Kjøp av datakomponenter på eBay

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Holder på å oppgradere pc` en for tiden, og forsøker å holde kostnadene nede. Skal etterhvert kjøpe meg en Core2Duo-prosessor (E6600 eller E6700). Prisene på eBay er ca under halvparten av prisen i norske butikker, godt hjulpet av lav dollarkurs. Enda rimeligere kan det bli på en auksjon.

Vil bare få bekreftet min antagelse om at i tillegg til kjøpspris kommer toll, moms og frakt?

N

nb

Gjest
Moms + frakt ja. Toll tviler jeg på det er på datakomponenter. Utover tekstiler og mat er det ganske få "forbruksvarer" det er toll på i Norge.

Om varen koster over 200 kroner, tilkommer mva på deklarert varepris + frakten.
I tillegg kommer litt gebyrer til posten for håndteringen, den er vel litt under hundre om pakken er verdt under 1000 kroner og litt over hundre kroner om pakken er verdt over 1000 kroner.

S

Slubbert

Gjest
En nettbutikk som har utrolig mye rart og er utrolig billig er:

www.dealextreme.com

De holder til i Hong Kong hvor porto koster nesten ingenting, derfor sender de alt gratis. Kjøpte selv nettopp et USB harddiskkabinett, en gyroball, en USB Bluetooth-dongle og en adapter for totalt 160kr inkludert frakt.

Vurderer også å kjøpe en motorisert sykkelpumpe / minikompressor fra der, de koster en drøy hundrings.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Det siste året har jeg handlet en god del på nett, fra Hong Kong, USA, Sverige, Danmark, Engeland og Canada. Ikke ved en anledning har disse blitt fortollet, alle "UTSENDT TOLLFRI". Dette dreier seg i hovedsak om cd, dvd, hfi-deler, kabler osv.
Varedeklarasjoner på alt fra 130 til 3500NOK. Altså ingen mva og gebyr.

G

Gjestemedlem

Gjest

Vedlegg

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
;D
Noe for enhver smak her ;D

Dessverre har ikke dealextreme datakomponenter. Hva med engelskspråklige data-nettbutikker i Østen, noen som har noen gode nettsider?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Gjestemedlem skrev:
Desverre gjorde jeg på et tidspunkt en avtale med han andre, dette for å få gullører i 40år ;D
Ser lyst på det enda da jeg har igjen 19 av de.

Topp Bunn