Transport og import Kjøling av komponenter inni rack/hyller.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
491
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Er det noen som har noe erfaring med kjøling av komponenter ved hjelp av vifte?

Har sett litt videoer på YouTube, og der er det en «vifteboks» som går igjen når det gjelder kjøling, nemlig Aircom.
Dessverre er det ingen importør på dette i Norge for tiden, men dette er vel noe som burde være aktuelt å bruke for mange, selv her i «det kalde nord».
Selv ikke Surround.no importerer disse viftene.

Har vurdert å kjøpe denne:
Aircom T8
Dessverre er det veldig dyr frakt på denne, og moms/toll kommer jo i tillegg til prisen en betaler i nettbutikken.
Det er minimal forskjell om en kjøper direkte fra nettsiden deres eller via Amazon.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.278
Torget vurderinger
2
den så iallafall stilig ut.
Hva med å prøve en laptop kjøler, finne en haug å sa under PC. jeg prøvde noen smarte små som jeg satte under forsterker og måle temepratur på kjøleribbene, på min Klasse A forsterker. Det hadde minimal effekt tempen gikk liksom ned fra 51 til 50C, å sette de over hjalp ikke så mye heller..., merjelig nok

Ville sett etter mer dokumentasjon .å sette noe over er ikke sikker at det suget der hjelper, for å få bedre kjøling må luften dras gjennom chassis, er usikker på hvor mye effekt man får over, siden luften ikke nødvendigvis suges gjennom forsterker når det er lettere å suge inn fra siden i mellomrommet... åpningen in til viften er et mye mindre areal enn hele flaten, så det vil antagelig virke lokalt mens der viftene ikke er kan det blir værre...
så noe mer dokumentasjon ville vært bra, selv om den får gode skussmål

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
14.971
Sted
Bergstaden
Vurderte noe sånt når jeg hadde rørforsterker, men kom til at det ville ha lite nytte i mitt tilfelle. Sikkert fint hvis man ikke har mulighet til å ha varme komponenter stående fritt.

Men det billigste og kanskje beste er jo bare å sette forsterkeren et sted hvor den ikke har noe over seg som hindrer varmen fra å slippe ut.

Topp Bunn