osv..

mvh

Åhhh? Hvorfor ikke? Nå skjønner jeg ikke..

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
For noen år siden hadde jeg Bryston 7B monoblokker, er 14B stereotrinn samme forsterker bare i et kabinett?

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
For noen år siden hadde jeg Bryston 7B monoblokker, er 14B stereotrinn samme forsterker bare i et kabinett?
Tror ikke dette er helt riktig.
Tror 7B er nærmere to brokoblete 4Ber enn en 14B. 14B har blant annet 2 store trafoer, mens 7B har 4 trafoer tilsammen.

Synes det er en viss lydmessig forskjell på disse også.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Jeg er imponert over og fått mange ganger så mye dynamikk, og fraværende sibilanter. Og kompresjonen i øvre mellomtone som det var antydning til før på dårlige innspillninger er også borte :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Eneste jeg savner fra Classe er det digitale displayet som viser hvilken lydstyrke man har.

Å se hvor volumknotten står, er heller vanskelig på bryston pre......

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Eneste jeg savner fra Classe er det digitale displayet som viser hvilken lydstyrke man har.

Å se hvor volumknotten står, er heller vanskelig på bryston pre......
Keine problem!
Bruk ørene.....men pass på...
Litt av "problemet " m det oppsettet du har nå, er at du ikke merker at det er høyt ;)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Keine problem!
Bruk ørene.....men pass på...
Litt av "problemet " m det oppsettet du har nå, er at du ikke merker at det er høyt ;)
Synes det var greit at f.eks. den låten passer det og spille 8 på. I do miss it. Men venner meg nok til det. Glemmer det fort når jeg hører lyden ;)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Måtte bare.......  ;D ;D ;D

28B-SST monoblokk
1200 Brystonwatt i 8 ohm
Dæ... designmessig rått i mine øyne, kjenner det i pungen ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ikke legg ut slike perverse bilder på nett!!! ::)

Om den kondisbanken der er riktig "tunet"...WOW!!
Kanskje de "stygge" håndtakene får en viktig funksjon...

Men låter den like bra som 4B SST? ;D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Ikke legg ut slike perverse bilder på nett!!!  ::)

Om den kondisbanken der er riktig "tunet"...WOW!!
Kanskje de "stygge" håndtakene får en viktig funksjon...

Men låter den like bra som 4B SST?  ;D
Stygge håndtak :eek: hva mener du?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Stygge håndtak  :eek: hva mener du?
Legg merke til "....." ;)
Liker ikke disse håndtakene på Bryston sine amper, men i dette tilfellet er jeg nesten villig til å skifte mening. :)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Mmm liker produktene til Bryston ;D
Skikkelig matcho look 8)

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Tror det er samme chassiet som 14B, så en kan sikkert få den uten håndtak også. Dette anbafales nok ikke ;)

Virker litt som om Brystonfabrikken er i støtet for tiden. :)Først nytt design, så masse nye modeller. Hva er det som skjer!? ???

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Om ett års tid E............?  ;)

Hehe, 4b sst har jo nok effekt for meg så. Det blir nok ikke nå større nei ;)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
4`ern sitter i hukommelsen enda ja...  ;)
Vi får leke oss litt en kveld og sammenligne de. 14b sst skal jo ha enda mindre forvrenging en 4 b sst. Men mulig det er bare effekten som skiller de to. Skal ikke uttale meg før vi får sammenlignet :)

Har hørt igjennom alison kraus live at union state 2 ganger idag. Herlig plate, blei skikkelig nerve med bryston. Det som er litt kuult er at jeg har hørt igjennom madonna sin nye også, og det er jo ei skikkelig dårlig innspilling, men det takler det også :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vi får leke oss litt en kveld og sammenligne de.

Var bare litt slem det jeg regner var en trykkleif i ditt forrige innlegg ;)

Men klart. Vi har jo snakket om det. Vi tar oss en kveld med det to trinnene.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Var bare litt slem det jeg regner var en trykkleif i ditt forrige innlegg  ;)

Men klart. Vi har jo snakket om det. Vi tar oss en kveld med det to trinnene.
Hehe, var ikke det sjø :) Jeg hadde klart meg med effekten fra 4b :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Fant ut av apparat kontakt. Det er Type 16 ampere ja. Vanlig er 10 ampere....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Takk igjen for bære hjelp Johna :)

Fikk montert den opp igår sammen med johna, ved første lytt hørte jeg at dette var krefter. Men det låt litt utemmet og slitsomt...... Her var det no som ikke stemte.

Senere begynte jeg og en kompis, å snu støpsler, og der ja :) Det ble straks mer harmonisk. Men enda var d litt på kanten..... Så prøvde vi med under lag til forforsterker og effektforsterker. MOnterte Base under forforsterker og dempeputer under effektforsterker. Og der.

Nå var det temmet. En utrolig dynamikk og basskontroll. Det rocker noe vannvittig, samtidig some det er oppløst og helt reint. Fasing og underlag er vannvittig viktig i mitt oppsett :)

Rockfoten er umulig og stoppe nå :) Skikkelig kult og spille Tower Of Power nå, syk dynamikk i blåserne der :)

Mangler fortsatt og få bruke nettkabelen min da, bryston har utstuyrt forsterkern med en annen type nettbrønn......
Først; velkommen som en av Bryston-gutta.

Fint at du fikk "udyret" under kontroll. Jeg slet lenge med at mitt også var utemmet og slitsomt. Jeg fant kabler som gjorde susen for lydbildet. (synergistic research resolution reference, hele vegen). Kan du fortelle litt mer om hva slags underlag du bruker? Merker og leverandør...

Hadde forresten en fin kveld hos johna i går. Moro å høre atc'ene. Enorm punch og holografi. Men jeg er heldigvis fortsatt glad i avantiene mine.  :)

Testet ut capiotolen min i hans anlegg. Interessant sammenligning med EC.

Hadde jeg vært flinkere til å sette ord på det jeg hører så skulle jeg skrevet et lengre innlegg om opplevelsen. Men jeg er nok ingen hifi-skribent. Morsomt er det uansett.  :D

Skulle også vært morsomt å testet det hele med sr-kablene. De gjorde mye med lydbildet hjemme hos meg.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Først; velkommen som en av Bryston-gutta.

Fint at du fikk "udyret" under kontroll. Jeg slet lenge med at mitt også var utemmet og slitsomt. Jeg fant kabler som gjorde susen for lydbildet. (synergistic research resolution reference, hele vegen). Kan du fortelle litt mer om hva slags underlag du bruker? Merker og leverandør...

Hadde forresten en fin kveld hos johna i går. Moro å høre atc'ene. Enorm punch og holografi. Men jeg er heldigvis fortsatt glad i avantiene mine.  :)

Testet ut capiotolen min i hans anlegg. Interessant sammenligning med EC.

Hadde jeg vært flinkere til å sette ord på det jeg hører så skulle jeg skrevet et lengre innlegg om opplevelsen. Men jeg er nok ingen hifi-skribent. Morsomt er det uansett.  :D

Skulle også vært morsomt å testet det hele med sr-kablene. De gjorde mye med lydbildet hjemme hos meg.
Base Technology Under pre amp gjør underverker hos meg. Det gjør den forsåvidt under DVD spilleren også, anbefales. Under forsterkeren benytter jeg Vallhalla feet fra hifiklubben. Synes disse gir mere ro i lydbildet.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da må jeg bare melde at:
Bryston settet til E er kvalitets-sikret og stemplet godkjent! :)

Dette låt helt annerledes enn sist jeg hørte på det.
Nå er de fleste harde og kliniske tendensene nesten borte. Tror nok at jeg med 100% sikkerhet kan skylde på akustiske forhold for at dette nå ikke er helt på topp.

Litt kontrollert demping av nedre diskant, øvre mellomtone og en del demping av "rullende" dypbass....ja, da tror jeg at dette blir meget fint. MEGET fint ;)

Hva han har gjordt siden jeg var der sist, er vel forklart andre steder.
Og for å være helt ærlig:
Jeg gir blanke i hva han har gjordt. Det funker! :)

mvh
"Bryston kontrolløren" ;) ::)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Da må jeg bare melde at:
Bryston settet til E er kvalitets-sikret og stemplet godkjent!  :)

Dette låt helt annerledes enn sist jeg hørte på det.
Nå er de fleste harde og kliniske tendensene nesten borte. Tror nok at jeg med 100% sikkerhet kan skylde på akustiske forhold for at dette nå ikke er helt på topp.

Litt kontrollert demping av nedre diskant, øvre mellomtone og en del demping av "rullende" dypbass....ja, da tror jeg at dette blir meget fint. MEGET fint  ;)

Hva han har gjordt siden jeg var der sist, er vel forklart andre steder.
Og for å være helt ærlig:
Jeg gir blanke i hva han har gjordt. Det funker!  :)

mvh
"Bryston kontrolløren"   ;) ::)
Takk takk :)

Jeg har tenkt meg og prøve med noen akustikk plater som vi snakket og, og kanskje noen Bassfeller. Slike som du har f.eks.

Men for store inngrep vil jeg ikke gjøre, kan jo ikke se ut som et hifi tempel heller. Da vil jo sikkert det motsatte kjønn bli skremt om de skulle finne på og besøke meg.

Men det er jo fullt mulig og lage noe som ser dekorativt ut med det samme. Da går det fint.

Et annet faktum er jo at anlegget låter best etter 23, det er litt synd da. Men å gjøre noe med det koster Alt for mye.

Er egentlig fornøyd nå jeg da :) Synes det er moro og engasjerende og høre musikk :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Tro det eller ei, men etter at jeg fikk forsterkeren på gummi putene så blei bassen litt stramere og det siste av hissigheten forsvant i mellomtonen :) Og jeg tror det hjalp litt å få flyttet forforsterkeren bort fra de enorme trafoene til 14 b :) Ble bare sittendes og synge til musikken idag :)

Topp Bunn