Kjøp av MP3 sangar til nedlasting

J

James_Bond

Gjest
Nokon som veit kor ein kan kjøpa MP3 sangar til nedlasting med god kvalitet (eksempelvis 256kilobit/s eller meir, helst 320+) ?
Dei bør ha eit godt utvalg og må godta brukarar i frå Norge (ein del sider gjer ikkje det).

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Leste i avisen at Platekompaniet skal starte opp med nedlatningsalg.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
iTunes Store har vel alt i 128 AAC, mens iTunes Pluss (eller hva det heter - bla EMI katalogen) ligger i 256 AAC uten noen form for digitale sperrer.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Apropos;
Dess mer Mp3 som selges, dess færre plater med god lyd får vi i framtiden. 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
Hamram skrev:
Apropos;
Det blir det nok, men der er ikke filfomatet i seg selv som er den store fienden. Heller en godt innspilt og mastret plate som en mp3fil enn mye av de søppelproduksjonene som utgis i dag om de er aldri så HireZz.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Hamram skrev:
Apropos;
Det blir det nok, men der er ikke filfomatet i seg selv som er den store fienden. Heller en godt innspilt og mastret plate som en mp3fil enn mye av de søppelproduksjonene som utgis i dag om de er aldri så HireZz.
Ja, men det var da også det jeg mente... Jeg tror "søppelproduksjonene" er produktet av bl.a økende nedlasting av Mp3 (og andre formater som lett kan brukes til å forringe lydkvaliteten ;D).

De jeg kjenner som laster ned Mp3 leter opp de minste filene de kan finne, for å få plass til mer på disken. Vi vet alle hva det betyr... :eek: Ikke akkurat god lyd nei...

Topp Bunn