- Ble medlem
- 05.05.2005
- Antall liker
- 214
En kompis av meg GA vekk en stratocaster hvit perlemor?? (trur eg) var berre i vegen sa han??Koffor spurte han ikke meg først 
Et utmerket valg. Gratulerer og lykke til. ;DHeisann!
Da har jeg investert for gitar-fronten. Var på "Riff" i dag, og tok med meg noe utstyr hjem.
Det ble tilslutt en Fender Stratocaster Mexican Standard og en VOX AD30VT forsterker... Tror jeg fikk et greit pakketilbud, da forsterkeren var priset til 2495,- og gitaren var på tilbud til 4475,-... Fikk hele pakka med kabel for 6000,- og mener dermed at jeg har gjort et godt kjøp...
Ble litt dyrere enn først planlagt, men sånn blir det noen ganger når man har vært og hørt seg rundt... Tror jeg har fått et greit nybegynner oppsett! Takker for alle god råd underveis!
MVH Jarle
Hei Send en mail til : magnusle@online.noHei!
Vurderer å gå til innkjøp av elektisk gitar, og kunne i den anledning trenge noen tips...
Har aldri hatt el-gitar før, men spiller mer eller mindre daglig på min akustiske nylonstrenggitar... Vil vel foreløpig kalle meg nybegynner, og busjettet bør ikke overskride 4-5000... Da helst inkludert forsterker... Har kikket på flere både fra Epiphone og Fender (Squier), som ligger i prissjiktet 2-4000 kroner. Men hva er det egentlig jeg burde se etter? Annet enn utseende og merke?
Har som sagt ingen erfaring, men tenker meg ikke noe "hard-core" gitar... Blir mer behagelig fingerspilling i Hank Marwin og Mark Knopfler stil...
Hvordan bør jeg i tillegg disponere busjettet?
Håper det er noen gitarister her som har noen tips å gi...
MVH Jarle
Jo mer jeg har grunnet, lest og hørt, jo mer lyst har jeg fått på en sånn. En G#-gitar og en JamPlug kan bli en formidabel "reisepakke" for den som liker å klimpe. Gitaristenes iPod. Uansett, jeg forhørte meg og den kommer i normalt salg på et par måneder og pris blir kr. 2.790,- Jeg kommer til å bestille.her har vi gitaren skal dere se.. Nydelig lyd...
http://www.g-sharpguitar.com/
Den er kjempekul.Løkken; kan du si litt mer om denne gitaren enn at den ER kul?
Ja.Skal den stemmes i giss?
Ja. Fretsene sitter jo naturlig nok noe tettere enn på en vanlig gitar, som er litt uvant i starten, men den er lettspilt og gir i det store og hele følelse av gjennomført god kvalitet.Er den god å spille på?
Nei.Er den sammenleggbar?
Veldig. Crisp singlecoil-lyd med uventet mye bunn, fin sustain og et usedvanlig høyt utnivå til SC å være.Bra lyd?