Kjøp av el-gitar...

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
214
En kompis av meg GA vekk en stratocaster hvit perlemor?? (trur eg) var berre i vegen sa han??Koffor spurte han ikke meg først :mad:

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Høres ut som du har gjort et godt kjøp JaLa. PRS lager gode gitarer, og har tidligere fått kjempegode tilbakemld på sine billig serier. Har ingen erfaring med Santana SE, men etter sigende har den fått jublende kritikker!! Kunne godt tenke meg å prøve denne selv. Hvis jeg tør....tror jeg har strukket min kjære kone's tålmodighet langt nok på investeringsfronten akkurat nå :p

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Heisann!

Da har jeg investert for gitar-fronten. Var på "Riff" i dag, og tok med meg noe utstyr hjem. :)
Det ble tilslutt en Fender Stratocaster Mexican Standard og en VOX AD30VT forsterker... Tror jeg fikk et greit pakketilbud, da forsterkeren var priset til 2495,- og gitaren var på tilbud til 4475,-... Fikk hele pakka med kabel for 6000,- og mener dermed at jeg har gjort et godt kjøp... :)
Ble litt dyrere enn først planlagt, men sånn blir det noen ganger når man har vært og hørt seg rundt... Tror jeg har fått et greit nybegynner oppsett! Takker for alle god råd underveis! :)

MVH Jarle
Et utmerket valg. Gratulerer og lykke til. ;D

S

stikken

Gjest
Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av elektisk gitar, og kunne i den anledning trenge noen tips...
Har aldri hatt el-gitar før, men spiller mer eller mindre daglig på min akustiske nylonstrenggitar... Vil vel foreløpig kalle meg nybegynner, og busjettet bør ikke overskride 4-5000... Da helst inkludert forsterker... Har kikket på flere både fra Epiphone og Fender (Squier), som ligger i prissjiktet 2-4000 kroner. Men hva er det egentlig jeg burde se etter? Annet enn utseende og merke?  :p
Har som sagt ingen erfaring, men tenker meg ikke noe "hard-core" gitar... Blir mer behagelig fingerspilling i Hank Marwin og Mark Knopfler stil...  ;)

Hvordan bør jeg i tillegg disponere busjettet?

Håper det er noen gitarister her som har noen tips å gi...

MVH Jarle
Hei Send en mail til : magnusle@online.no

Han er en av favoritt gitaristene til sir. McChartney.
Hils i fra "stikken"
Vh
S

F I H : :D Jeg må begynne og skumme linkene før jeg gir tips..... ;D ;D ;D ::)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
her har vi gitaren skal dere se.. Nydelig lyd...
http://www.g-sharpguitar.com/
Jo mer jeg har grunnet, lest og hørt, jo mer lyst har jeg fått på en sånn. En G#-gitar og en JamPlug kan bli en formidabel "reisepakke" for den som liker å klimpe. Gitaristenes iPod. Uansett, jeg forhørte meg og den kommer i normalt salg på et par måneder og pris blir kr. 2.790,- Jeg kommer til å bestille.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Hmm, har hørt mye bra om denne... Kjøpte Line 6 sin usb greie, og har brukt den temmelig mye og synes den er dritkul.  Har spilt inn og laget en del låter ved hjelp av denne dingsen!! Lydkvaliteten holder ikke alltid mål i forhold til mine referanser som er Marshall 30'th anniversary LM 6100 og JCM 800 med to 4 X 12 søsken fra JCM800 høyttalerserien. Er imidlertid imponert over brukervennligheten og kvaliteten på et tross alt bilig produkt..Holder i dette øyeblikk på å sjekke ut videoen (laster den ned nå) av dette norske vidunderet. Sannsynligvis et must have objekt!!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Da har jeg vært på Tre45 og kjøpt et "travel-kit" bestående av en giss-gitar (den eneste de hadde) og en JamPlug. Den ER kul.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Løkken; kan du si litt mer om denne gitaren enn at den ER kul? Skal den stemmes i giss? Er den god å spille på? Er den sammenleggbar? Bra lyd?

Søren, nå fikk jeg lyst på ny gitar igjen. Hmmm... kanskje jeg skal blåse støv av min gamle washburn falcon i stedet...

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Løkken; kan du si litt mer om denne gitaren enn at den ER kul?
Den er kjempekul.

Skal den stemmes i giss?
Ja.

Er den god å spille på?
Ja. Fretsene sitter jo naturlig nok noe tettere enn på en vanlig gitar, som er litt uvant i starten, men den er lettspilt og gir i det store og hele følelse av gjennomført god kvalitet.

Er den sammenleggbar?
Nei.

Veldig. Crisp singlecoil-lyd med uventet mye bunn, fin sustain og et usedvanlig høyt utnivå til SC å være.

Sjekk ut videoen:

http://www.g-sharpguitar.com/Gissvideo_frankfurt.wmv

Topp Bunn